Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet umulige?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
MarieKristine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 28 Aug 2015 15:38
8
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Det umulige?

Innlegg av MarieKristine »

Jeg har alltid vært svært glad i vintage fotoer, og følt meg trukket personlig mot dem. Når jeg ser slike bilder ser jeg ikke bare et gammelt bilde, men også et menneske som fortjener respekt , fortjener å bli husket. Et liv fra svunnen tid.
På akgrunn av denne interressen så havnet jeg som så mange andre på Grønland Torget i Oslo på en vanlig Lørdag da de holder loppemarked fra dødsbo og annet krims krams.

Jeg vandret litt rundt men ble svært trukket mot en spesifikk eske med bøker som var fra et dødsbo.
Målrettet gikk jeg direkte til esken og bladde meg forsiktig gjennom de pent opplinede bøkene. De var gamle, svært gamle, datert fra 1800 tallet og frem. Jeg plukket først opp en bok, som har blitt hellig for meg: "Violinspilleren" av Kaja Bruland..fra 1880 tallet.
Deretter fant jeg det vakreste lille bokbunnede fotoalbummet jeg noen sinne har lagt mine øyne på. Dekorert med et familievåpen av ukjent avstamning. Det inneholdt omtrent tyve bilder fra 1800-1900 tallet. Jeg kjøpte albumet for usle 35 kr og følte meg rikere enn hele Oslo der jeg gikk fornøyd hjem med mine to skatter.
Etter å ha sett nøye gjennom bildene fikk jeg av en underlig grunn lyst til å vite om noen slektninger fremdeles fantes der ute som kanskje hadde glede av disse vakre bildene. Jeg la ut alle bildene scannet på facebook og søkte land og strand etter folk....ingen respons.
Pyttsann tenkte jeg og hang opp to av bildene i ramme på veggen, da disse to av en eller annen grunn tiltalte meg. En den gang flott ung mann og en underlig kvinne som sannsynligvis etter bakgrunn og stempel å bedømme var tatt samme dag og nok var et ektepar.
Og j slik har de hengt som veggpryd i to år...inntil for tre uker siden.
Da la min grandtante seg til på vennelista mi .
En dag skrollet jeg gjennom bildene hennes og DER...jaggu...jeg måtte dobbeltsjekke...og riktig nok...hu hadde akkurat nøyaktig samme ektepar avbildet i sitt facebook album.
Jeg ble sjokkert og spørte henne hvem de var og fortalte om bildene jeg hadde kjøpt på dødsbo-loppis. Svaret slo meg nesten i bakken! "Det er dine tipp oldeforeldre det...din farmors mormor og morfar".
Hvordan i alle dager kan slikt skje?
Det skal da ikke være mulig? Jeg hadde kjøpt bilde av mine egne forfedre for 35 kr på et loppemarked!
Spørsmålet mitt er da følgende: Kan det regnes som tilfeldig, eller er det mulig mine tippoldeforeldre hadde en finger med i spillet? Underlig og ja omtrent umulig skulle det iallefall være. Hvem sitt dødsbo bildene kom ifra, det vet jeg ikke til dags dato.
Antall ord: 481

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Det umulige?

Innlegg av Asbjørn »

Tilfeldigheter finnes ikke, er det noen som hevder.

I dette tilfellet høres det ut som om du har blitt ledet frem til disse bildene, nettopp av dine forfedre !
Jeg "vet" ( tro med ekstrem overbevisning) at ingen av våres forfedre blir borte, men på en eller annen måte fortsetter sine liv utenfor vår dimensjon, og kan påvirke oss på en eller annen måte.

Så ja, du ble nok ledet frem til disse bildene !

Jeg ser ikke vekk fra at disse faktisk kan være med som noen av dine Hjelpere, i dette livet.

Det er ikke alle som får slike indikasjoner ! :)

Gratulerer med funnet !

Asbjørn
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
MarieKristine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 28 Aug 2015 15:38
8
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 5 ganger

Re: Det umulige?

Innlegg av MarieKristine »

Tusen takk for svar :D ! Ble veldig glad nå :D
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgeland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 11 Sep 2015 16:11
8
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norge og Omegn
Blitt takket: 1 gang

Re: Det umulige?

Innlegg av helgeland »

Hvis alt er mulig
er intet umulig

( ergo ?)
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !