Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDerfor er FFM en bløff

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Atmi

Innlegg av Atmi »

Wiz2 skrev:
Reiki skrev:
Wiz2 skrev: De seriøse innen det alternativet blir tvunget til å holde seg i skjul med undergrunnsvirksomhet!

Det er da absolutt og selvfølgelig ikke riktig. Men. De har nok fått et problem som gjør at de blir nødt til å bevise sine evner. Men dersom de virkelig er seriøse og kan, da trenger de overhode ikke holde seg i skjul. Det er bare til å eks - når de ser fornemmelse for mord, da kan de jo bare skrive inn sannheten. Og det vil fort vise seg at det var de som kunne og ikke de som er med i programmet.

Noen ganger er det enkleste det beste. Ingen grunn til å gå under jorden.

Reiki
hmmm....må tenke litt på den!
Jepp :lol:
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

fjottemor skrev:Utrooooolig spennende debatt! :x :x

Har du noe mer spennende å fortelle?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

ToneG skrev:
Nei sefølgelig kan man ta penger for å holde kurs, men det er helt opplagt at det er økonomisk nyttig å si at ALLE kan bli synske. Det er bare et triks for få flere deltagere ergo mer penger. Og Deborah Borgen vet det, hun har tross alt en Bachelorgrad i marketsføring fra BI!
Da vil jeg påstå at utdannelsen kom til nytte... Hun har ikke slitt på skolebenken forgjeves :) Det unner jeg henne virkelig også..
Derimot kvakksalvere som lurer til seg penger er noe annet... Slik jeg har forstått det så er kursene til Deborah nyttige for folk flest...

Jeg kjenner flere synske og vet at det tar ekstremt lang tid å utvikle evner uansett hva det dreier seg om. Jeg tror tvnorge forer de klarsynte med info slik at programmet blir mer interessant. Hadde ikke de klarsynte visst mye på forhåns så ville de ikke kommet med noen ting.

Kan du forklare hvorfor de ikke klarer å komme med mer konkrete opplysninger når det dreier seg om de avgjørende spørsmålene?
Jeg er ikke synsk, ikke ennå iallefall... Men kanalene er i ferd med å åpne seg.. Gidder ikke gå nærmere inn på det her, men jeg kan si at venninnen min har blitt sjokkert et par ganger på hva jeg kan tune inn og få informasjon om.. Ting jeg ikke vet som jeg ser.. Tar ikke lange sekundene å få slik informasjon heller.. Bare sånn at det er nevnt.. Jeg har ikke tatt kurs heller.. Men vurderer å ta et for å lære av de som har erfaring..

Tenk deg hvor farlig det kan være for de synske om de kom med informasjon som kan avsløre gjerningsmannen da! Huff har du tenkt at det kan være en viss risiko å avsløre en ustabil morder.. Bare sånn for å sette det på¨spissen..
Før så brant de heksene.. Nå ville de blitt skutt... :roll:
Som man sier: YOU GO GIRL!!!!!
Er helt enig med deg om det du sier om utsagnet til Wiz2.
Jeg tror at FFM og Åndenes Makt er ganske saklige og ekte. Men det som plager meg er at det blir sett på som underholdning. Trodde at det var mer en slags innsikt i hva disse folkene gjør i forbindelse med disse ulike situasjoner. Savner programmet En Reise I Sjelen. Det var ekte.
Antall ord: 397

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

En reise i sjelen var heller ikke ekte!
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Wiz2 skrev:En reise i sjelen var heller ikke ekte!
Hva vet du????
Kan du komme med bevis på at noen av disse programmene er falsk????
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Jeg skjønner ikke hvorfor folk bare ignorerer poengene mine. Jeg skjønner godt det kan være vanskelig å svare på, men hvor ligger troverdigheten deres.

De eneste argumentene jeg hører er; Jeg tror ikke på deg, det er ekte.

Er det noen på dette forumet av ca 1700 medlemmer som kan sakelig fortelle meg hvorfor de mener FFM er ekte basert på sakelige argumenter dere har dannet dere sjøl!

Slik som jeg tolker denne tråden så er det bare en kjempestorikketenkendemajoritet som nekter å se saker fra flere vinkler fordi dere er REDDE for å se hva konklusjonen kan bli!
Feiginger alle mann!
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Wiz2 skrev:ToneG brøyter seg inn på et forum med 1700 medlemmer; Her bestemmer jeg! Hva har jeg sagt om sånne ting. Admin skjerp deg, jeg ser du er på forumet, slett den tråden!
Gjør jeg det? Det går ann å si fra når folk snakker dritt om andre>! Jeg liker ikke sladrekjerringer wiz2.. Sånn er jeg bare...
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

fjottemor skrev:Hæ? En reise i sjelen? Syntes det var så rart at ingen hadde levd et tidligere liv i båtsfjord eller Jokkmokk for den del. Alle hadde levd liv nede i europa et sted...mer spennende å reise dit på research i alle fall, for hva har båtsfjord å by på annet enn noen nedlagte fiskebruk og et turisthotell? Og så er det kaldt der om vinteren!!!
Fra spøk til alvor; er enig, det var litt spennende; "en reise i sjelen". Men nå skal jeg reise bort til sofaen og foreta en astralreise til et varmt sted for her er det kaldt gitt!
Lykke til på reisen!!!!!
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Kramer73 skrev:
Wiz2 skrev:En reise i sjelen var heller ikke ekte!
Har du mer info om det?Kilder?Er ikke Rune Amundsen seriøs eller dyktig eller er det konseptet igjen ute og kjører?

Uff, jeg trekker den tilbake. Det er bare en følelse jeg har, det er ikke basert på fakta. Men det er mange spørsmål i den serien som trenger svar!
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Nå må jeg bare si en ting;

BEVISBYRDEN LIGGER IKKE HOS SKEPTIKERNE MEN HOS TILHENGERNE!

...dere har ikke kommet med et eneste argument. Jeg har gode argumenter for FFM som dere alle ignorerer. Jeg gidder ikke bruke masse tid på innlegg som folk nekter å lese før de kritiserer!
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Kramer73 skrev:
Wiz2 skrev:
Kramer73 skrev:
Wiz2 skrev:En reise i sjelen var heller ikke ekte!
Har du mer info om det?Kilder?Er ikke Rune Amundsen seriøs eller dyktig eller er det konseptet igjen ute og kjører?

Uff, jeg trekker den tilbake. Det er bare en følelse jeg har, det er ikke basert på fakta. Men det er mange spørsmål i den serien som trenger svar!
Ok. Nå har jeg ikke noen erfaringer med Rune Amundsen, men har hørt mye positivt om han og har også lest noe av hans bøker. Fine bøker. Men det kan hende at det er noe som ikke skal være der heller med det programmet. Ikke vet jeg.
jada. Jeg skal ikke uttale meg om han før jeg har sjekket opp. Ale har rett til en sjans til å vise seg! Eneste jeg kan si om progrmmene var at jeg hadde store forventninger, men det var gørr kjedelig å se på!
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NoMore

Innlegg av NoMore »

1. Disse programmene er laget for å underholde mennesker som ikke har vært med i de paranormale rekker. Det vil si at det klippes til og lages slik at mannen i gata kan se på det og godta det. De fleste av dere som diskuterer her har kommet veldig mye lenger, og vet at ikke klarsyn er humbug.

2. Dere kommer aldri til å bli enig, før det kommer noen med et klart bevis for den ene eller andre siden. Ikke engang da kommer dere til å bli enige.

3. Hvis ikke mennesker som bruker fritiden sin på å finne ut mer av åndelighet og selvutvikling klarer å være venner og diskutere på en ordentlig måte så er det det jaggu ikke rart at hver dag i verden over barn dør pga et annet menneskes handlinger.

4. Wiz: Du sier du har kommet med påstander der du mener at FFM-klarsynte er humbug, men nå har jeg lest tråden 2 ganger, og ikke funnet noe saklig bevis for det. Kan du vennligst påpeke dette en gang til?

5. Alle andre: Skepsis er sunt, ikke svelg alt dere får lagt opp i fanget, hverken argumenter for eller mot...

6. Og en siste ting; Kan noen definere for meg hva som må til for å være klarsynt??? Holder det at du en gang klarer og gjette når moren din ringer deg, eller må du daglig ha en form for åndelig kontakt?
Antall ord: 244

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

For N`te gang:

Klarer dere å se forskjellen på hvor dyktige de er på infomasjon som er kjent fra før av politiet, media, familie, pårørende, lokalbefolkning...

og den elendige innsatsen de viser når de gjelder infomasjon som de ikke har hatt tilgang på, feks navn på gjerningsperson, utseende o.l
De er veldig dyktige på å tolke den avdøde personen sin personlighet og familierforhold, men det de har ikke fått noe på forhånd sefølgelig.

Dere sier også at fjottemor lyver og at bevisbyrden ligger hos skeptikerne og ikke dere sjøl.

Mitt bevis er at dere IKKE har bevis!
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NoMore

Innlegg av NoMore »

Wiz2 skrev:For N`te gang:

Klarer dere å se forskjellen på hvor dyktige de er på infomasjon som er kjent fra før av politiet, media, familie, pårørende, lokalbefolkning...

og den elendige innsatsen de viser når de gjelder infomasjon som de ikke har hatt tilgang på, feks navn på gjerningsperson, utseende o.l
De er veldig dyktige på å tolke den avdøde personen sin personlighet og familierforhold, men det de har ikke fått noe på forhånd sefølgelig.

Dere sier også at fjottemor lyver og at bevisbyrden ligger hos skeptikerne og ikke dere sjøl.

Mitt bevis er at dere IKKE har bevis!
Bevis er vanskelig å fremdrive når åndelighet er så "svevende" (hvis jeg kan kalle det det :wink: ).

Hva skal til for at de som mener at FFM er humbug, snur på alt og sier at de vet det er riktig?
- At politiet tar noen som en klarsynt "ser" har drept offeret?... Ut ifra hva en person ser inne i hodet sitt, så sier det seg selv at ikke politiet kan løpe avgårde og innhente en person basert på hva de fleste kaller fantasi, og klarsynte sier er fakta.
- At de kommer frem til hvordan det er gjort, uten å ha fått noen opplysninger på forhånd?... Vi kan aldri være sikre på at de ikke har fått noen opplysninger når ikke kameraet er på. Ikke en gang om du er der, så vil du noen gang kunne vite om de har fått opplysninger på forhånd!
- At de klarsynte finner bevis som ikke har blitt funnet av politiet?...Har politiet gjort en god jobb så bør det ikke være flere bevis, kanskje morderen har gjort en "god" jobb.

Det jeg prøver å si er at klarsyn er ikke en ting vi kan ta ut av lomma og vise frem og la andre få ta og føle på. Klarsyn er et menneskets tanker og følelser, noen ganger bilder og lyder, som tilsynelatende virker korrekte og livnære. Men for en såkalt "ikke-troende" skeptiker så vil aldri et bevis være håndfast, før den skeptikeren får oppleve dette selv på kroppen...

Bevis eller ikke bevis... man vil etter erfaring forstå hva som er ekte og ikke...
Antall ord: 386

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja, etter mye erfaring så vet jeg at FFM IKKE er ekte!
Å den indre stemmen kan vel ikke ta feil eller. I allefall ikke det jeg har lest på kurssiden til silvautramind!
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links