Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder"Ånder" plaget? eller bare kontakt?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
sandra12345louise
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 11 Mai 2014 11:39
10

"Ånder" plaget? eller bare kontakt?

Innlegg av sandra12345louise »

I det siste har jeg drevet og pusset opp hos mine svigerforeldre, Jeg har alltid kjent nærvær der og alltid følt meg "uvelkommen" for de som ikke "lever" der enda.
Men når jeg da begynte og male og div der så begynte det med smelling av dører og mange rare lyder, lyder av ett menneske som går i trapper. Ikke bare det, da begynte den ene radioen og skru seg på for fullt( min første reaksjon var "å den klikka"), så jeg gikk å skrudde den av, men ja det var vell kanskje 10 minutter så skrudde den seg på igjen, og jeg gikk for å skru den av, og da gikk det kanskje 2 minutter så skjedde det igjen, da ble jeg irritert og skrudde den av igjen, men da trakk jeg stikkkontakten ut, men da plutselig skrudde den seg på igjen? og det ble jeg virkelig redd, denne radioen trengte jo stikkkontanten for å fungere, jeg kan enda ikke forstå hvordan dette er mulig.
Uansett jeg fortsatte med maling oppe på dems bad, hvor de "åndene" bråkte, de gikk i trappene og smalt igjen dører, åpna dører.. Til slutt ble jeg så lei av dette, jeg synes virkelig ikke dette var noe morsomt så jeg sa til dem til slutt( ; " nå orker jeg ikke mer, så vær så snill å slutt").
Da ble det helt stille..
Ca to dager etterpå skulle jeg male ferdig der oppe, men da begynte det igjen, ikke med bråking ikke lyder ingenting, jeg ble fysisk plukket på, klypet på og stryket på.
Min første reaksjon var" wææ, sikkert en edderkopp som krabber på meg", men jeg skjønte til slutt at dette ikke var fakta, og de ga seg ikke, så jeg ble utrolig redd og løøøp ut av huset og fikk igjen pusten..
Men jeg måtte jo gjøre meg ferdig, så jeg mannet meg opp for å fortsette.
Men de fortsatte å ta på meg, jeg ble jo så vandt til det at jaja " jeg får bare late som ingenting".
Men så skjedde det undelige, den utrolig sterke "parfymelukten av en gammel dame".
Da orket jeg virkelig ikke mer og gjorde meg ikke ferdig og dro derfra.
Det er derfor jeg prøver og skrive det her, for å kanskje få en annen forklaring? eller om noen andre enn meg har opplevd noe ligndene?
Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan man kan bli fysisk tatt på, av noe som ikke er der?
Antall ord: 419

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- "Ånder" plaget? eller bare kontakt?

Innlegg av jeditrond »

Ånder kan fysisk berøre oss, men legg merke til at før dette skjedde var det klussing med radio og ymse lyder. "Damen" har forsøkt å gi uttrykk for at hun er misfornøyd med at noen tar seg til rette i huset hennes. Fra hennes synspunkt er det dere som barer ramler inn døra og setter i gang med å flytte på møbler, pusse opp osv. Når tukling med radio, skramle med dører og trampe hardt i trappene ikke har hjulpet, forsøker hun nå å få kontakt ved fysisk berøring :)

En forholdsvis enkel husrens bør kunne fikse det så damen får kommet seg videre og dere får pusset opp i ro og fred :)
Antall ord: 122
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandra12345louise
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 11 Mai 2014 11:39
10

- - "Ånder" plaget? eller bare kontakt?

Innlegg av sandra12345louise »

jeditrond skrev:Ånder kan fysisk berøre oss, men legg merke til at før dette skjedde var det klussing med radio og ymse lyder. "Damen" har forsøkt å gi uttrykk for at hun er misfornøyd med at noen tar seg til rette i huset hennes. Fra hennes synspunkt er det dere som barer ramler inn døra og setter i gang med å flytte på møbler, pusse opp osv. Når tukling med radio, skramle med dører og trampe hardt i trappene ikke har hjulpet, forsøker hun nå å få kontakt ved fysisk berøring :)

En forholdsvis enkel husrens bør kunne fikse det så damen får kommet seg videre og dere får pusset opp i ro og fred :)

Okei, men igjen da har jeg ikke fortalt hele historien om alt som har skjedd det tidligere da, også før jeg begynte å pusse opp, så var det forstatt bråk og dører som åpnet seg og lyder.
Det har bare blitt utrolig intents på meg og det er først når jeg begynte å "pusse opp for dem" at de har godtatt meg, jeg har vasket og ryddet opp i rot som var der og gjort det fint.
Også en annen ting, det er sikkert en annen forklaring på det, men jeg hadde tatt ett bilde av meg selv i det huset helt tilfeldig, også tittet jeg på det her om dagen og der så jeg klart å tydelig ett ansikt som ikke skulle ha vært der.
Jeg synes at alt dette er utrolig merkelig, hvorfor skal jeg bli tatt på? og hvorfor skjer dette, jeg skjønner det bare ikke. og jeg har virkelig ikke lyst til å dra tilbake dit igjen.
Antall ord: 288

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- "Ånder" plaget? eller bare kontakt?

Innlegg av jeditrond »

Den/de som spøker der merker at du er sensitiv nok, samtidig som de jo selv mener seg å fortsatt være rette eiere av huset. De har ikke helt fått med seg at døden har innhentet dem så og si, ellers så var de så voldsomt glad i huset sitt at de ikke har lyst til å gi slipp på det. Med litt overtalelse får da husrenser ånden(e) til å innse at de er døde og at de har ting som venter på dem på "den andre siden".
Antall ord: 92
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

- "Ånder" plaget? eller bare kontakt?

Innlegg av Asbjørn »

Sier meg enig med Jetitrond, dette tyder sterkt på at du har noen der som ikke har gått videre, og som vil ta vare på "sitt hus".

Og reaksjonsmønsteret er helt "standard" når slikt skjer.

At du fysisk også merker tilstedeværelsen er litt mer uvanlig, somregel er det lyder osv, folk merker.

Dersom du tror på en GUD, så be fadervår neste gang du er der, og så før du sier AMEN, be GUD om å hjelpe deg å hjelpe den/de som er der til å gi slipp, og å komme videre. Og så ber du om å få fjernet restenergier. Deretter sier du Amen... ;)

( høres ut som om jeg er kristen, men det er jeg ikke, men jeg tror på det gudommelige, og vet at det er noe mer...)

Lykke til !

A
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links