Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkeptikeren meg angående forsvunnende mennesker.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
geysirland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 24 Okt 2008 16:48
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 4 ganger

Skeptikeren meg angående forsvunnende mennesker.

Innlegg av geysirland »

Hei .... lenge siden jeg har vært her nå.

Jeg har sett en del dokumentarer på you tube om forsvunnende mennesker som aldri har blitt funnet..
Et eksempel er en nyhetsreporter i en mindre by i USA. Hun het Jody Husentruit og forsvant for mange år siden.

De har fortsatt ikke funnet henne. Men at hun kanskje hadde en "stalker" etter som hun var pen og mye på tv.

Har søkt litt om saken etterpå på google og lest at det er mange klarsynte som hevder at de vet hvor hun er etc etc. Men ingen har hatt rett så langt.

Det jeg lurer på er når en hører om de som er medium som kan få kontakt med de på den andre siden hvorfor kommer ikke en slik forsvunnet person fram og kontakter ett medium for å fortalt sin versjon av historien for å bli funnet og at den som har gjort noe kriminelt får sin rettmessige straff? Jeg tror med stor sannsynlighet at Jody Husentruit er død. Det må ha vært en kjempe viktig beskjed å fått igjennom til denne siden av livet??? Er det noen som har forklaring på dette? Eller er det ingen som tenker denne veien?
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Skeptikeren meg angående forsvunnende mennesker.

Innlegg av jeditrond »

Muligheten er jo der for at Jody mfl. når de har kommet over ikke ser noen vits i å kontakte medium for å forklare hva som skjedde? Bare en tanke :)
Antall ord: 29
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Skeptikeren meg angående forsvunnende mennesker.

Innlegg av g.r.y »

Jeg har faktisk hørt flere klarsynte svare på dette, og det er vel ganske entydig; De med virkelig velutviklede evner denne veien, har måttet lære seg å stenge av, for tenk deg alle de på den andre siden som har noe de skulle ha sagt, og om de skulle få anledning til å slåss helt uhemmet om oppmerksomheten! Det ville rett & slett blitt et helvete for de klarsynte, og mer enn de kunne håndtere.. For å få noe ut av en samtale med den andre siden, bør jo mediumet oxo mediumet vite hvem som skal motta beskjeden. Derfor er vel praksisen den at det er "vår" side som oppsøker mediet for å få kontakt.
En faktor å ta med, er at det oxo er visse kommunikasjonsproblemer forbundet med de på den andre siden. -Og disse er gjeldende uansett hvor trenet den klarsynte er..
Greia er den at de har en tendens til å sette fokus på feil sted i forhold til det som ville vært gjort her når de f.eks viser en scene til den klarsynte. Ex: En parkeringsplass kommer opp, hvorav det står en grønn bil midt i bildet.. En vil da naturlig nok gå ut i fra at det er denne bilen som ønskes vist. Men det er ikke nødvendigvis alltid tilfellet, for oppe i et hjørne, kan det f.eks stå en moped som kanskje ikke en gang legges merke til. Men like fullt er det ikke usannsynlig at det er nettopp denne som er sakens kjerne..
Antall ord: 259
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
geysirland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 24 Okt 2008 16:48
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 4 ganger

Re: Skeptikeren meg angående forsvunnende mennesker.

Innlegg av geysirland »

Tusen takk for svar. Yes that make sense. Kan jo være slik det henger sammen. Blir jo egentlig det sammed med Therese saken her hjemme. Hun ble jo aldri funnet.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Skeptikeren meg angående forsvunnende mennesker.

Innlegg av ludoburgero »

Jeg tror at folk tyr til fantastiske forklaringer og ønsker så sterkt å tro at noen klarsynte kan hjelpe dem, at de begynner å tro på det i desperasjon over savnet de har til de som har forsvunnet.

Det er veldig trist det også.
Antall ord: 42
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Skeptikeren meg angående forsvunnende mennesker.

Innlegg av jeditrond »

ludoburgero skrev:Jeg tror at folk tyr til fantastiske forklaringer og ønsker så sterkt å tro at noen klarsynte kan hjelpe dem, at de begynner å tro på det i desperasjon over savnet de har til de som har forsvunnet.

Det er veldig trist det også.
:like
Antall ord: 45
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Skeptikeren meg angående forsvunnende mennesker.

Innlegg av g.r.y »

ludoburgero skrev:Jeg tror at folk tyr til fantastiske forklaringer og ønsker så sterkt å tro at noen klarsynte kan hjelpe dem, at de begynner å tro på det i desperasjon over savnet de har til de som har forsvunnet.
Jeg tviler ikke på at dette i skjer i mange tilfeller. Men samtidig har jeg opplevd tilfeller hvor jeg ikke for mitt bare liv kan se hvor den klarsynte skal kunne ha fått så mye som en flik av den infoen vedkommende beskriver i sammenheng med den informasjonen som formidles..
Antall ord: 89
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Skeptikeren meg angående forsvunnende mennesker.

Innlegg av ludoburgero »

Ja, jeg også, men jeg tror at klarsynthet er noe som ligger latent i oss alle og rundt oss alle.
Tror bare det forekommer svært sjeldent, og at det er så mange omstendigheter som skal til for at det skal være tilrettelagt for å "få tilgang".
Antall ord: 47
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 530 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Skeptikeren meg angående forsvunnende mennesker.

Innlegg av g.r.y »

ludoburgero skrev:Ja, jeg også, men jeg tror at klarsynthet er noe som ligger latent i oss alle og rundt oss alle.
Tror bare det forekommer svært sjeldent, og at det er så mange omstendigheter som skal til for at det skal være tilrettelagt for å "få tilgang".


Enig! Folk har etter min mening en tendens til unødvendig mystifisering av slikt som klarsynthet, healing etc..
Jeg kan selvfølgelig bare snakke for min egen del, men når jeg opplever det plutselig å få innblikk i noe ut av det blå, om man kan si det slik, så er jeg sikker i min sak. -Men kan jeg oppdrive disse tingene på komando? -Nei, overhodet ikke.
Det er nok imidlertid en rekke personer som "kontrollerer" disse tingene langt bedre enn meg, men jeg har litt vanskelig for å tro at det er særlig mange som kan "slå av & på" dette her, og "velge & vrake" mellom hvem på den andre siden som skal få komme til orde når.. -Og enda mer tvilende blir jeg når dette skjer i et sånt himla fesjå av et show disse høyprofilerte mediumene kjører, med en sal proppet med folk (he, he)..
Antall ord: 201
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Skeptikeren meg angående forsvunnende mennesker.

Innlegg av ludoburgero »

Fin oppsummering! Den støtter jeg helhjertet!
Antall ord: 7
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Re: Skeptikeren meg angående forsvunnende mennesker.

Innlegg av Prismia »

I serien "fornemmelse for mord" så var det jo nettopp dette de gjorde, de etterforsket uløste drapssaker. Selv om ikke alle som forsvinner i verden er drept.
Antall ord: 28
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links