Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMerker man fenomenet eller femomenets påvirkning?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Ankh

Merker man fenomenet eller femomenets påvirkning?

Innlegg av Ankh »

Jobber endel med å forstå mer/lære mer om spøkelser. En ting jeg har lest litt om er at man ikke ser og opplever spøkelser, men spøkelsenes påvirkning av omgivelsene. Har bitt meg fast i dette, årsak eller virkning. Det vil jo være grunnleggende for både forståelse og innfallsvinkel om man skal balansere energier.

Sagt på en annen måte:
Når man ser eller registrerer et spøkelse, er det da spøkelset man ser direkte eller en påvirkning av omgivelsene?

Vårt syn er jo tilpasset til å registrere det uvanlige fremfor det normale. Kjører vi bil så legger vi merke til en person som krysser veien, mens biler som passerer som de skal suser bare forbi. slik kan vi vel også registrere spøkelser? En endring av det normale/forventede.

Kaster man en stein i et vann vil man høre lyden og eventuelt ekkoet samt se ringene etter den mye lengre enn man så selve steinen.

Tenker også på elektromagnetisme rundt dette. En generator genererer jo ved å bevege en spole i et magnetfelt. Det er påvirkningen dette gir vi henter ut som strøm. Vi registrerer det som skjer i en påvirkning, ikke når alt står i ro direkte fra generatoren.

Spøkelser er knyttet til EMF felt. Er derfor usikker på om de genererer et EMF felt, påvirker EMF feltet som allerede er, flytter EMF felt eller andre ting. Måler vi EMF feltet fordi de skaper det, eller måler vi en påvirkning de genererer.
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Merker man fenomenet eller femomenets påvirkning?

Innlegg av g.r.y »

Selv oppfatter jeg fint lite paranormalt gjennom de "normale" sanse-organene.
Hittil har de opplevelser jeg har hatt stort sett kommet gjennom en slags plutselig inskytelse av ´viten`, -som om jeg akkurat har lest eller blitt fortalt noe, bare at jeg liksom har hoppet over selve akten, -hvor jeg da leser eller noe blir meg fortalt. -Jeg bare vet noe, sånn helt plutselig..

Andre derimot, later til å få sine paranormale opplevelser hovedsakelig i form av "vanlige" sanseinntrykk. Disse ser gjerne folk (og dyr, for den saks skyld) som har forlatt sin legemlige tilværelse, for å si det sånn.. :)
Antall ord: 100
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links