Sikkert bare tull og tøys. Men artig alikavel. Kanskje noen finner en debunk på denne?
[youtube]/TK7SyWEGf5M[/youtube]
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Poltergeist fanget på video?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
Poltergeist fanget på video?
Antall ord: 19
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Poltergeist fanget på video?
Mest sannsynlig tull og tøys. Mistenker ymse praktiske spesialeffekter innblandet F.eks. fiskeline for å åpne skapdørene, en luftpute for å spytte ut myntene, mer fiskeline for å få dingsene ved siden av vanntanken til å velte osv. Synes det var litt mistenksomt at kameraet liksom sto helt i andre enden av kjøkkenet, da kan det lett ha vært noen på andre siden av veggen som sto og dro i fiskelinene. Skal man være veldig avansert kan noe av disse "eksplosive" greiene være radiostyrt
Og for de som mener jeg tilhører sensur- og eller skeptikermafiaen; jeg tror på poltergeist forsåvidt, dette var bare litt i overkant. Samt at jeg anser poltergeistfenomenet for å være mindre åndelig aktivitet og mer latente telekinetiske evner som slår ut ubevisst. I de fleste poltergeisttilfeller er det barn/ungdom i rommet, så noen har spekulert i at poltergeist har sammenheng med at puberteten utløser slike evner når barna ikke kan gi uttrykk for følelser og ting på annen måte, slår de ut med sine mentale "armer" istedenfor å gjøre det fysisk så og si
Og for de som mener jeg tilhører sensur- og eller skeptikermafiaen; jeg tror på poltergeist forsåvidt, dette var bare litt i overkant. Samt at jeg anser poltergeistfenomenet for å være mindre åndelig aktivitet og mer latente telekinetiske evner som slår ut ubevisst. I de fleste poltergeisttilfeller er det barn/ungdom i rommet, så noen har spekulert i at poltergeist har sammenheng med at puberteten utløser slike evner når barna ikke kan gi uttrykk for følelser og ting på annen måte, slår de ut med sine mentale "armer" istedenfor å gjøre det fysisk så og si
Antall ord: 189
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
Tja.. ikke helt enig med deg. Barn/ ungdom behøver ikke oppholde seg i rommet for at poltergeistaktivitet skal oppstå. Og om det bor yngre mennesker i huset vet vi jo ingenting om.jeditrond skrev: Og for de som mener jeg tilhører sensur- og eller skeptikermafiaen; jeg tror på poltergeist forsåvidt, dette var bare litt i overkant. Samt at jeg anser poltergeistfenomenet for å være mindre åndelig aktivitet og mer latente telekinetiske evner som slår ut ubevisst. I de fleste poltergeisttilfeller er det barn/ungdom i rommet, så noen har spekulert i at poltergeist har sammenheng med at puberteten utløser slike evner når barna ikke kan gi uttrykk for følelser og ting på annen måte, slår de ut med sine mentale "armer" istedenfor å gjøre det fysisk så og si
Jeg er forsåvidt enig i at dette var litt i overkant, men samtidig har jeg blitt fortalt av "sikre kilder" (nære familiemedlemmer) at det slett ikke "bare" er skapdører som slår når det setter i gang men at det tvert i mot kan skje veldig mye samtidig. Noe lignende det på filmen; gjenstander som ramler ut av/ ned fra hyller, skuffer som tømmes eksplosivt mm.
Dette var selvsagt før videokameraer var allemannseie så ingenting av dette er dokumentert.
Men jeg antar fenomenet fortsatt eksisterer, og før eller siden vil det forhåpentligvis dukke opp noe "ekte". Spørsmålet er vel bare om man noen gang lar seg overbevise om at noe faktisk er ekte.
Antall ord: 261
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
Hide post links |
-
Verifisert
- Moderator
- Startet: 04 Jan 2014 00:12
- 10
- Har takket: 1574 ganger
- Blitt takket: 1178 ganger
- Kjønn:
Uffda, ja det der var sannelig noe mess! Lurer på om ikke det der er tull ja.
Men har hørt om tilfeller som kan likne litt der de måtte foreta husrens så det kan nok skje litt av hvert.
Men har hørt om tilfeller som kan likne litt der de måtte foreta husrens så det kan nok skje litt av hvert.
Antall ord: 41
Vær den forandringen du ønsker å se i verden.
- Mahatma Gandhi
- Mahatma Gandhi
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- - Poltergeist fanget på video?
Jeg tviler ikke på at det er mer enn skapdører som slår igjen når det er poltergeist og jeg burde ha skrevet "i mange tilfeller er barn/ungdom tilstede". Har ikke kjennskap til historier i egen omgangskrets, men kjenner til omtalte tilfeller av porselsens-servise som flyr rundt i lufta m.m., ikke bare åpning av skap/dører og en og annen ting som ramler ned/kastes ut på gulvet.Bearchild skrev:Tja.. ikke helt enig med deg. Barn/ ungdom behøver ikke oppholde seg i rommet for at poltergeistaktivitet skal oppstå. Og om det bor yngre mennesker i huset vet vi jo ingenting om.jeditrond skrev: Og for de som mener jeg tilhører sensur- og eller skeptikermafiaen; jeg tror på poltergeist forsåvidt, dette var bare litt i overkant. Samt at jeg anser poltergeistfenomenet for å være mindre åndelig aktivitet og mer latente telekinetiske evner som slår ut ubevisst. I de fleste poltergeisttilfeller er det barn/ungdom i rommet, så noen har spekulert i at poltergeist har sammenheng med at puberteten utløser slike evner når barna ikke kan gi uttrykk for følelser og ting på annen måte, slår de ut med sine mentale "armer" istedenfor å gjøre det fysisk så og si
Jeg er forsåvidt enig i at dette var litt i overkant, men samtidig har jeg blitt fortalt av "sikre kilder" (nære familiemedlemmer) at det slett ikke "bare" er skapdører som slår når det setter i gang men at det tvert i mot kan skje veldig mye samtidig. Noe lignende det på filmen; gjenstander som ramler ut av/ ned fra hyller, skuffer som tømmes eksplosivt mm.
Dette var selvsagt før videokameraer var allemannseie så ingenting av dette er dokumentert.
Men jeg antar fenomenet fortsatt eksisterer, og før eller siden vil det forhåpentligvis dukke opp noe "ekte". Spørsmålet er vel bare om man noen gang lar seg overbevise om at noe faktisk er ekte.
Noe av dette blir kanskje mer en flisespikking på hva som er bankeånd og hva som er grandonkel Vidar som kaster ting på gulvet fordi han er misfornøyd med oppussingen av huset. Begge deler har jo sammenfallende fysiske fenomen knyttet til seg
Antall ord: 381
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Hide post links |