Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan mennesker bli født med en ond ånd i seg?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Kan mennesker bli født med en ond ånd i seg?

Innlegg av Mystical »

Bearchild skrev:Hadde demoner eksistert hadde de vel kunnet dukke opp hvor som helst? Jeg lurer på hvorfor ikke katter og hunder blir demonbesatte.
Husker ikke helt hvor jeg hørte det - mulig det var i en video jeg presenterte i en annen tråd eller noen har sagt det her på forumet, men dyr skal visstnok kunne bli besatt av demoner på linje med mennesker. Eieren opplever da at dyret ikke lenger er den man husket.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
admin
Verifisert
Nettstedsansvarlig
Nettstedsansvarlig
Innlegg: 52
Startet: 04 Des 2002 11:31
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 23 ganger

Re: Kan mennesker bli født med en ond ånd i seg?

Innlegg av admin »

Tråden er ryddet for usakelige innlegg.

Admin
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Kan mennesker bli født med en ond ånd i seg?

Innlegg av Bearchild »

Mystical skrev:
Bearchild skrev:Hadde demoner eksistert hadde de vel kunnet dukke opp hvor som helst? Jeg lurer på hvorfor ikke katter og hunder blir demonbesatte.
Husker ikke helt hvor jeg hørte det - mulig det var i en video jeg presenterte i en annen tråd eller noen har sagt det her på forumet, men dyr skal visstnok kunne bli besatt av demoner på linje med mennesker. Eieren opplever da at dyret ikke lenger er den man husket.
Jeg skal ikke bastant påstå at noe sånt ikke kan skje og må jo ta utgangspunkt i egen erfaring. Jeg har aldri hørt om noe sånt- demonbesatte dyr- selv om jeg må innrømme at jeg kjenner svært få dyr og dyreeiere hvis man tenker på totalen på verdensbasis. Jeg har hørt om og vært borti dyr som endrer personlighet radikalt, men da har det utelukkende vært snakk om sykdom.

Men skulle gjerne sett noen form for dokumentasjon på demonbesatte dyr. :)
Antall ord: 168
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Kan mennesker bli født med en ond ånd i seg?

Innlegg av Mystical »

"Spøkelse" som har tydelige demoniske evner;


https://www.youtube.com/watch?v=GX-Bqw0BK7c


Kan en dramatisk og urettferdig død demonbesette en ånd?
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Isaks
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 28 Nov 2014 16:16
9
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Kongsberg
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Re: Kan mennesker bli født med en ond ånd i seg?

Innlegg av Isaks »

Bearchild skrev:
Mystical skrev:
Bearchild skrev:Hadde demoner eksistert hadde de vel kunnet dukke opp hvor som helst? Jeg lurer på hvorfor ikke katter og hunder blir demonbesatte.
Husker ikke helt hvor jeg hørte det - mulig det var i en video jeg presenterte i en annen tråd eller noen har sagt det her på forumet, men dyr skal visstnok kunne bli besatt av demoner på linje med mennesker. Eieren opplever da at dyret ikke lenger er den man husket.
Jeg skal ikke bastant påstå at noe sånt ikke kan skje og må jo ta utgangspunkt i egen erfaring. Jeg har aldri hørt om noe sånt- demonbesatte dyr- selv om jeg må innrømme at jeg kjenner svært få dyr og dyreeiere hvis man tenker på totalen på verdensbasis. Jeg har hørt om og vært borti dyr som endrer personlighet radikalt, men da har det utelukkende vært snakk om sykdom.

Men skulle gjerne sett noen form for dokumentasjon på demonbesatte dyr. :)
Jeg har, som tidligere nevnt, opplevd nettopp en demonbesatt hund. Under en husrenselse jeg foretok, gikk demonen (eller den negative energien om du vil) over i hunden. Når man gjennomfører renselsesritualet, så gjelder det å få den negative energien bort fra stedet. Noen ganger er energien kraftigere enn andre ganger, og i overnevnte tilfelle, var energien (eller demonen om du vil) svært kraftig. Da den "flyktet", så antar jeg at den valgte å ta bolig i den svakeste av de levende i huset - altså hunden. Den ble helt ulogisk rabiat og oppførte seg - ifølge eierne - på en måte den aldri har gjort før. Etter en velsignelse av kjærlighet og lys over hunden, så ble den helt normal og rolig igjen. I ettertid har eierne fortalt at huset er helt rolig og hunden har aldri vært så hengiven tidligere som den er nå.

Jeg kaller de negative energiene vi noen ganger merker for demoner. Som jeg har forklart tidligere, så skyldes det min personlige overbevisning. Det er på ingen måte ment for å skremme noen, da uttrykket "demoner" ofte forbindes med Djevelen eller annen skremselspropaganda (som jeg liker å kalle det). Faktum er at det finnes negative og positive energier i denne verden som vi ikke kan forklare empirisk - hvilke navn vi som enkeltpersoner og grupper velger å bruke på disse energiene er forsåvidt likegyldig. De er der - til glede og fortvilelse. Heldigvis er det mulig å kvitte seg med den negative energien, ved hjelp av den positive - uansett navn, tro eller overbevisning. :)
Antall ord: 427
Veritas Liberabit Vos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Magos
Verifisert
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 08 Jun 2010 14:21
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 211 ganger
Blitt takket: 32 ganger

Re: Kan mennesker bli født med en ond ånd i seg?

Innlegg av Magos »

Nei, det tror jeg ikke.
Antall ord: 5
"Ikke vann i min whisky!"
- kaptein Haddock

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2817
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1500 ganger
Blitt takket: 1121 ganger
Kjønn:

Re: Kan mennesker bli født med en ond ånd i seg?

Innlegg av Terra »

Isaks skrev:Det finnes onde mennesker, og det finnes gode mennesker. Ikke alle onde har en demon/ond ånd knyttet til seg, og ikke alle gode har en hjelper/god ånd knyttet til seg. Alle er ulike, på godt og vondt. Det jeg har sett og hørt knyttet til demoner/onde ånder + "påfylling" av gode ånder, har i alle fall vært ekte nok.


Endret: Innlegget er endret ! Admin
Jeg har bestandig trodd at alle mennesker har hjelpere/skytsvesener/ånder/engler (stryk det som ikke passer...) med seg? Men mulig jeg har misforstått deg nå?
Antall ord: 98
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Isaks
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 28 Nov 2014 16:16
9
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Kongsberg
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Re: Kan mennesker bli født med en ond ånd i seg?

Innlegg av Isaks »

Terra skrev:
Isaks skrev:Det finnes onde mennesker, og det finnes gode mennesker. Ikke alle onde har en demon/ond ånd knyttet til seg, og ikke alle gode har en hjelper/god ånd knyttet til seg. Alle er ulike, på godt og vondt. Det jeg har sett og hørt knyttet til demoner/onde ånder + "påfylling" av gode ånder, har i alle fall vært ekte nok.


Endret: Innlegget er endret ! Admin
Jeg har bestandig trodd at alle mennesker har hjelpere/skytsvesener/ånder/engler (stryk det som ikke passer...) med seg? Men mulig jeg har misforstått deg nå?
Hei, Terra!

Det du siterer er dessverre en del som admin har valgt å redigere - og det respekterer jeg. Men for å svare på spørsmålet ditt - Jeg tror alle mennesker blir født med en skytsengel (eller en positiv energi om du vil). Denne vil hjelpe personen så langt det er mulig. I noen tilfeller blir dessverre noen utsatt for en negativ energi (demon om du vil). Gjerne såpass kraftig at den overskygger skytsengelen - noen er sterke, og noen er forholdsvis svake. Min erfaring er at når den negative energien/demonen drives bort, så blir skytsengelen/den positive energien mye kraftigere/sterkere. Jeg har selv opplevd en varme av energi, fra en person som har vært plaget av negativitet, vokse kraftig etter at vi fikk fjernet det negative. Fra min erfaring virker det som om det positive blir sterkere etter å ha kjempet mot det negative og vunnet. :)

I min erfaring så hender det også at man har nære avdøde venner, eller slektninger, med seg for beskyttelse. Disse er primært positive bidragsytere i livet til personen, men kan (ufrivillig) være en plage den måneden de døde. Eksempler på dette som jeg har hjulpet med er, møbler som flytter seg, lys som går, glass som knuser ol. Det er ikke vondt ment fra åndenes side, men det er deres måte å kommunisere på i en viktig periode av deres tidsløp. Som jeg sier til de jeg har vært hos - "så lenge det ikke skader dere, eller plager dere, så anbefaler jeg at de får bli. Hvis du/dere ikke trives med det, så skal jeg forsøke å føre de videre". Noen ganger kan de som vil hjelpe oss dessverre vise det ved hjelp av ting vi ikke setter pris på.

Igjen - for å understreke - når jeg bruker uttrykket demon, så er det kun på bakgrunn av min ideologi og tro. Jeg respekterer alle - uansett hva de måtte kalle de positive og negative energiene i verden. :)
Antall ord: 439
Veritas Liberabit Vos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2817
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1500 ganger
Blitt takket: 1121 ganger
Kjønn:

Re: Kan mennesker bli født med en ond ånd i seg?

Innlegg av Terra »

Hei igjen Isaks, og takk for oppklaring. Jeg begynte å lure skjønner du ;-)
Jeg har selv mange av de samme tanker og erfaringer som deg merker jeg, så jeg gjenkjenner mye av det du forteller :-)
Antall ord: 35
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2817
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1500 ganger
Blitt takket: 1121 ganger
Kjønn:

Re: Kan mennesker bli født med en ond ånd i seg?

Innlegg av Terra »

Og som svar på "kan man ha demonen med seg fra fødselen av - hva tror dere??"
Så er mitt svar nei, det tror jeg ikke ;-)
Antall ord: 26
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Isaks
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 28 Nov 2014 16:16
9
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Kongsberg
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Re: Kan mennesker bli født med en ond ånd i seg?

Innlegg av Isaks »

Terra skrev:Og som svar på "kan man ha demonen med seg fra fødselen av - hva tror dere??"
Så er mitt svar nei, det tror jeg ikke ;-)
Takk for det, Terra! :-)

Kan bare si meg helt enig i det du skriver! Ingen kan bli født med en ond ånd i/med seg. Så får vi gjøre det vi kan med de plagsomme ånder som evt. skulle komme over til denne verden og velge å være med oss levende. :-)
Antall ord: 82
Veritas Liberabit Vos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links