Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDerfor er FFM en bløff

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

>wiz

Derfor er FFM en bløff

Innlegg av >wiz »

Jeg vil bare først si at jeg erkjenner klarsyn som en evne enkelte mennesker kan ha, men som er en sjelden gave og den er ikke på langt nær så utbredt som enkelte skal ha det til. Mange "synske" sier at alle kan utvikle den evnen, men hvor troverdig er egentlig en person som tar penger for å holde kurs om emnet?

Hvis jeg har regnet riktig så har det vært 30 episoder av fornemmelse for mord i Norge! I hvert program har man altså 2 synske mennesker som skal prøve å komme med så mange opplysninger så mulig slik at det kan være en hjelp for politiet?

I 30 episoder har vi sett de klarsynte virre rundt å late som om de tar inn informasjon fra kosmos. Dette er ikke tilfellet!

Hvorfor?

For å ta inn informasjon slik de klarsynte gjør er en vanskelig og lang prosess! Men våre fantastiske klarsynte trenger ikke lang tid for bildene dukker opp i sitt indre! Vanlig prosedyre er at de klarsynte blir sluppet av noen hundre meter før åstedet! De skal da finne frem sjøl ved hjelp av evnene sine. Dette er ikke så vanskelig for dem, dette klarer dem gang på gang. Flere skeptikere mener åstedene er opplagte og lette å finne. Det mener jeg er feil. Selv om man blir sluppet av 30 meter fra drapstedet så skal det MYE flaks til å finne frem på meteren!
Er det ikke litt rart at de klarer det hver eneste gang. Alltid finner de frem. Og ikke bare den ene, men begge de klarsynte. Blir du imponert? Jeg blir det! Det er rett og slett for bra til å være sant! Og det er det også.

Alle program starter på samme måte. Med introduksjon og informasjon om drapet. Dette vet ikke de klarsynte noe om. De vet ikke hvilken sak de skal bryne seg på. Nei vel, greit nok. Selv om man vet noe om et drap og har fulgt med i nyhetene betyr ikke det noe egentlig. Det de klarsynte sier om drapet er definitivt mer en hva mannen i gata hadde klart. Men åssen klarer de det?

De stille seg inn på frekvensen til den avdøde ånden og lar bildene strømme på. Eller så plukker de opp energien på åstedet. Hver eneste gang noen blir drept viser det seg at de klarer å se familie forbindelser. De kan si noe om antall søsken, foreldre, personligheten til avdøde, var hun glad, lykkelig eller deppa! Spiller ingen rolle. De klarsynte tok aldri feil.

Alt dette jeg har skrevet om til nå er veldig imponerende! Hvis man kan si garantert at de ikke visste noe på forhånd så kan det tolkes som et bevis for at synskhet er en realitet. Men kan vi det? Nei!

Det holder ikke at noen antatt klarsynte sprer informasjon som er allment tilgjengelig eller i det minste tilgjengelig for de i TVNorge! Bevisene bør ligge i den informasjonen de klarsynte sier om noe som de ikke under noen omstendigheter kunne vite!
Det holder ikke å si at man drømte om 2 fly som styrtet inn i world trade center når du forteller omverden om drømmen 12 september. Kan man da bruke det som bevis? Dessverre ikke. Mennesker viser gang på gang at de er i stand til å lyve! Derfor man være skeptisk.
En persons ord holder ikke!

Som sagt så er de klarsynte ekstremt flinke på informasjon som de kan ha fått tak i fra andre steder. Faktisk så flinke at man har lov til å ha høye forventninger til resten av programmet og en mulig oppklaring er ikke usannsynlig. Men det har enda ikke skjedd.

Etter begge de klarsynte har pekt ut drapstedet på meteren, posisjonen til liket og andre detaljer så stopper likheten i informasjonen de kommer med. Her er det snakk om å se eventuelle gjerningsmenn. Det forventes nå at de skal kunne hjelpe politiet og komme med informasjon som INGEN vet noe om. Og er det ikke rart, her begynner de å slite.
De er vage uklare eller uvillige til å si noe pga frykt. De ser kanskje likt antall gjerningsmenn, men ingen detaljer om gjerningsmennene.

Det er jo litt rart er det ikke, de klarte jo nettopp å si noe om den psykiske tilstanden til draps offeret enda personen er død. Og de fortalte om interessene og familieforhold. All info selvfølgelig korrekt. Bør de ikke kunne si noe om gjerningspersonen. Er det mye forlang?

Og hva med sakene som omhandler forsvinningsgåter hvor de klarsynte virrer rundt flere kilometer unna hverandre og teoriene så forskjellige at det er vanskelig å skjønne at det er snakk om samme sak. Eller saken på Bryne hvor politiet har funnet gjerningsmannen. Han ligner ikke engang på det som ble forklart. Selv en opplagt ting som nasjonalitet eller hudfarge stemte ikke. Eller den gangen de pekte ut en navngitt person som var uskyldig!

Og en annen ting. De sier de snakker med den avdøde sin sjel. Kult! Hvorfor ikke bare spørre litt mer konkret om drapet. Nei da, de får vage hentydninger til hvor man eventuelt kan finne en pistol. Pistolen ble aldri funnet der! Og den avdødes ånd sier aldri noe om hva som skjedde, nei da! Er det uvesentlig eller? De har heller aldri kommet med en forklaring på det fenomenet!

Alle dere fans der ute sier nå kanskje, jammen det har kommet mange spor. Ja, det har det. Men det kommet av at saken får oppmerksomhet i media. Tips ville kommet inn uansett!

Så kort oppsummert. De klarsynte har 100% treff på info som er tilgjengelig og spriker voldsomt eller tar feil eller kommer ikke med noe når de ikke kan ha foretatt research på forhånd. Trenger man å si mer?
Antall ord: 974

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg har aldri vært mere uenig med noen her inne enn jeg er nå Wiz2...
:shock:
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Fint. Omvend meg! 8)
Antall ord: 3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Hmmm...
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg er også skeptisk til programmer som FFM og "Åndenes makt", men kan man motbevise at personene har evner bare fordi programmene er klippet i filler og sendt som underholdning?
Antall ord: 30
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Heia skrev:Jeg er også skeptisk til programmer som FFM og "Åndenes makt", men kan man motbevise at personene har evner bare fordi programmene er klippet i filler og sendt som underholdning?

Tror du programmet er klippet slik at de klarsynte fremstilles som svaksynte? :lol:

Er det ikke de klarsynte som skal bevise sine evner sjøl.
Hvis de ikke klarer det så er det enten politiet eller redigeringsmannen sin skyld. :roll:
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg vil bare først si at jeg erkjenner klarsyn som en evne enkelte mennesker kan ha, men som er en sjelden gave og den er ikke på langt nær så utbredt som enkelte skal ha det til. Mange "synske" sier at alle kan utvikle den evnen, men hvor troverdig er egentlig en person som tar penger for å holde kurs om emnet?


Mener du å si at personer som har fått den gaven å være klarsynt skal engasjere seg og holde kurs gratis? Skal de sutte på tommelen eller gå på sosialen da eller? Fortell!! Jeg er spent på å høre hva du mener de bør gjøre!
I 30 episoder har vi sett de klarsynte virre rundt å late som om de tar inn informasjon fra kosmos. Dette er ikke tilfellet!

Hvorfor?

For å ta inn informasjon slik de klarsynte gjør er en vanskelig og lang prosess! Men våre fantastiske klarsynte trenger ikke lang tid for bildene dukker opp i sitt indre! Vanlig prosedyre er at de klarsynte blir sluppet av noen hundre meter før åstedet! De skal da finne frem sjøl ved hjelp av evnene sine. Dette er ikke så vanskelig for dem, dette klarer dem gang på gang. Flere skeptikere mener åstedene er opplagte og lette å finne. Det mener jeg er feil. Selv om man blir sluppet av 30 meter fra drapstedet så skal det MYE flaks til å finne frem på meteren!
Er det ikke litt rart at de klarer det hver eneste gang. Alltid finner de frem. Og ikke bare den ene, men begge de klarsynte. Blir du imponert? Jeg blir det! Det er rett og slett for bra til å være sant! Og det er det også.
Er det bare gjeng med skuespillere da? Siden de later som de henter henter informasjon mener jeg.. Tv Norge og Silva ultramind samarbeider for og få seerne til å ta dyre kurs *smiler*
Hvordan vet du at det er en lang å vanskelig prosess da?
Antall ord: 329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Wiz2 skrev:Fint. Omvend meg! 8)
Hvorfor skal jeg omvende deg Wiz2? Kanskje ikke det er meningen du skal ha den informasjonen.. Kanskje ikke du er klar for det eller at du har brukt for det.. Har du tenkt den tanken?
Hvorfor skal du absolutt vite.. Var det meningen ville du visst!
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »


Mener du å si at personer som har fått den gaven å være klarsynt skal engasjere seg og holde kurs gratis? Skal de sutte på tommelen eller gå på sosialen da eller? Fortell!! Jeg er spent på å høre hva du mener de bør gjøre!
Nei sefølgelig kan man ta penger for å holde kurs, men det er helt opplagt at det er økonomisk nyttig å si at ALLE kan bli synske. Det er bare et triks for få flere deltagere ergo mer penger. Og Deborah Borgen vet det, hun har tross alt en Bachelorgrad i marketsføring fra BI!
Er det bare gjeng med skuespillere da? Siden de later som de henter henter informasjon mener jeg.. Tv Norge og Silva ultramind samarbeider for og få seerne til å ta dyre kurs *smiler*
Hvordan vet du at det er en lang å vanskelig prosess da?

Jeg kjenner flere synske og vet at det tar ekstremt lang tid å utvikle evner uansett hva det dreier seg om. Jeg tror tvnorge forer de klarsynte med info slik at programmet blir mer interessant. Hadde ikke de klarsynte visst mye på forhåns så ville de ikke kommet med noen ting.

Kan du forklare hvorfor de ikke klarer å komme med mer konkrete opplysninger når det dreier seg om de avgjørende spørsmålene?
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror ikke de er ute etter å bevise noe som helst... Og jeg tror helt sikkert at mye er klippet vekk, men det er ikke dermed sagt at det hadde hatt noen innvirkning for resultatet heller....

Jeg forstår utmerket godt at du er ute etter bevis som du kan etterprøve og motbevise. Dessverre er det ingen som kan det for deg, og den eneste måten du kan finne ut av det selv, er å ta et av disse kursene som du har blitt anbefalt :wink: og se om det er humbug eller ei. Blir du ikke klarsynt, så fyr løs mot "kvakksalverne"!!! Blir du klarsynt, så har du fått bevisene dine....eller hva?
Antall ord: 116
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

ToneG skrev:
Wiz2 skrev:Fint. Omvend meg! 8)
Hvorfor skal jeg omvende deg Wiz2? Kanskje ikke det er meningen du skal ha den informasjonen.. Kanskje ikke du er klar for det eller at du har brukt for det.. Har du tenkt den tanken?
Hvorfor skal du absolutt vite.. Var det meningen ville du visst!
Å her kommer den ja. Venta på den. Har ikke så lyst å si så mye om meg selv, men det jeg kan si er at jeg er helt annerledes enn det alle her inne forestiller seg :D
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Heia skrev:Jeg tror ikke de er ute etter å bevise noe som helst... Og jeg tror helt sikkert at mye er klippet vekk, men det er ikke dermed sagt at det hadde hatt noen innvirkning for resultatet heller....

Jeg forstår utmerket godt at du er ute etter bevis som du kan etterprøve og motbevise. Dessverre er det ingen som kan det for deg, og den eneste måten du kan finne ut av det selv, er å ta et av disse kursene som du har blitt anbefalt :wink: og se om det er humbug eller ei. Blir du ikke klarsynt, så fyr løs mot "kvakksalverne"!!! Blir du klarsynt, så har du fått bevisene dine....eller hva?

Jeg har en litt annen agenda en det! Jeg trenger ikke kurs!
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Er det fordi du allerede er klarsynt eller fordi du ikke gidder å finne det ut?
Antall ord: 15
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Heia skrev:Er det fordi du allerede er klarsynt eller fordi du ikke gidder å finne det ut?
:wink:
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Ang. kurs og medier osv...hva er denne trangen til å skulle bli "ledet" inn i sin egen "åndelighet"?? ...og i tillegg betlae stooore penger for det?? ;-)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links