Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerPendel.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Oz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 08 Mar 2005 19:36
19

Pendel.

Innlegg av Oz »

Driver en del med pendelering. Det fungerer nesten på samme måte som søkepinner.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Pendel.

Innlegg av Asbjørn »

Oz skrev:Driver en del med pendelering. Det fungerer nesten på samme måte som søkepinner.
Helt riktig !

Merk deg at dersom du henger en pendel opp i ett eller annet fast, så vil den henge i ro !

Hva får pendelen ( eller søkepinnene) til å reagere ?

Jo, Ens egne muskler!

Forklaringen er ( slik jeg har forstått det) ; at din sjel ( overjeg, underbevissthet, eller hva vi skal kalle det) mottar impulser fra omgivelsene, eller andre kilder til kunnskap.

Dette forårsaker meget små bevegelser i din muskulatur, som i sin rekke får ting til å bevege seg meget lite.

Og det er her pendel / søkestenger / ønskekvist kommer inn:
Der er FORSTERKERE !

Tenk deg en pendel, og du har ei snor på 15 cm :
fingertuppene beveger seg 0,1 mm. Når denne bevegelsen forplanter seg i tråden ( 15 cm) vil du få en forsterkning på 150 ggr ( 150mm trådlengde).
Deretter beveger musklene seg motsatt veg, og du får det motsatte fortegn på pendelen. Dermed begynner den å svinge , med retning / sirkel avhengig av hvordan dine muskler "jobber".
Du kan selvfølgelig påvirke pendelen / søkestengene bevisst, men konsentrer deg om å holde de iro.
Deretter konsentrerer du deg om spørsmål du ønsker svar på...

Dette var en "teknisk" beskrivelse, du finner mye mer her på Paranormal.no ved å bruke SØK knappen øverst på siden...


Lykke til med pendulering/ søkepinner !


Asbjørn
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: Pendel.

Innlegg av Biejjie »

a.aa - A.Aamot skrev:Hva får pendelen ( eller søkepinnene) til å reagere ?
Jo, Ens egne muskler!
Hm... :-k Jeg vet ikke riktig, jeg... Med vanlig ønskekvist kjenner man at det faktisk er noe helt annet som "drar" enn ens egne muskler. Man kan forsøke å holde imot, men det går ikke annet enn om man tar i skikkelig. Vil kvisten vri seg så gjør den det. Iblant så barken løsner.
Antall ord: 74
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Pendel.

Innlegg av Asbjørn »

Biejjie skrev:
a.aa - A.Aamot skrev:Hva får pendelen ( eller søkepinnene) til å reagere ?
Jo, Ens egne muskler!
Hm... :-k Jeg vet ikke riktig, jeg... Med vanlig ønskekvist kjenner man at det faktisk er noe helt annet som "drar" enn ens egne muskler. Man kan forsøke å holde imot, men det går ikke annet enn om man tar i skikkelig. Vil kvisten vri seg så gjør den det. Iblant så barken løsner.
Tja, Hvis 2 forskjellige mennesker går med ønskekvist, den ene "kan" det, den andre ikke, så er det kun den som "kan" det som får utslag....
Hvorfor ? Det må nok følge personen, mener jeg, og ikke kvisten....

Jeg tror at også ønskekvisten påvirkes av musklene til bæreren, på samme måte som pendel og søkestenger.

MEN; Det er min tro...
Forsøk å henge ønskekvisten i en hyssing, og bær den over, og se hva som skjer....



Asbj.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: Pendel.

Innlegg av Biejjie »

a.aa - A.Aamot skrev:Tja, Hvis 2 forskjellige mennesker går med ønskekvist, den ene "kan" det, den andre ikke, så er det kun den som "kan" det som får utslag....
Hvorfor ? Det må nok følge personen, mener jeg, og ikke kvisten....

Jeg tror at også ønskekvisten påvirkes av musklene til bæreren, på samme måte som pendel og søkestenger.

MEN; Det er min tro...
Forsøk å henge ønskekvisten i en hyssing, og bær den over, og se hva som skjer....

Asbj.
Dette var absolutt ikke ment som noen protest på at det er den som holder i hva-det-nå-er-man-anvender som påvirker bevegelsene den gjør! Jeg mente bare at jeg ikke tror det (nødvendigvis) har med minimale muskelbevegelser å gjøre, men "noe annet" - hva det nå kan være! :)

Men om det er musklene som får instrumentet til å bevege seg må det være en temmelig komplisert "mekanikk". Mine pinner har "håndtak" som selve metallpinnene beveger seg fritt i, slik at jeg ikke berører dem i det hele tatt. Her må det en noe mer komplisert kombinasjon av muskelbevegelser til for at pinnene skal bevege seg. Når man peiler inn posisjonen til søkobjektet (det man leter etter) kan pinnene bevege seg fra side til side parallellt med hverandre, i motsatt retning fra hverandre, korse hverandre, en peke rett fram og den andre i vilken som helst retning... Iblant kan det dreie seg om felt på 10 kvadratcentimeter hvor man får flere typer utslag fordi feltet tilsvarer den omtrentlige dimensjonen på søkobjektet og pinnene prøver å peke så nøyaktig de kan. Selvfølgelig, i og med at jeg ikke berører metallet kan jeg ikke si noe om hvor mye kraft det er i utslagene på samme måte som med en "ønskekvist", og jeg greier ikke å komme på hvordan i huleste jeg skal holde pinnene uten håndtakene.

Må vel også nevne at jeg faktisk ikke ser det som umulig at det er kvisten/pendelen/pinnene selv som plukker opp signaler fra søkobjektet, eller at søkobjektet sender signaler til instrumentet og at instrumentet formidler disse til meg gjennom å bevege seg helt av seg selv. ;)
Antall ord: 378
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Pendel.

Innlegg av Asbjørn »

Biejjie skrev:Jeg mente bare at jeg ikke tror det (nødvendigvis) har med minimale muskelbevegelser å gjøre, men "noe annet" - hva det nå kan være! :)
<<---klippe klippe--- ( står i forrige innlegg-- :) -->>
Må vel også nevne at jeg faktisk ikke ser det som umulig at det er kvisten/pendelen/pinnene selv som plukker opp signaler fra søkobjektet, eller at søkobjektet sender signaler til instrumentet og at instrumentet formidler disse til meg gjennom å bevege seg helt av seg selv. ;)
Tja, Kan være artig å høre andres utalelser / meninger på dette !

Jeg skal ikke PÅSTÅ hardnakket og uten vilje til å endre oppfatning at det jeg sier er det riktige.
Jeg er i utgangspunktet en skeptiker som har skjønt at det er mer mellom himmel og jord enn noe annet sted ( som Scully i X-Files ;-)
Derfor forsøker jeg å være litt "djevelens advokat" av og til ( og ofte for meg selv) for å finne "fornuftige forklaringer" på hva som skjer og hvorfor . Stadig vekk jeg ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) stanger hue i veggen ;-)

Poenget mitt er ; Å finne forklaringer som kan forklare hvordan ting faktisk virker...

Ok, Om det detter en bunke 1000-lapper ned på tastaturet mitt her jeg sitter, med døren og vinduet lukket , så skal jeg være den første til å innrømme at DEN tok jeg ikke ;-)

Men bruke de ? Bilde Selvfølgelig Bilde

Andre som har kommentarer meninger på hvordan ønskekvist / pendel / søkestaver virker ?

Asbjørn.
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

er ikke søkepinner sånn som vibrerer når du kommer borti ånder da? eller energier da...

?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

shocola skrev:er ikke søkepinner sånn som vibrerer når du kommer borti ånder da? eller energier da...

?

Ikke uten at de blir holdt av en eller annen !
Hadde de gjordt det, hadde vi og hatt bevis på saker og ting ;-)

mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

En kan få små utslag dersom en henger opp pendelen og holder håndflaten under. Dette går vel kanskje under psi-kategorien, men det funker ihvertfall.
Antall ord: 27
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Heia skrev:En kan få små utslag dersom en henger opp pendelen og holder håndflaten under. Dette går vel kanskje under psi-kategorien, men det funker ihvertfall.
Ja, mest sannsynlig.
Men tenk på at også varme ( oppstigende luft) kan forårsake bevegelser !

For å skille vekk oppvarmet luft ; prøv dette ved ett glassbord !
( hånden under og pendelen over, minst 15 cm inn på bordet. )


mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hellyjelly
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 67
Startet: 11 Jul 2005 13:03
18

Innlegg av hellyjelly »

har prøvd pendulering....
Hvis dere driver og spørr ja-nei spørsmål: ikke spør hvem personen i pendelen er... de liker det ikke. :roll:
Antall ord: 27
Helly;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

hellyjelly skrev:har prøvd pendulering....
Hvis dere driver og spørr ja-nei spørsmål: ikke spør hvem personen i pendelen er... de liker det ikke. :roll:
Pendelen styres kun av en person ; den som holder den.

Det er muskler som reagerer på underbevisste signaler, pendelen i seg selv er en "død" gjenstand.

Den virker bbare forsterkende på muskelbevegelser.
På samme måte som søkevinkler og ønskekvist.

Om det er noen som "står ved siden av" som gir deg signalene, se det er kansje en annen sak.
Men det er DINE muskler som får pendelen til å reagere.
Forsøk å henge den opp i noe "mekanisk" som står i ro, så ser du hvor mye den rører seg av seg selv.


Asbjørn. PPV info Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.

FAQ for det Paranormale


http://www.aa-mot.no . . . SKYPE:SKYPE

BildeSjekk her


phpMyChat på PPV server - Nederst på siden
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Hellyjelly: det der høres veldig ut som spiritisme, noe jeg personlig synes man skal være litt forsiktig med! Tror det er mye mellom himmel og jord, en del ting tro jeg faktisk ikke det er ment at vi skal vite om før tiden er moden!
Antall ord: 48
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Sporet vel litt av der... :twisted:

Jeg ville bare si meg helt enig med Asbj., tror mye hvis ikke alt av ønske kvist/pinner er styrt av musklaturen og et sterkt ønske av bæreren for å oppnå et resultat.

Men, jeg har også forsøkt å henge pendelen opp som foreslått og mener å få mindre svingninger - men fortsatt "svar"!!!... :twisted:
Antall ord: 60
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 298
Startet: 12 Aug 2005 15:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Alt dette er jo vanskelig å få et ordentlig svar på og det er jo det som gjør det så spennende! :lol:
Antall ord: 21
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links