Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEtterforskning av et gammelt bilde og vandrehistorie.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
PatskyM

Etterforskning av et gammelt bilde og vandrehistorie.

Innlegg av PatskyM »

Noen som husker dette bilde?


Det gikk flere runder her og andre nettsteder i 2005/2006 og jeg jobber selvstendig med å etterforske slike bilder og historier. Derfor er jeg her på leting etter noe som helst informasjon folk måtte ha.
Hvem er jenta på bildet?
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Etterforskning av et gammelt bilde og vandrehistorie.

Innlegg av Svartepus »

Her er en tråd herfra fra 2005 der noen mener å vite hvem hun er:

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... f=1&t=5206

Jeg tror på gjenferd men dette bildet er jeg ganske sikker på er et bilde av ei jente og lillebroren hennes eller noen andre hun kjenner. Hun tok selfie og han kom hoppende i døra foran henne og fotobombet selfien hennes. Den historien om at det ikke var noen andre der og at hun ble så redd at hun havnet på psykiatrisk avdeling tror jeg ikke noe på.
Antall ord: 95
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PatskyM

Re: Etterforskning av et gammelt bilde og vandrehistorie.

Innlegg av PatskyM »

Jeg er absolutt skeptisk jeg også. Alt som er blitt fortalt av bildet er av mennesker utenfor jentas familie/vennekrets og det er ingenting som tilsier at det er noe annet enn en lillebror som har på en litt creepy måte sneket seg inn på bildet.
Jeg er allikevel veldig fasinert og interessert i å finne jenta for å høre hva som virkelig ligger bak dette bildet som herjet på internet i 2005.

Har funnet én person som kan være venn av hennes familie, prøver å få kontakt og vil oppdatere her.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Etterforskning av et gammelt bilde og vandrehistorie.

Innlegg av jeditrond »

Helt enig med Svartepus, akkurat det bildet der er det ingen gjenferd i :) Kun en rabbagast lillebror som ville være med på søsterens bilde :ooom

Men interessant om det kommer frem noe mer informasjon om disse som skal ha spredd bildet med påstand om at dette var et gjenferd.
Antall ord: 51
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Etterforskning av et gammelt bilde og vandrehistorie.

Innlegg av Svartepus »

Det mest irriterende med denne typen bilder er at utallige folk rundt i hele landet påstår å kjenne jenta eller familien hennes og dermed mener at de kan gå god for spøkelseshistorien... "Alle" sverger på at det er sant. Utrolig rart at denne jenta har nær familie og venner rundt i hele Norge.
Og så kommer i tillegg noen og sverger på at det ikke er sant da de også vet hvem jenta er.

Jeg blir bare irritert. Hva er sjansen for at hun tilfeldigvis tok en selfie og så dukket det opp et gjenferd som ser ut som en rakkerunge i shorts? Og den der idiotforklaringa om at politiet zoomet inn og så et kulehull i panna? Særlig! Et så dårlig mobilbilde går ikke an å zoome inn på for å se detaljer. Alt man ser er en ubestemmelig masse av piksler og støy som man med god fantasi kanskje kan få til å ligne både kulehull, horn i panna og et ekstra øye eller noe.
Antall ord: 172
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links