Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderForskjellige metoder for å sende ånder over til den andre si

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Asbjørn »

Etter min erfaring er det 2 typer "spøkelser",
det jeg kaller "ånder"
og det jeg kaller "restenergier".

En ånd - er normalt en bevissthet ( en energi ) etter ett menneske som har avgått ved døden.
Det kan forekomme unntak, såsom dyr, og en sjelden gang andre bevissthetsenergier.

De sakene jeg har vært borti med ånder, så har det vært mennesker som har gått igjen.
( deres bevissthet).
Såvidt jeg kjenner til, har de "reist videre" etter at jeg har snakket litt om det.
Jeg bruker og å "låne" energier fra det høyeste, og for å gi en forklaring på energien(e) jeg ønsker å låne, så bruker jeg "erkeenglenavn" - da begrepet erkeengler og deres navn og egenskaper er godt kjent. Det er energiene her som hjelper mest for de som skal over, jeg ber bare om å få låne disse. Jeg bruker ikke ordet "rense" når det gjelder åndelig energi.

Så har vi restenergier - eller skal vi kalle det energiavtrykk - disse har ikke egen vilje, og er egentlig ikke noe annet enn noe lignende stenen i haven som har ligget i solen noen timer.
Selv om sola er vekke, vil restvarmen (restenergien) holde stenen varm en stund.
Restenergier er det mange måter å rense vekk.
Jeg bruker ofte hvit salvie, og kansje sweetgrass når jeg renser.

Om dette virker ?
Uansett hva jeg sier, så spiller det liten rolle, men når jeg ser småbarn og dyr endrer oppførsel før og etter, - da er det grunn til å lure.
Og oppførselen til dyr ( og småbarn) endrer seg spontant.
- som om de liksom plutselig begynner å oppføre seg normalt, fordi jeg har sagt no mumbo jumbo...

Nå skal det og være sagt at noen ganger dukker det opp mer slik "energi" ,
men på samme måte som om man har vasket gulvet, kan det på ny komme noen med skitne sko...
Og det har hendt...

Uansett - noe skjer, en forandring som både voksne, barn, spebarn, og dyr merker.

Jeg pleier også å "sette opp" beskyttelse for å unngå at nye (plagsomme) energier dukker opp.

I de aller aller fleste saker, er det ikke noe ondt som er der,
heller da bevisstheter som har sine egne meninger om ting.
Og om de meningene ikke faller sammen med de som fysisk bor der nå,
så kan det bli litt krangling - det er da det spøker....

Det er altså noe som skjer, en endring av både atmosfære, og velvære til de som bor der.

Har flere historier, men av hensyn til personene involvert, vil jeg ikke fortelle detaljer.
Om noen av disse leser dette, kan de evt fortelle selv.
A
Antall ord: 450

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Bearchild »

Asbjørn skrev: I de aller aller fleste saker, er det ikke noe ondt som er der,
heller da bevisstheter som har sine egne meninger om ting.
Og om de meningene ikke faller sammen med de som fysisk bor der nå,
så kan det bli litt krangling - det er da det spøker....

A
Det er jo akkurat sånn jeg tenker også. :)
Jeg kan godt ta høyde for at min kommunikasjon med spøkelser bare har vært fantasi. Men hvis det er spøkelser jeg har kommunisert med så er det rett og slett "vanlige" men misforståtte mennesker. Et eksempel er vesle Ida på Skillingmark. Alt hun ville var å bli "sett" og hun var lei seg og frustrert fordi hun ikke fikk noen kontakt. Sorg og frustrasjon plukkes fort opp som "uro", man merker at det er noe der.. men hun var da virkelig ikke ond fordiom!

Kontakten jeg (innbilder meg?) fikk med henne gikk gjennom ouijabrett. Vi satt en gjeng inne på dødsrommet og surret med dette brettet, og markøren flyttet seg gjentatte ganger til bokstaven "I". Ikke noe mer. Så dukket "stemmen" til jenta opp i hodet mitt, hun forklarte at hun aldri hadde lært å skrive men at hun kunne bokstaven sin. :lol:

Dersom det var noe reelt oppi dette,- at jeg fikk kontakt med en avdød jente og at det hun videre formidlet til meg hadde bunn i virkeligheten ville jeg vel aldri i verden sendt henne avgårde uten videre mot hennes vilje dersom jeg hadde hadde visst hvordan man gjør sånt. Aller minst med bakgrunn i at andre opplevde hennes tilstedeværelse som "spøkerier"= "ondt". :roll:

Men jeg etterlyser også litt forklaring på hva som gjør at det er greit å drive husrens. Det er rett mye jeg kan men som jeg allikevel aldri ville gjort. Av moralske og etiske årsaker. Hvis det er sånn at erkeengler bidrar i arbeidet- at man har en dialog med dem og de bifaller arbeidet man gjør- så skal jeg ikke krangle på at det går riktig for seg. Men igjen.. hvis det er snakk om bevisstheter med egen/ fri vilje er det vel ikke for mye forlangt at man i det minste tar seg bryet med å spørre hva de selv ønsker? :smoke
Antall ord: 386
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Asbjørn »

"Mot deres vilje" - det jeg gjør er jo å forsøke å fortelle dem at når de er "i lyset", så har de mye bedre kontroll med omverdenen, - de kan komme og gå som de vil, men de forstyrrer ikke lenger de som de forstyrrer nå.
Det er her erkeengle-energiene til Raphael, Uriel og Gabriel kommer inn,
healer, forståelse og mental balanse - hvor disse energiene forteller, healer, og gir forståelsen for hvordan det hele henger sammen.
Så lenge man er i menneskeform ( eller menneskeånd - bevisstheten vår ), så har man skylapper, og en veldig snevert forståelse av det hele.
Folk som har fortalt om opplevelser og hva man har opplevet ved en NDO forteller mye om dette.
og disse som har hatt NDO - mister somregel all frykt for å dø.

De aller fleste velger da av seg selv å gå videre, og "saken er løst".

I noen få tilfeller hvor en bestemmer at en ikke vil reise videre, kan energien Michael ( Erkeengelen med sverdet) - være en "politi"-energi som henter ånden videre, om det kreves.
Noen ganger får likevel ånder være igjen her, fordi de ønsker det, men da plager de ikke slik at de "må vekk".
Denne politienergien beskytter og de som er fysisk tilstede dersom det er andre ting en "menneskeånder" som plager.

A
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Kiara »

Bearchild skrev:Igjen, det er fullt mulig jeg snakker om andre ting enn andre. Jeg driver ikke med husrensing og har jo strengt tatt ingen forutsetning for å vite hva det går ut på eller hvordan det foregår.. jeg prøver bare å se for meg hva jeg tror det er snakk om. :lol:
Men jeg tar jo utgangspunkt i at man snakker om døde mennesker som har en eller annen form for bevissthet siden de velger(?) å oppholde seg enten her eller der? Kanskje jeg personifiserer spøkelsene for mye..?
Det virker ihvertfall for min del noe respektløst å "jage vekk" noe eller noen man ikke engang vet hvem er uten å forsøke å finne ut hvorfor de i det hele tatt er der. I mitt hode er "respekt" og "kommunikasjon" en viktig ingrediens for å bli enige om en løsning. Ikke en eller annen privat deportasjonsgeskjeft basert på "fordi jeg kan det".
Har hele tiden skjønt hva du mener! Men for å utdype det for de som ikke skjønner.. så kan jeg iallefall fra min side prøve å forklare at følelsen min er at jeg eller andre, ikke prøver å fjerne noen som er der, for å beskytte sine kjære! Mulig noen av dem ikke har gått over ,, grensen,, og kan derfor derfor merkes for mye/bli en plage for enkelte. Og da må en på en måte få fortalt disse at en burde gå over dit en hører til nå.. Og da kan de senere komme tilbake på besøk av og til.. Men ikke gå i en fastlåst posisjon, som de på en måte går fastlåst i.

Tror egentlig at de fleste i en mellomtilstand, går over etterhvert, uansett. Men kan ta mye lengre tid en nødvendig.. og skape mye mere problemer for folk, mens det pågår! Og du har de som er der uten å merkes så mye.. Mens du har de som gjør mye for å bli oppdaget.. og skaper problemer!

Jeg aksepterer de i min nærhet, som ikke skaper problemer for meg, og mine nærmeste! Men de som har skapt trøbbel,, ett par, tre... tilfeller, har jeg måttet fjerne med kort prosess!
Antall ord: 373

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Kiara »

I forhold til det jeg har lest om, og hørt beskrevet av kjente medium, så er de døde som er gått over til den siden de skal være, ikke mulig å fjerne med en husrens. Det er de som ikke er gått over.. henger igjen.. som går an å sende over.

Metodene er forskjellige, men har sett at veldig mange bruker lignende måter å gjøre det på.
Jeg har ikke stor erfaring med rensing, men har gjort det noen få ganger iløpet av siste årene. Og skulle gjerne hatt mere trening.. men så er jeg den typen som ikke liker å gå rundt å fortelle ukjente hva jeg interesserer meg for, og hva jeg har gjort. Så da er det vanskelig å få flere hus å praktisere på!

Jeg begynte å søke etter å lære om dette etter at jeg i voksen alder stadig mer kom ufrivillig ut for paranormale oppleveser. Og var en gang til en healer som sa at han mente jeg skulle jobbe med healing, og eller rensing av hus. Hvorfor? Han bare så at det lå for meg. Jeg selv hadde aldri tenkt tanken engang før! Og fattet ikke hvordan jeg skulle gripe det an.. Vel, etter kort tid dukket det faktisk opp et kurs rett i nærheten av meg, som jeg da meldte meg på. Og merket fort at jeg allerede kunne ting som jeg ikke visste at jeg kunne. Og disse var lette for meg å bruke under kurset. Det ble en døråpner til videre læring. Og jeg har søkt mye etter hvordan andre gjør det, og bekreftelse på at jeg gjør det riktig. Men har lært at metodene må føles riktig for en selv.

Jeg er ikke så opphengt i å øve eller meditere lenger. Jeg har lyst, men det passer sjeldent når jeg har lyst og tid, i og med at jeg ikke bor, og er alene så mye. Og en trenger fred og ro for dette. Men jeg syns likevel at selv om jeg f.eks. ikke healer så ofte, så har det god effekt når jeg gjør det. Og katten min som ble syk i fjor, kom selv å ba om healing i nedre mageområdet,, la seg tilrette på rygg, og lå slik helt stille en halvtimes tid.. dette gjentok han noen ganger i fjor. Det viste seg at han hadde nyreproblemer! Han ble ikke medisinert, men måtte få riktig for! I år har han forlangt healing bare en gang så langt.. Og han virker utrolig frisk og sprek, til vår alles lykke!
Ga healing på hestens bakbein, da han måtte ha tråkket over, og var hoven og varm i benet, og hadde veldig vondt. Han som er en litt utolmodig av seg, stod veldig i ro under hver behandling!

De husrensene jeg har utført, så bruker jeg først å koble meg opp.. altså jeg åpner kronechakraet, og ber om hjelp av hjelpere og erkeenglene under jobben jeg skal gjøre. Så visualiserer jeg hvor jeg jobber med å få ånden bort fra der den oppholder seg i huset. Etterpå renser jeg overallt, krik og krok i huset, visuelt. For å få bort restenergier, og sperre mot ny inntreden i boligen! Har fungert bra sålangt!

Jeg ser ikke på meg som en med spesielle evner.. Jeg bruker hjelp fra energier utenfor vår dimensjon, til å utføre jobben. Ellers så er jeg veldig følsom for energier. Kan kjenne de, og av og til lukte de, og veldig ofte se de, selv om det er utydelig og går veldig fort.

Ps. Bearchild, jeg jager aldri familiemedlemmer som er her og kiker innom! ;) De er faktisk velkommen på besøk av og til.. :D

Kan ikke gi noen god forklaring på hvordan dette virker.. men det bare gjør det, for min del. :wx
Antall ord: 649

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Bearchild »

Jeg har overhodet ingen motforestillinger mot husrens og den slags selv om det kanskje kan oppfattes sånn. Men jeg har en litt romantisk forestilling om at det burde/ kunne vært utført som en slags konsulenttjeneste. Veiledning for villfarne som kanskje ikke vet sitt eget beste. Ikke sånn macho utkasteropplegg der alle får samme pass påskrevet. :D

Og ja, jeg setter ting på spissen.. for jeg tror egentlig ikke flertallet jager vekk "de snille" spøkelsene. :sunny
Antall ord: 80
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Jeg har overhodet ingen motforestillinger mot husrens og den slags selv om det kanskje kan oppfattes sånn. Men jeg har en litt romantisk forestilling om at det burde/ kunne vært utført som en slags konsulenttjeneste. Veiledning for villfarne som kanskje ikke vet sitt eget beste. Ikke sånn macho utkasteropplegg der alle får samme pass påskrevet. :D

Og ja, jeg setter ting på spissen.. for jeg tror egentlig ikke flertallet jager vekk "de snille" spøkelsene. :sunny
Det har du rett i, flertallet av oss som renser hus o.l. leker ikke ghost bouncer, vi tar kontakt med de som går igjen og hjelper dem videre dit de hører hjemme før evt. reinkarnasjon :) ER det slik at de har noe de vil ha sagt til beboerne gjør jeg mitt for å viderebringe det på en diplomatisk måte. Er ånden plagsom slik som jeg har opplevd ifm. en voldtekstmann og en og annen klebeånd, får pipa en annen låt. En advarsel, så "trekker jeg blankt" :D De er ikke nødvendigvis onde, bare det at de henger igjen i gamle mønster fra den gangen de levde, noe som påfører de levende diverse lidelser og sterke plager. Sånt tillates ikke fra min side :) Men jeg anser meg selv som venn av både levende og døde altså, tom. de som smaker sverdet mitt takker meg når de har kommet seg over og innser hva de gjorde "feil" :)
Antall ord: 252
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spaden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Okt 2015 00:51
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Spaden »

Bearchild skrev:
Asbjørn skrev: I de aller aller fleste saker, er det ikke noe ondt som er der,
heller da bevisstheter som har sine egne meninger om ting.
Og om de meningene ikke faller sammen med de som fysisk bor der nå,
så kan det bli litt krangling - det er da det spøker....

A
Det er jo akkurat sånn jeg tenker også. :)
Jeg kan godt ta høyde for at min kommunikasjon med spøkelser bare har vært fantasi. Men hvis det er spøkelser jeg har kommunisert med så er det rett og slett "vanlige" men misforståtte mennesker. Et eksempel er vesle Ida på Skillingmark. Alt hun ville var å bli "sett" og hun var lei seg og frustrert fordi hun ikke fikk noen kontakt. Sorg og frustrasjon plukkes fort opp som "uro", man merker at det er noe der.. men hun var da virkelig ikke ond fordiom!

Kontakten jeg (innbilder meg?) fikk med henne gikk gjennom ouijabrett. Vi satt en gjeng inne på dødsrommet og surret med dette brettet, og markøren flyttet seg gjentatte ganger til bokstaven "I". Ikke noe mer. Så dukket "stemmen" til jenta opp i hodet mitt, hun forklarte at hun aldri hadde lært å skrive men at hun kunne bokstaven sin. :lol:

Dersom det var noe reelt oppi dette,- at jeg fikk kontakt med en avdød jente og at det hun videre formidlet til meg hadde bunn i virkeligheten ville jeg vel aldri i verden sendt henne avgårde uten videre mot hennes vilje dersom jeg hadde hadde visst hvordan man gjør sånt. Aller minst med bakgrunn i at andre opplevde hennes tilstedeværelse som "spøkerier"= "ondt". :roll:

Men jeg etterlyser også litt forklaring på hva som gjør at det er greit å drive husrens. Det er rett mye jeg kan men som jeg allikevel aldri ville gjort. Av moralske og etiske årsaker. Hvis det er sånn at erkeengler bidrar i arbeidet- at man har en dialog med dem og de bifaller arbeidet man gjør- så skal jeg ikke krangle på at det går riktig for seg. Men igjen.. hvis det er snakk om bevisstheter med egen/ fri vilje er det vel ikke for mye forlangt at man i det minste tar seg bryet med å spørre hva de selv ønsker? :smoke


Sånn i forhold til hvor grensene går for å bestille/utøve en husrens eller ikke;

Hva om man får vite hva åndene prøver å kommunisere, men rett og slett er uenig i budskapet deres? At det er en konflikt der som ikke gi seg fordi begge "insisterer på sitt" i hver sin del av virkeligheten.. [-(

Selv har jeg en ånd som er veldig "ivrig" på å fortelle meg hva jeg skal gjøre og ikke, mens jeg egentlig har mest lyst til å finne ut av det selv. Og dette med et språk jeg er sjanseløs til å forstå noe som helst av. Jeg må bruke "tolk" fordi åndens kommunikasjon har blitt mistolket til å være en innbruddstyv, noe som pinlig (men skummelt) nok ved ett tilfelle endte med sløsing av politiets ressurser. :oops:
Da burde det vel ihvertfall kanskje være innafor med en husrens!?
For åndene har vel ikke alltid rett, uansett hva de mener? Eller? :vismann
Antall ord: 548
If I had a dollar for every time I got distracted, I wish I had a puppy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Bearchild »

Spaden skrev:Sånn i forhold til hvor grensene går for å bestille/utøve en husrens eller ikke;

Hva om man får vite hva åndene prøver å kommunisere, men rett og slett er uenig i budskapet deres? At det er en konflikt der som ikke gi seg fordi begge "insisterer på sitt" i hver sin del av virkeligheten.. [-(

Selv har jeg en ånd som er veldig "ivrig" på å fortelle meg hva jeg skal gjøre og ikke, mens jeg egentlig har mest lyst til å finne ut av det selv. Og dette med et språk jeg er sjanseløs til å forstå noe som helst av. Jeg må bruke "tolk" fordi åndens kommunikasjon har blitt mistolket til å være en innbruddstyv, noe som pinlig (men skummelt) nok ved ett tilfelle endte med sløsing av politiets ressurser. :oops:
Da burde det vel ihvertfall kanskje være innafor med en husrens!?
For åndene har vel ikke alltid rett, uansett hva de mener? Eller? :vismann
Så du vil bare pælme dem ut uten å engang ha snakket med dem og hørt hva de har å si først? Sende dem inn i evigheten uten at den/ de skal få formidle den ene setningen som har betydning for dem å formidle..?
Hvis du får tak i en tolk som kan videreformidle en eventuell beskjed så står du jo fortsatt fritt til å finne ut av ting selv. Kanskje de blir stille helt av seg selv etterpå? Hvis ikke kan du jo vurdere å eventuelt jage dem vekk senere. Tenk om de har noe matnyttig å si da! Jeg hadde dødd av nysgjerrighet hvis jeg visste at noen prøvde å si meg noe men aldri fikk sjansen til å si det før det var for sent. :ooom
Antall ord: 290
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spaden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Okt 2015 00:51
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Spaden »

Det kan hende jeg formulerte meg uklart i teksten. Det er ikke alltid helt enkelt å både få ut, og formulere det jeg har så klart for meg i hodet mitt. :p
Poenget er altså når man har kommunisert med åndene.
Enten selv om man vet hvordan, eller få hjelp fra andre, som jeg selv fikk.
Så jeg vet jo for min del hva budskapet til denne ånden er, det er nokså konkret, og det handler om at vi er uenige i mine valg.
Når "budskapet er mottatt", rett og slett-
Det jeg ønsker å velge selv, er jo å ta avgjørelsen (som rådet dreier seg om) selv. Men Ånden insisterer, og fortsetter å bråke og skremme. Hva da? Fremdeles ikke innafor med en rens? ::=
Hvor går eventuelt grensen?
Antall ord: 131
If I had a dollar for every time I got distracted, I wish I had a puppy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Bearchild »

Høres ut som en utkasting er innafor. Får være grenser for hva/ hvem man skal måtte diskutere med i det uendelige. :lol3
Jeg er jo ikke antiutdriver heller liksom, jeg synes bare det er viktig at de blir hørt først. :oops:

Kanskje det kunne vært et effektivt middel for å få dem til å slutte å mase? "Jeg ringer ghostbusters hvis du ikke holder opp!!"

::=
Antall ord: 67
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spaden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Okt 2015 00:51
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Spaden »

Bearchild skrev:Høres ut som en utkasting er innafor. Får være grenser for hva/ hvem man skal måtte diskutere med i det uendelige. :lol3
Jeg er jo ikke antiutdriver heller liksom, jeg synes bare det er viktig at de blir hørt først. :oops:

Kanskje det kunne vært et effektivt middel for å få dem til å slutte å mase? "Jeg ringer ghostbusters hvis du ikke holder opp!!"

::=
Jo, der er jeg helt enig i! Jeg synes egentlig det er en fin tanke, at det er noen som bruker så mye energi (!! :sombie ) på å bry seg om oss dødelige, uvitende mennesker. Da synes jeg det er fint å være litt takknemlig for det, og ihvertfall finne ut av hva "maser om" ihvertfall.

Haha! Kanskje det kunne vært effektivt ja.. Strengt tatt burde de tatt hintet når jeg sitter på paranormal. Men noe sier meg at de er bedre på klar tale, enn hint. :p
Antall ord: 156
If I had a dollar for every time I got distracted, I wish I had a puppy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av jeditrond »

Rent personlig mener jeg det er innafor med rens nesten uansett. Den døde har ikke noe mer å gjøre her i det fysiske, men jeg forsøker da å kommunisere med vedkommende først og forklare situasjonen. Hvis den da ikke vil slutte med å plage de som bor der nå, må det enten litt diplomatiske forhandlinger til slik at vedkommende innser at den må komme seg videre, eller så blir det tvangsinnkastelse. Noen evighet er det jo ikke snakk om, før eller senere blir vedkommende gjenfødt. Mener jeg, kan selvsagt ikke bevise det :)
Antall ord: 95
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spaden
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Okt 2015 00:51
8
Har takket: 23 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Spaden »

Jeg har et inntrykk av at det som skiller mellom intensiteten til disse åndene, er når de ikke bare bryr seg om, men bryr seg med.
At omsorg på en måte blir til "moralsk oppdragelse" av menneskene de bryr seg om.
For all del, vi mennesker kan være litt for flinke til det vi også, så hvorfor slutte når vi dør liksom? :engel

Så ja, dette oppsummerer ihvertfall klar tale for min del;
Jeg tror det beste vil være å finne en måte å takke pent nei til hjelpen fra vedkommende, fremfor å vente på at han eventuelt kommer seg videre.
Antall ord: 104
If I had a dollar for every time I got distracted, I wish I had a puppy.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Forskjellige metoder for å sende ånder over til den andr

Innlegg av Bearchild »

*rister på hodet og smatter oppgitt med tunga* :roll:

Neida, jeg bare fleiper. :)
Utrensing er overhodet ikke mitt bord og kanskje jeg hadde tenkt likedan hvis det var noe jeg drev med selv. Som sagt tidligere i tråden har jeg sikkert bare noen romantiske vrangforestillinger om spøkelser.
Antall ord: 48
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links