Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDerfor er FFM en bløff

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

"Den andre klarsynte så en mann. Lena så en kvinne...."

Oi...ja da så....
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SiriH

Innlegg av SiriH »

Wiz2 skrev:Ja, det er risikabelt, men siden ingen av dem er drept så blir de ikke ansett som en trussel :lol:

Tro meg, jeg vet det finnes synske. Jeg sier bare at de i FFM ikke er det!
Grete som var med i FFM har jeg kjent i mange år, siden vi begge var fjortiser. Og jeg VET at hun er synsk...!!! :twisted:
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

SiriH skrev:
Wiz2 skrev:Ja, det er risikabelt, men siden ingen av dem er drept så blir de ikke ansett som en trussel :lol:

Tro meg, jeg vet det finnes synske. Jeg sier bare at de i FFM ikke er det!
Grete som var med i FFM har jeg kjent i mange år, siden vi begge var fjortiser. Og jeg VET at hun er synsk...!!! :twisted:
Det er ikke lett og gjøre underholdning av det som for de fleste er unaturligt... Da blir alt man sier og gjør rivi opp i sømmene og analysert av skeptikere.. Tv gjør litt av jobben først da de klipper opp sannheten i fillebiter..
Det er ikke meningen at slikt skal på tv tror jeg
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

ToneG skrev:
SiriH skrev:
Wiz2 skrev:Ja, det er risikabelt, men siden ingen av dem er drept så blir de ikke ansett som en trussel :lol:

Tro meg, jeg vet det finnes synske. Jeg sier bare at de i FFM ikke er det!
Grete som var med i FFM har jeg kjent i mange år, siden vi begge var fjortiser. Og jeg VET at hun er synsk...!!! :twisted:
Det er ikke lett og gjøre underholdning av det som for de fleste er unaturligt... Da blir alt man sier og gjør rivi opp i sømmene og analysert av skeptikere.. Tv gjør litt av jobben først da de klipper opp sannheten i fillebiter..
Det er ikke meningen at slikt skal på tv tror jeg
...kanskje det ikke burde komersialiseres overhodet?? Hverken av medier eller media?? :-)
Sist redigert av Tom_33 på 14 Mar 2005 11:39, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Hei
Jo, jeg leste tråden og ser at du var uenig i det Wiz2 sier.. derfor jeg synes det var litt rart.. for det han sier er jo helt korrekt..
Korrekt for han kanskje, men ikke for meg..
Dessuten syns jeg det er veldig ukorrekt å ta for seg det økonomiske i saken, at noen tjener penger på slikt.. Det blir bare spekulasjoner og misunnelsen lyser... Misunnelse er roten til mye ondt osv... Jeg unner mennesker med ærlige hensikter og tjene penger.. Hva om jeg selv skulle tjene penger på ærlige hensikter en gang.. Skulle jeg hatt dårlig samvittighet for det da? NEI
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Men det er da faktisk sant at ikke en av sakene er blitt løst på bakgrunn av de opplysningene de klarsynte kommer med?? Så vidt jeg vet ihvertfall.... *s*
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Tom_33 skrev:Men det er da faktisk sant at ikke en av sakene er blitt løst på bakgrunn av de opplysningene de klarsynte kommer med?? Så vidt jeg vet ihvertfall.... *s*
Mulig de har blitt løst alikevel... KAnskje politiet tok æren for det... Desverre får vi aldri bevis for slikt siden det er hemmeligstemplet...

Nå går jeg og gjør noe fornuftig "vasker" istede for å diskutere det vi aldri kan si med sikkerthet...

Kos dere alle sammen :-)
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Kramer73 skrev:
Tom_33 skrev:Men det er da faktisk sant at ikke en av sakene er blitt løst på bakgrunn av de opplysningene de klarsynte kommer med?? Så vidt jeg vet ihvertfall.... *s*
Det vet vi ærlig talt ikke noe om. Det kan hende at politiet og sånt ikke vil innrømme det til det fulle. Det var en artikkel om det i Dagbladet. Men hvem er det som stoler på media og aviser? Det er mye rart som står der og sannheter blir forvrengt...jeg tar det som står i aviser med klype salt.

Hvor mye alternativ informasjon kommer det i aviser og sånt? Det er jo ekstremt lite. Tenk på det!
Enig!!!!
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg vet at media ikke får med seg alt! Har lest om begivenheter jeg har vært med på i avisen og ikke kjent meg i igjen i det som blir skrevet. Enten så forvrenger de med vilje for å gjøre det mer interessant, eller så gidder de ikke å gjøre mer research for å være sikre på at det de skriver m er sant. Eller så følger de ikke med på hva som skjer rundt seg når de er på jobb i felten! :twisted:
Antall ord: 88
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

jovian skrev:
ToneG skrev:
Hei
Jo, jeg leste tråden og ser at du var uenig i det Wiz2 sier.. derfor jeg synes det var litt rart.. for det han sier er jo helt korrekt..
Korrekt for han kanskje, men ikke for meg..
Dessuten syns jeg det er veldig ukorrekt å ta for seg det økonomiske i saken, at noen tjener penger på slikt.. Det blir bare spekulasjoner og misunnelsen lyser... Misunnelse er roten til mye ondt osv... Jeg unner mennesker med ærlige hensikter og tjene penger.. Hva om jeg selv skulle tjene penger på ærlige hensikter en gang.. Skulle jeg hatt dårlig samvittighet for det da? NEI
Hei igjen,

Jeg er ganske enig med deg at mennesker med ærlige hensikter skal tjene penger.

Men, tilbake til saken ...

Mhhh, ToneG, tenk etter litt nå da, du kan da ikke mene at de fakta Wiz2 her nevner er "Korrekt for han kanskje, men ikke for meg.." ---

Det vi snakker om er nytten av de klarsyntes informasjon i programserien FFM. Slik det ser ut nå så HJELPER IKKE KLARSYNET TIL Å LØSE DRAPSSAKER. Det er fakta, og ingen kan si noe annet.

Jeg har selv hele tiden vært tilhenger av programkonseptet FFM, og jeg skulle ønske klarsynet hadde gitt bedre resultater i drapsgåter, men det gjør det altså ikke. Det kan INGEN her inne legger under en stol og nekte for. Det er ren fakta, det Wiz2 sier er helt riktig.

Det er ikke dermed sagt at klarsynet ikke finnes. Kanskje ikke alle ser forskjellen.
Det har jo kommet frem i hele denne tråden hvor jeg var uenig, og jeg er fortsatt like uenig.. Jeg forklarer meg sikkert med en ironisk tone å legger mye mellom linjene her :) Jeg tror det er media/politi og ikke de klarsynte som er skyld i at det ikke har vist til noen løsning på forskjellige saker.. Innerst inne tror jeg faktisk masse er blitt løst.. Det kommer desverre ikke frem i lyset..
Antall ord: 332

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Hmm...jeg tror faktisk skeptiken til skeptikerne er større blant en del av paranormal-folket enn skeptikernes skepsis overfor det paranormale... :lol:
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Må visst begynne å lese dagbladet jeg... ;-)
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

For det første! Jeg har ikke lest noen artikkel om dette i avisa. Jeg kommer bare med antagelser. Men antagelsene er basert på hva jeg som person ser og hører! Det er helt subjektivt, men subjektivt kan være sant.

Jeg har heller ikke, som "vrangetrommemann" insinuerer, sagt at man trenger å oppklare mord for å bevise at man er synsk.

Men Kramer og Tone hør her;

Jeg er ikke sikker på hvor mange saker i FFM hvor politiet har visst om hvor den døde personen ble funnet, men jeg vil anta at det gjelder minst halvparten av sakene.

15 saker. 15 åsted, 2 klarsynte. 30 treff :shock:
TRETTI! Fullt hus på info som allerede er kjent av flere instanser. Politi, media og TVnorge!, pårørende, lokalbefolkning!

Hvor mange ganger har de synske kommet med infomasjon som ikke er mulig å oppdrive fordi det ennå ikke er kjent, og hatt rett.

EN eneste gang har en av de synske kommet med noe konkret. Og da tok hun feil.

Du/dere sier at man ikke hele tiden kan ha rett. ENIG! Jeg tolererer masse feil av de synske. MASSE. Selv 10% treffprosent er bra. Men se på statistikken da folkens. Åssen i heite huleste kan de synske treffe så godt på hvor åsted er????
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg tviler sterkt på at synske kommer med så mange usanne utsagn...
Bevis det!!!!!!!
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Imotsetning til gjerningspersonene som ikke er noe konkret men heller noe diffust og abstrakt.


Jeg kjenner flere mennesker som er MYE bedre enn de tv-mediene vi har sett. Og vet du hva. De kaller seg ikke synske engang
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links