Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sansernoen spm om tot..eh.. kraftdyr..:P

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

ThaSpirit

noen spm om tot..eh.. kraftdyr..:P

Innlegg av ThaSpirit »

hvordan vet man hav som er ens kraftdyr (eller heter det otemdyr? ^o))
Har alle et kraftdyr?
Hva er et kraftdyr?
lurer litt på dette.. neon som kan gi meg..noen forklaringer? *angelface*
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Jeg også lurer på noe.. håper det er greit at jeg hiver meg på..

Hva er forskjellen på kraftdyr/ totemdyr og dyre-hjelpere?
Antall ord: 24
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Totemet er hele stammens beskytterdyr eller -plante. Det fungerer som et symbol som forteller hvilken klan man tilhører innen stammen. Nesten som et etternavn, altså. Ordet kommer troligen fra ojibwa-stammens dodaim = totem; nindoodem = mitt totem (med forbehold om at jeg staver feil...). Ojibwaene kommer fra områdene rundt nordamerikas store sjøer på grensen mellom USA og Kanada.

Kraftdyret er personlig - alle har minst ett. Det finnes, eller har funnets, i nesten alle kulturer. Det er et dyr - (ifølge tradisjonen der jeg kommer fra er den en delsjel) - som forandrer seg alt etter hvordan du forandrer deg, enten gjennom å speile sterke drag som du utvikler, eller gjennom å vise til drag som du bør utvikle (f.eks. behøver du å bli mindre lettlurt kan du finne den listige reven ved siden av deg, behøver du å ta det litt med ro kan skilpadden dukke opp). Noen sier at kraftdyret blir menneskelig med tiden for til sist å smelte sammen med deg, og da har du blitt det mennesket du var ment å bli. Det personlige kraftdyret ditt bruker å være det første du møter på en trommereise eller i en for formålet skreddersydd meditasjon. Der jeg vokste opp er kraftdyret det samme som fylgjan, det vil si hjelperen, som ikler seg dyreham for å undervise deg.

Dyrehjelpere er ånder i dyreskikkelse som slår følge med deg for å bistå deg med forskjellige ting. Disse kan du treffe på trommereiser eller kanskje også under meditasjon. De kommer og går som de vil og hører ikke til noen. Det er særlig sjamaner som har dyrehjelpere.
Antall ord: 270
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Så et totemdyr "hører til" hele familien? Altså, har min biologiske familie et dyr på deling? Tilgi meg om jeg spør dumt, men jeg har en hel dyrehage med meg og strever med å finne ut hva de betyr/ hvilken betydning de forskjellige har.. hva de hører innunder på en måte..

Totemdyret mitt kjenner jeg, men jeg lurer på om jeg er i "familie" med dem som har det samme dyret..? (Derav spørsmålet om min biologiske familie) :)
Antall ord: 82
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Bearchild skrev:Så et totemdyr "hører til" hele familien? Altså, har min biologiske familie et dyr på deling? Tilgi meg om jeg spør dumt, men jeg har en hel dyrehage med meg og strever med å finne ut hva de betyr/ hvilken betydning de forskjellige har.. hva de hører innunder på en måte..

Totemdyret mitt kjenner jeg, men jeg lurer på om jeg er i "familie" med dem som har det samme dyret..? (Derav spørsmålet om min biologiske familie) :)
Ja, om man skal gå etter den opprinnelige indianske betydningen av ordet totem så skal det gjelde for hele familien din, eller hele den gruppen mennesker du liksom hører hjemme blant. Det behøver ikke å bety den biologiske familien, for det kan jo tenkes at man er adoptert eller at man føler nærmere slektskap og omgås mer med en annen gruppe mennesker enn akkurat sin famile. Slike stamme- og klanforhold som man hadde, og fremdeles til en viss grad har, blant de nordamerikanske indianerne har vi jo ikke hos oss lenger.

Om du har et dyr hos deg som du mener et ditt totem, men ikke har en klan, kan du jo begynne å bære et merke på deg som symboliserer totemet (bilde av det på t-skjorten eller på en knapp, for eksempel), så kanskje du treffer på flere som føler at de er (tør jeg gjette...? ;) ) bjørnunger.
Antall ord: 240
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

He,he..godt forsøk! :wink:
Men bjørnen er ikke totemdyret mitt, den har bare ramla innom nå i det siste. Og det er visst ikke en bjørnUNGE.. vet ikke helt hva den "vil"! :)

Jeg har tatovert totemdyret mitt for mange år siden, før jeg koblet betydningen av "totem" med handlingen.

Jeg skjønner vel mer etterhvert, er bare litt utålmodig nå som jeg endelig har begynt å forstå litt!

Innlegget ditt var forresten kjempefint og informativt :idea: , kan hende puslespillet lar seg løse etterhvert.. takk, Biejjie! :D :D
Antall ord: 89
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Bearchild skrev:He,he..godt forsøk! :wink:
Men bjørnen er ikke totemdyret mitt, den har bare ramla innom nå i det siste. Og det er visst ikke en bjørnUNGE.. vet ikke helt hva den "vil"! :)

Jeg har tatovert totemdyret mitt for mange år siden, før jeg koblet betydningen av "totem" med handlingen.

Jeg skjønner vel mer etterhvert, er bare litt utålmodig nå som jeg endelig har begynt å forstå litt!

Innlegget ditt var forresten kjempefint og informativt :idea: , kan hende puslespillet lar seg løse etterhvert.. takk, Biejjie! :D :D
Værsågod! :D

Har du tenkt på at du kan begynne å studere de dyrene du har rundt deg på et symbolsk plan? Lese litt om hva bjørnen betyr i forskjellige kulturer og for folk generellt, kanskje, hva den bruker å symbolisere, og spesiellt fundere over hva den kan stå for hos deg... meditere over den, kanskje...? Som jeg nevnte når det gjelder kraftdyret så viser det seg jo gjerne som et spesielt dyr fordi akkurat det dyret har noe å lære deg. Den mer generelle dyrehjelperen kan også ha tatt skikkelse av et spesielt dyr av samme grunn. Bare et forslag. :)
Antall ord: 193
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Jeg jobber virkelig med saken ang. meditering, men føler jeg står litt på stedet hvil. Tror nok- som du sier- at det har med tyding å gjøre. Jeg sliter nemlig med å tyde "beskjedene", men det er enormt mye følelser inni bildet, tror derfor at jeg må ta èn ting av gangen før jeg "får vite" mer..?

Jeg TROR visst ganske mye! He,he.. men det er ikke bare lett å få dette tredd over hodet i full fart og samtidig prøve å få noe fornuftig ut av det! (altså, dette er ganske nytt for meg, ting har begynt å dukke opp det siste året..) :?

Denne Bamsen min har som sagt dukket opp ganske nylig, kunne vært spennende om noen kunne forklare hva en bjørn betyr..?

Ellers er det Hesten som er mitt totem, og som på alle måter er mest fremtredende.. har et bestemt inntrykk av at den prøver å "fortelle" meg noe for tiden, men skjønner bare ikke hva! Kanskje noen kan forklare litt om hestens betydning også? [-o<
Antall ord: 176
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Før du lar noen andre påvirke deg gjennom å fortelle deg noe om din bjørn og din hest, synes jeg du skal ta og leke denne lille leken med deg selv...

Sett deg godt til rette i favorittstillingen din og se for deg favoritthesten din gjøre favoritt-greien sin.

Hva gjør den? Sover, springer, gnir seg mot et tre, galloperer, drikker vann, bærer på noen, drar et lass høy, en flott vogn... Hvordan ser den ut? Frisk, uflidd, velstelt, svett, feit, mager... Er den vill, dum, snill, stolt, klok, fri, treig, hemmet...

Skriv gjerne ned tingene som en historie. "Det står en hest borte ved skogbrynet (eller hvor du nå ser for deg at den befinner seg og gjør). Jeg går litt nærmere og ser at det er en... og at den har en..."

Jo flere detaljer du kommer på om dyrets utseende, oppførsel, karakter og så videre, jo nærmere dyret vil du komme. Og jo nærmere dyret du kommer jo bedre kjent kan du bli med både dyret og grunnen til at det har kommet til nettopp deg.

Ta for deg ett og ett dyr om gangen, begynn med det første som faller deg i hugen og studer det på den måten jeg nevnte her. Etter en tid skulle jeg ikke bli særlig forbauset om dyret begynner å fortelle deg ting. :)
Antall ord: 238
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ThaSpirit

Innlegg av ThaSpirit »

føler at jeg falt litt ut her jeg nå:P hvordan.. ser man kraftdyret sitt? hvordan vet man at...det er akkurat det dyret som er ens kraftdyr? hvordan vet man at man har et kraftdyr..osv!
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Milla6
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 28 Feb 2005 21:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland

Innlegg av Milla6 »

hei ble litt med her,men vet ikke om dette har noe med det å gjøre da.våknet en morgen etter å ha drømt om en hest som kom til meg.han sprang i glede til meg og ville ha meg med.jeg husker at den ville ta meg med til et bedre sted og ville ikke la meg vere igjen.det var så mye kjærlighet i drømmen at jeg gikk smågrinete rundt i flere dager etterpå og tenkte på denne hesten.den var lik en som vi hadde da jeg var liten som jeg var veldi glad i.men etter den drømmen er jeg jo blitt så glad i hester tenker på de nesten hver dag.en merkelig kjerlighet til hest sånn plutselig.kan det vere et kraftdyr el lignenede???får ikke den hesten ut av tankene ,men en fin tanke da absolutt.ihhha.takk for om noen svarer meg:)
Antall ord: 158
milla

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Milla6
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 28 Feb 2005 21:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland

Innlegg av Milla6 »

beklager skulle gjerne ikke lagt inn nytt spørsmål på sin side. :oops: det er andre feilen min i dag.har ikke satt meg helt inn i systemet her.men begynner å forstå nå.pju... :idea:
Antall ord: 34
milla

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

ThaSpirit skrev:føler at jeg falt litt ut her jeg nå:P hvordan.. ser man kraftdyret sitt? hvordan vet man at...det er akkurat det dyret som er ens kraftdyr? hvordan vet man at man har et kraftdyr..osv!
Det beror på tradisjonen man følger, tror jeg, hvordan man ser det. De fleste her på paranormal.no ser ut til å foredra meditasjon.

Visse typer guidede meditasjoner er lagt opp nettopp med det som hensikt at man skal treffe kraftdyret sitt. Andre guidede meditasjoner er lagt opp slik at man treffer sin hjelper - som ifølge min tro, som nevnt lenger opp, er det samme som kraftdyret (noe andre så klart kan være uenig i).

Sjamaner pleier å dra på trommereiser for å treffe sitt. Da er det gjerne på den første reisen de får treffe kraftdyret. Visse sjamanteknikker er utviklet av folk som lever med sjamanismen som hverdag, så de er absolutt til å stole på.

Iblant dukker kraftdyret opp mange ganger i den perioden det har noe å si til deg, så om du treffer på, for eksempel, en hyene overalt du går, på bilder, i drømmene dine, i bøker, i kunsten, på TV... så kan du tryggt regne med at hyenen er et kraftdyr som har noe å si deg. Iblant kan det dukke opp bare en gang men da på en sånn måte at du forstår at det var noe utrolig viktig som hendte, at det var noe viktig dyret ville.

Man kan sette av en helg og bruke den til å finne kraftdyret sitt gjennom vanlige meditasjonsøvelser. Man forbereder seg mentalt en dag eller to i forveien, spiser lite og sunnt, bare er (dvs. unngår hverdaslivets stress, krangel, TV, folkemengder, etc) og setter seg siden for å meditere med det som formål at kraftdyret skal vise seg. Og det første dyret som viser seg i tankene er da gjerne kraftdyret.

Da gjelder det å være åpen for alt, og ikke ha i tankene at det MÅ være et slikt eller sånt dyr. Kommer det en spissmus istedet for den ulven man ønsket seg får man godta det. Spissmuskraft er ikke til å kimse av!

Selvfølgelig, det er mange mennesker som ikke tror på kraftdyr, eller som aldri har hørt om dem en gang, og selv om et visst dyr kommer og "banker på" aldri så mye, så vil de aldri tolke det som at det er et dyr som har kommet for å gi dem kraft og lære dem ting. Det er bare en pussig tilfeldighet, kan de si om de legger merke til det, men som oftest legger de nok ikke merke til det i det hele tatt.

Jeg har aldri hørt annet enn at alle, absolutt alle, som har vært på en guidet meditasjon eller en trommereise eller som har søkt selv i den hensikt å finne sitt kraftdyr, har gjort det også. Altså uansett hva de trodde i begynnelsen. Mange vil "bare prøve" for eksempel en trommereise, og de kommer gjerne tilbake fra reisen med et helt nytt syn på virkeligheten.
Antall ord: 523
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Milla6 skrev:beklager skulle gjerne ikke lagt inn nytt spørsmål på sin side. :oops: det er andre feilen min i dag.har ikke satt meg helt inn i systemet her.men begynner å forstå nå.pju... :idea:
Heisan Milla! Velkommen hit! :)

Neida, spørsmålet ditt passer alldeles flott inn her. Vi prater om kraftdyr og sånt, og jeg synes at drømmen din låter som en kraftdyrdrøm. Alldeles nydelig! :D
Antall ord: 72
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ThaSpirit

Innlegg av ThaSpirit »

hmm.. går det an å ha ekorn som kraftdyr? jeg har liksom..møtt på.. ganske mange ekorn i det siste:P eller.. ikke nå i vinter.. men før snøen kom..! da var det ekorn her konstant.. eller.. er det bare en tilfeldighet? :P
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links