Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerPendel.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Hva som får pendelen til å svinge - små muskebevegelser - det er jeg ikke i tvil om. Hva som forårsaker disse små muskelbevegelsen - det er jeg i litt tvil om. Jeg har gjort meg endel tanker på mitt nettsted uten at dette er en løsning - heller forslag.

Søkepinnene er derimot en helt annen sak. De har absolutt ikke samme utgangspunkt som pendelen. Ja jeg vil si at de absolutt ikke kan sammenlignes (også jeg som er imot absoluttheter da :? ).

I helgen var det noenogtyve personer på mediumkurs med Olav Moldestad og Knut Sørli i Trondheim. (forøvrig et meget vellykket kus for mange) og der prøvde vi mine søkepinner.
Alle personene som prøvde hadde samme grep. Hvilte mot pekefingeren og støttet med lillefingeren og vinkelen på søkepinnene ut fra kroppen var lik. Søkepinnene svingte fullstendig fritt.
Altså ikke påvirket av muskelkraft.

Det vi søkte etter var energifeltene rundt en eller flere personer. Søkepinnene reagerte likevel ut fra hvem som bar dem.

Dersom vi derimot bruker søkepinnene for å påvise vann eller jordstråling så vil søkepinnene (sannsynligvis) virke for de fleste.

Vi har med helt forskjellige energier å gjøre. Energier som produseres eller merkes av bæreren av søkepinnene. Dette samspillet mellom energiene får søkepinnene til å reagere.

Jeg trodde faktisk alle, når som helst, kunne påvise energier med dem. Det er imidlertid ikke tilfelle - og ikke spør meg hvorfor.

Kanksje noen har teorier om det?
Antall ord: 255
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Annette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 15 Jan 2004 15:15
20
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av Annette »

Joda... jeg tror på at det er muskelene som styrer pendelen, men hvorfor er da energiene i pendelen sterkere der det "spøker"? Og det samme gjelder søkepinnene! Man KJENNER jo energiene...Jeg gjør i alle fall det!

Jeg er av den oppfattning at jeg ikke har noen oppfattning ;) hehe... Bare slenger ut tanker jeg..
Antall ord: 57
Karma... spennende...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg tror det er samme "mekaniske" virkningen som får pendel og søkepinner til å reagere / bevege seg.
Nemlig musklene...

"problemet" - hvis vi skal kalle det ett problem - er at det som Lars sier er to forskjellige "mekanismer" som jobber.

Egentlig tror jeg det er samme mekanisme, men at den jobber på to forskjellige måter:

- Jeg tror :

Det hele bygger på EPIFYSEN / Pinealkjertelen / det 3.dje øye / pannechakra ... :
Dette er den delen som mottar signaler fra av paranormal art, men også fungerer som - ja ett øye - MEN med FØLSOMHET for andre frekvenser enn de som vanlig lys har.

Se på ultralyd ; ( beste eksempel er "mors mave" : ) Her kan man utifra utsendte signaler og reflekser se konturer av barnet i mors mave.

Se på radiosignaler - andre frekvenser - selv inne i en kjeller kan man motta radiosignaler.

Se på røntgen og gammastråling - man kan "se " igjennom forskjellige materialer.

La oss nå tenke oss at Episfysen KAN se slike frekvenser ( radiobølger / lysbølger / hva vi nå skal kalle dem ) :
Den kan da SE igjennom vegger, jord, osv. Og på den måten SE hva vi "ser etter" når vi bruker søkepinner.
Siden epifysen ser igjennom det meste, trenger ikke den å ligge "oppe i dagen" slik som våre øyne, den ser jo igjennom skallen.
Derfor er den plassert nær center av hodeskallen, slik at den skal ha like mye "masse" alle veier, for å få et jevnest mulig bilde av det utenfor.

Når man går med søkepinner, og ser etter rent vann, "vet" pinealkjertelen hvordan "rent vann" ser ut. Og når den "ser" rent vann, sender den små elektriske signaler til musklene, slik at de justerer bittelitt.
Dermed får man utslag på søkepinnene.
Dette utslaget er så lite i muskulaturen, at man ikke ser det med det blotte øye, men søkepinnene er såpass lange at de fungerer som enslags forsterker, og viserinstrument..

Forskjellen mellom pendel og søkepinner er den at med pendel bruker man den paranormale delen av det 3.dje øye, mens med søkepinner bruker man det 3.dje øyets evner til å se andre frekvenser.

Høres dette merkelig ut ? eller kan det være ( iallfall teoretisk) en mulig forklaring på hva som skjer ?

Asbjørn
Antall ord: 381

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Annette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 15 Jan 2004 15:15
20
Lokalisering: Porsgrunn

Innlegg av Annette »

Hmm.. Jeg vet ikke jeg. Men det der er i alle fall en av de bedre forklaringene jeg har hørt. :D
Antall ord: 21
Karma... spennende...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links