Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserÅ "se" med lukkede øyne

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Å "se" med lukkede øyne

Innlegg av karina »

Heisann! Når jeg lukker øynene og det er mørkt, kan jeg etter en stund se fargerike mønstere, jeg ser at det er noe med klarer ikke å se hva det er, for det flyter liksom forbi, og når jeg flytter blikket forsvinner det. Er ganske kult. Da jeg var liten trodde jeg at jeg så tankene mine :)
Vet ikke om dette akkurat er paranormalt, og visste ikke helt hvor jeg skulle plassere det, men vet noen hva det er, eller har noen opplevd lignende?
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kristin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 23 Aug 2004 18:05
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Kristin »

Jeg har opplevd og få inn bilder av mennesker når jeg lukker øynene, har sett to av mine hjelpere på den måten og jeg har også fått inn bilde av en mann med bart også fikk jeg inn Frankrike og 1700 tallet, men den var jeg litt usikker på, men jeg er så heldig og blitt kjent med ei som er et medium og hun fikk inn det samme som meg, men hun fikk inn tydligere bilder en meg da, men hun beskrev han slik jeg hadde sett han og hun fikk inn Sør Frankrike og slutten av 1700 hundre tallet og at jeg het Pascal og at jeg og han jeg fikk inn bilde av hadde levd som mann og kone og dyrket oliven :D da er det kansje ikke noe rart at jeg ikke liker oliven nå, fikk vel nok da :lol: Men jeg har aldri vist hva de bildene skal si meg, men det var veldig godt og få det bekrefta av henne, men farger har ikke jeg sett da, men spennenede det du har opplevd og håper du får flere tilbake mld :wink: Kristin
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Jeg kallder det den mentale skjermen min. Mye spennende som kan komme inn der ja :roll:

Den opptaget jeg allerede som liten :roll:
Antall ord: 21
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Artig... bortsettfra at jeg alltid har masse ting der, men aldri ser HVA det er... litt irriterende!! Er det bildet loka forresten? :P Hva syns dere?
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Re: Å "se" med lukkede øyne

Innlegg av >wiz »

karina skrev:Heisann! Når jeg lukker øynene og det er mørkt, kan jeg etter en stund se fargerike mønstere, jeg ser at det er noe med klarer ikke å se hva det er, for det flyter liksom forbi, og når jeg flytter blikket forsvinner det. Er ganske kult. Da jeg var liten trodde jeg at jeg så tankene mine :)
Vet ikke om dette akkurat er paranormalt, og visste ikke helt hvor jeg skulle plassere det, men vet noen hva det er, eller har noen opplevd lignende?

Det er bare en forsinkelse på netthinnen!
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Hmm ja okei, det høres jo logisk ut. Men jeg ser det best hvis jeg på en måte ''klemmet'' litt på øyelokkene og det er helt mørkt... Men helt riktig det du sier om at det flytter seg, Jovian, akkurat sånn! :D Kult er det hvertfall, men veldig frustrerende også! :P
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Forstår hva du mener, Karina, og jeg opplever det også. Det er ikke samme fenomen som Jovian beskriver - da er det snakk om proteiner som svømmer runt for å "vaske" øyet ditt. Disse kan man bare se med øynene åpne mot en lys bakgrunn. Her er en tråd om det.

Nå er det selvfølgelig godt mulig at det er et lignende eller beslektet fenomen, men jeg har ikke hørt noen beskrive dettte samtidig som de beskriver "proteingnistene". Disse fargeglade figurene man ser i mørket når man lukker øynene glir gjerne unna de også om man forsøker å følge dem med øynene, men de er mye langsommere.

Jeg ser dem helst etter at jeg har slappet av en lang stund og er på vippen til å sovne eller når jeg mediterer. Favoritten min er en langsom hvirvel som skifter farge mellom hvit og lilla. Fin å titte på mens jeg mediterer. :D
Antall ord: 156
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

karina skrev:Hmm ja okei, det høres jo logisk ut. Men jeg ser det best hvis jeg på en måte ''klemmet'' litt på øyelokkene og det er helt mørkt... Men helt riktig det du sier om at det flytter seg, Jovian, akkurat sånn! :D Kult er det hvertfall, men veldig frustrerende også! :P

Da jeg var lite så pleide jeg å klemme på øynene. Da ser maan mønstre som dukker opp med det har ingenting med "syn" å gjøre.
Prøv å ligg helt i ro med øynene igjen. Du blir trøttere hele tiden, men forsøk å være bevisst så leneg så mulig. Da dukker det ofte opp ordentlige bilder, veldig moro når det skjer.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Wiz2 skrev:Da jeg var lite så pleide jeg å klemme på øynene. Da ser maan mønstre som dukker opp med det har ingenting med "syn" å gjøre.
Prøv å ligg helt i ro med øynene igjen. Du blir trøttere hele tiden, men forsøk å være bevisst så leneg så mulig. Da dukker det ofte opp ordentlige bilder, veldig moro når det skjer.
Når du nevner det, så minner bildene mine meg faktisk veldig om de bildene som dukker opp i begynnelsen av en speilskuing. Det skal jeg tenke på ikveld når jeg legger meg at jeg må forsøke å fokusere et sted bortenfor figurene istedet for dem... Hm... Hvem vet, det kanskje funker...? :-k
Antall ord: 120
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Biejjie skrev:
Wiz2 skrev:Da jeg var lite så pleide jeg å klemme på øynene. Da ser maan mønstre som dukker opp med det har ingenting med "syn" å gjøre.
Prøv å ligg helt i ro med øynene igjen. Du blir trøttere hele tiden, men forsøk å være bevisst så leneg så mulig. Da dukker det ofte opp ordentlige bilder, veldig moro når det skjer.
Når du nevner det, så minner bildene mine meg faktisk veldig om de bildene som dukker opp i begynnelsen av en speilskuing. Det skal jeg tenke på ikveld når jeg legger meg at jeg må forsøke å fokusere et sted bortenfor figurene istedet for dem... Hm... Hvem vet, det kanskje funker...? :-k
Hva er speilskuing for no' rart?
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

karina skrev:Hva er speilskuing for no' rart?
Det er en form for meditasjon (synes jeg, da) der man slapper av i hodet og i øynene mens man titter på - eller kanskje snarere titter inn i - et objekt, og etter en stund begynner det å dukke opp bilder. Helt i begynnelsen ser man gjerne hvite og pastellfargede tåker som driver rundt, og former og figurer svært lignende de fargerike mønstrene som du skrev om i startinnlegget ditt. Krystallkuler, speil og andre gjenstander med reflekterende overflate er mye brukt til dette. Visse klarsynte er flinke til å bruke denne teknikken til å spå med.

Glemte selvfølgelig helt bort at jeg skulle meditere litt da jeg la meg i går kveld og se om jeg kunne se bilder slik som Wiz beskrev... Jaja, det kommer vel flere kvelder! :)
Antall ord: 138
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Biejjie skrev:
karina skrev:Hva er speilskuing for no' rart?
Det er en form for meditasjon (synes jeg, da) der man slapper av i hodet og i øynene mens man titter på - eller kanskje snarere titter inn i - et objekt, og etter en stund begynner det å dukke opp bilder. Helt i begynnelsen ser man gjerne hvite og pastellfargede tåker som driver rundt, og former og figurer svært lignende de fargerike mønstrene som du skrev om i startinnlegget ditt. Krystallkuler, speil og andre gjenstander med reflekterende overflate er mye brukt til dette. Visse klarsynte er flinke til å bruke denne teknikken til å spå med.

Glemte selvfølgelig helt bort at jeg skulle meditere litt da jeg la meg i går kveld og se om jeg kunne se bilder slik som Wiz beskrev... Jaja, det kommer vel flere kvelder! :)
Ja okei :)

Hehe, jeg prøvde faktisk, men sovnet med en gang. :P
Jeg er liksom sånn at jeg sovner bare jeg lukker øynene, uansett når og hvor jeg befinner meg :oops:
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ThaSpirit

Re: Å "se" med lukkede øyne

Innlegg av ThaSpirit »

karina skrev:Heisann! Når jeg lukker øynene og det er mørkt, kan jeg etter en stund se fargerike mønstere, jeg ser at det er noe med klarer ikke å se hva det er, for det flyter liksom forbi, og når jeg flytter blikket forsvinner det. Er ganske kult. Da jeg var liten trodde jeg at jeg så tankene mine :)
Vet ikke om dette akkurat er paranormalt, og visste ikke helt hvor jeg skulle plassere det, men vet noen hva det er, eller har noen opplevd lignende?
hihi! jeg vet! jeg har også opplevd det.. det er kul:P hihi... spess om man sitter veldig lenge.. jeg har alltid trodd at jeg så innsiden av øyeloggene mine!! :shock: hihi.. :lol:
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Wiz2 skrev:
karina skrev:Hmm ja okei, det høres jo logisk ut. Men jeg ser det best hvis jeg på en måte ''klemmet'' litt på øyelokkene og det er helt mørkt... Men helt riktig det du sier om at det flytter seg, Jovian, akkurat sånn! :D Kult er det hvertfall, men veldig frustrerende også! :P

Da jeg var lite så pleide jeg å klemme på øynene. Da ser maan mønstre som dukker opp med det har ingenting med "syn" å gjøre.
Prøv å ligg helt i ro med øynene igjen. Du blir trøttere hele tiden, men forsøk å være bevisst så leneg så mulig. Da dukker det ofte opp ordentlige bilder, veldig moro når det skjer.
Det prøvde jeg i går!! Og vettuhva jeg fikk bilde av... en tyggispakke... Skal si jeg er dyp ass... haha!
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sissa.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 22 Des 2004 18:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sørlandet

Innlegg av sissa. »

Hei!

Jeg også ser sånne farger som kommer flytende. Det er nesten som nordlys. Og så skifter det farger. Ser gjerne dette i sammen heng med healing. og så får jeg ofte et "press" på det tredje øyne... Det er deilig å se disse fargene. Trygt og godt , liksom! :D

Klem fra Sissa
Antall ord: 53
Livet er sjelens jordreise.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links