Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFørste paranormale opplevelse på noen år

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Første paranormale opplevelse på noen år

Innlegg av ludoburgero »

Forleden, eller for å konkretisere: på onsdag forrige uke kl. 17:05 skjedde det noe veldig merkelig.

Jeg var rask med å avskrive opplevelsen som en slags "teknisk feil", for ved bruk av fornuften må jeg rasjonalisere det ned til å bli noe slikt. Likevel var det veldig merkelig, og jeg har egentlig ingen god forklaring på hvorfor det kan ha skjedd, så jeg deler min opplevelse her med dere:

Etter en avtale jeg har vært på hvor telefonen var på lydløs, befinner jeg meg på et kjøpesenter.
Noen ganger er det dårlig dekning akkurat i det området jeg befant meg, men denne gang har jeg dekning, så jeg bestemmer meg for å ringe hjem til samboeren for å høre om hun har overtatt etter barnvakten jeg måtte avtale med denne dagen for å passe sønnen vår. Så jeg fisker telefonen opp fra lommen og ringer henne for å høre om hun er hjemme og om alt står bra til.

Det ringer. Jeg får denne klassiske 440-hertz-tonen som gjentar seg med noen intervaller.
(som forøvrig er en A på noteskalaen, hvis noen var interesserte i tilleggsinformasjon)
I det samboer tar telefonen skjer det merkelige - jeg hører meg selv ta telefonen!

Noe som iallefall er det jeg tyder som min egen stemme, da den er identisk med meg på opptak.
I det samboeren min skal til å svare, og det gjør hun "i munnen på meg" (som foreløpig ikke har sagt noen ting, bortsett fra... dobbeltgjengeren min i røret...), så hører jeg inni røret mitt:

"EG E HER."

Det var egentlig ganske vemmelig. For det var som en slags markering i stemmen min jeg hørte.
En slags undertone som sa: "Jeg våker over deg." Så tenkte jeg jo umiddelbart på hollywoodfilmer der hvor folk dør senere den dagen i en skrekkfilm og sånt... at kanskje noe kunne komme til å hende meg iløpet av noen timer den dagen. Hvorfor skulle jeg få en bekreftelse på at "jeg er der" fra meg selv? Det var ganske tydelig min stemme. Og samboer svarer samtidig, eller... egentlig umiddelbart etter... sånn halvveis avbrytende: "Hallo?"

En ny merkelig ting skjer: samtalen bryter. Men jeg har dekning.
Jeg ringer opp igjen og spør om hun la på? Nei, sier hun. Det brøt visst bare.
Så forteller jeg henne om det merkelige... spør først om hun har besøk...
Nei, det har hun ikke. Hun er alene med sønnen vår. Er du ute da, spør jeg?
Nei... og deretter forteller jeg opplevelsen min. Hun tror jeg tuller.
Så avskriver jeg det med en teknisk feil. Sier jeg har hørt bruddstykker av min egen stemme i telefonen før. For det har jeg, noe som har "hengt igjen" etter forrige samtale eller noe sier jeg. Men denne gangen var det en hel setning. Klart og tydelig. Veldig ekkelt. Nesten litt monotont, men litt autoritært.

Det er første opplevelsen jeg har "utenom det vanlige" på veldig lenge nå.
Mon tro hva det kan ha vært?
Antall ord: 524
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Første paranormale opplevelse på noen år

Innlegg av ludoburgero »

(jeg kan forøvrig heller ikke forstå at jeg skal ha sagt den setningen til henne noensinne på telefon, bare sånn det også er sagt... så om det var en "setning som hang igjen fra en tidligere samtale"-teknisk-feil så virker det også usannsynlig... men hva er sannsynlig i forbindelse med en slik opplevelse, egentlig?)
Antall ord: 57
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Første paranormale opplevelse på noen år

Innlegg av Svartepus »

Så creepy! Den der er vanskelig å bortforklare med tekniske årsaker!
Jeg synes det er ille nok å se seg selv i drømme (gjorde det senest i natt) men å høre seg selv på telefonen i virkeligheten hadde nok skremt meg litt ja. Kanskje det er ditt fremtidige jeg som minner deg om at du er der for deg selv, at du klarer deg gjennom brasene, på en måte? Uansett hvem og hva som svikter deg har du alltid deg selv å stole på.
Eller kanskje du åpnet en midlertidig portal til en annen dimensjon der ditt paralelle deg prøvde å få kontakt med deg, og benyttet anledningen til å si at "jeg er her". Så ble kontakten brutt og dere var igjen adskilt i hver sin dimensjon.

Jeg aner virkelig ikke men dette var spesielt! Interessant opplevelse du deler med oss.
Antall ord: 140
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Første paranormale opplevelse på noen år

Innlegg av Bearchild »

*Nikker enig med Svartepus*
Det var det første som slo meg også.. et interdimensjonalt overslag. Eller hva man skal kalle det. Jeg har overhodet ikke greie på elektronikk, men en "telefonisk dobbelteksponering" henger liksom ikke på greip.. kan ikke si jeg har hørt om noe lignende før! Samtidig får jeg igjen følelsen fra når jeg som yngre hadde disse sanndrømmene mine hvor det jeg drømte skjedde i nøyaktig hendelsesforløp påfølgende dag. Som har gjort at jeg tror på sånne "dimensjonsgreier" og at det er mulig å bevege seg på flere plan samtidig.
Antall ord: 104
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Første paranormale opplevelse på noen år

Innlegg av ludoburgero »

Veldig interessante svar fra dere begge som får kverna til å gå der oppe rett før leggetid! ;)
Takk for innspillene!

Ja, den idéen om et fremtidig og/eller interdimensjonalt jeg som passer på meg selv - den er slett ikke dum. Kanskje litt romantisk, men pytt, jeg vet jo at sånt funker på meg. Uansett får det meg jo til å undre... og jeg spurte faktisk samboer også om hun hørte på noe opptak av meg i bakgrunnen, bare sånn for å utelukke det også. Hun var på sin side undrende til min historie, og hun trodde egentlig jeg tullet først. Jeg hører et lite ekko inni meg enda over den meget korte samtalen jeg fikk med meg selv, den slipper ikke akkurat taket.

Om den bare kunne gitt meg en pekepinn også - det kunne vært noe!

Forøvrig, siden vi er inne på "det ved siden av det normale", så er det fremdeles sånn i livet mitt som det alltid har vært før at det enten: a) er helt tørke sosialt, og at ingenting skjer - eller: b) at alle skal ha tak i meg og finne på noe samtidig. Etter en to-tre ÅR med førstnevnte, så skulle plutselig telefonen min ringe og ringe de siste dagene. Og det setter jeg pris på!

"Jeg er her", er det som om noen har sendt ut signaler om... :lol:
I all ensomhet har jeg jo lenge vært desperat etter kontakt med omverdenen.
Antall ord: 252
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Første paranormale opplevelse på noen år

Innlegg av Kiara »

Hørtes litt creepy ut, Ludo. Men henger meg på teorien som er lagt fram! Arti at du deler..

Har tenkt lenge på om det ikke er noe uvanlig som skjer hos gamle travere her lenger, eller om det bare blir så vanlig at småting skjer.. så tenker man ikke mer over det. Er blitt sånn for meg!

Kan jo fortelle kort om det siste jeg har opplevd.. Forleden natt på jobben min, begynte med jevne og ujevne intervaller, lysblaff fra kjøkkenet å lyse opp mot stuen. Jeg jobber på en omsorgsbolig, med felles stue, spisestue og kjøkken. Pleier å sitte på stua om natta når det er rolig og ingenting mer å gjøre, for da har jeg best kontroll med utgangsdør, og gangene til leilighetene.

Vet ikke sikkert hva som gjorde dette.. men jeg tror jo det er en paranormal årsak. Et lite taklys, og ett lysrør over benken, og et nødutgangslys var på der inne. Og jeg tror ikke det var noen av disse som var blitt ustabile, for det pågikk bare en periode mitt på natta. Og om det var en sånn årsak skulle det samme skjedd i natt også.. Men det gjorde det ikke!
Har opplevd det en gang tidligere.. i høst. Men da blinket det veldig masse for hver gang,, og det kom ikke utenfra,, og det var første gangen jeg opplevde akkurat det! Jeg syns det var såpass ubehagelig, at jeg da ringte ei venninne som er mye våken om natta, for å ha noen å prate med da! :D

Jeg har aldri prøvd å rense ut noen derfra. Men jeg har beskyttet meg selv godt, for det ble intenst mye som skjedde der en periode! Jeg har rett og slett ikke ork til å begynne noe rensing der.. for det er jo ganske så stort, og masse gammelt fra grunnen der! Så det er ikke min jobb når jeg er på jobb.
Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links