Hei alle sammen!
Jeg har hele livet trodd "nesten" på ånder, energier og paranormale hendelser.
Det jeg mener med "nesten" er at jeg har familiemedlemmer, venner og bekjente som har opplevd energier, men har ikke opplevd det selv før det siste året.
Jeg studerer i Ålesund, og bor i en hytte som ikke er så langt unna (har bodd her i 2 år)
Det siste året, har jeg blitt mer og mer mottakelig for ånder og energier, etter å ha hørt troverdig på min venn som leier en leilighet med "uforklarelige" barnetrinn i trappen og i gangen.
Første trolige møte med en ånd: For ca 5 mnd siden, stod jeg og tok oppvasken, da jeg skvetter fælt av at "noe" slår mektig hardt i veggen som var 1 meter foran meg. Det er stablet ved ved veggen, så jeg trøstet meg med at det var en vedskive som traff veggen.
iløpet av de siste 5 mnd, så hører jeg, etter kl 22:30, bankelyder i kjøkkenveggen, svake men merkbare. Det skjer flere ganger i uken. Jeg har vært skeptisk på lydene, hver gang det har skjedd.
For ca 3 mnd siden, ligger jeg i sengen, så hører jeg et "butt" dunk i kjelleren, etterfulgt av noe som høres som noen raske steg. Ca 10 sekunder etter hendelsen så hører jeg et dunk på loftet i hytten. Jeg ligger i sengen små-nervøs og bekrefter mer og mer min tro på paranormale aktiviteter.
Så skjedde den virkelige hendelsen;
Natt til tirsdag 01/04/2014. Denne kvelden var annerledes, siden lydene som vanligvis kommer fra kjøkkenet, kom 3 ganger på 5 min. Jeg tenkte; fra i dag av skal jeg ikke være redd lengre.
Jeg så tv, og for første gang på 5 mnd, satt jeg i stua uten noen form for " lett nervøsitet/frykt" av det ukjente.
Jeg legger meg i sengen og snakker med min kjæreste i tlf, klokken er 00:25. (vindstille natt, og jeg lukker alle dører i hytta før jeg legger meg)
Plutselig smeller en dør i hytta i et enormt brak, hører gnikse-lyder av veggene på grunn av kraften som ble lagt i smellet, og hører 4 raske trinn et halvt sekund etter hendelsen. Pulsen gikk i 200, siden jeg umiddelbart trodde at noen brøt seg inn i hytta. Jeg gikk å sjekket irundt, alt var på plass, dørene var fortsatt lukket og ingenting har falt fra hyller e.l.
Jeg snakker fortsatt med min kjæreste da jeg går rundt og rundt i hytta, plutselig fikk jeg frysninger fra korsryggen, opp til hodebunnen da jeg gikk forbi stuebordet. Frysningene forsvant da jeg gikk vekk fra bordet, dette skjedde neste 2 gangene jeg gikk forbi stuebordet. Plutselig fikk jeg frysninger når jeg gikk på ett bestemt sted på kjøkkenet, deretter så kjente jeg at frysninger hele tiden når jeg gikk i hytta (som om noe gikk og tok på meg)
Så pakka jeg baggen, føk ut av hytta og lå over med min far samme kveld, siden jeg var overbevist om at jeg ikke ville få sove i hytta den natten.
(for the record: Min kjæreste kunne ikke høre lyden av døren som smalt, selv om den var "umulig å ikke høre")
Etterord: Jeg har etter denne opplevelsen sluttet å frykte åndelige krefter, siden jeg fikk dem bekreftet. Frykten jeg har hatt, var frykt for det ukjente. Jeg er veldig takknemlig for å ha opplevd dette, og har blitt interessert i ånder og energier.
Noe som er litt spesielt, er at lydene fra kjøkkenet og hytta generelt, skjer ALDRI når min kjæreste er på besøk, mon tro hvorfor?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hjemsøkt hytte
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Apr 2014 10:22
- 10
- Har takket: 2 ganger
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Hjemsøkt hytte
Gratulerer med at du ikke frykter det åndelige lenger!
Grunnen til at det ikke bråker når du har kjæresten din på besøk kan være at ånden(e) enten er redd for ham, ellers så har han en dempende effekt på det du kan høre/merke når du er alene. Du skrev jo at han ikke hørte smellet i døra som du hørte?
Grunnen til at det ikke bråker når du har kjæresten din på besøk kan være at ånden(e) enten er redd for ham, ellers så har han en dempende effekt på det du kan høre/merke når du er alene. Du skrev jo at han ikke hørte smellet i døra som du hørte?
Antall ord: 72
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Apr 2014 10:22
- 10
- Har takket: 2 ganger
- - Hjemsøkt hytte
Kjæresten min er forresten ei jentejeditrond skrev:Gratulerer med at du ikke frykter det åndelige lenger!
Tusen takk! føles deilig å slippe frykten! Stemmer, har aldri hørt så lite som et dunk når jenta mi er på besøk. Jeg vil lese meg opp i emnet og prøve å bli klokere på det.
Litt tilleggsinfo: De som bygde hytta var petimetre, og hadde alt på stell. Personer "utenfor" kom gjærne på sightsing for å se på perfeksjonen paret hadde rundt seg. Begge 1.eigere av hytta er død.
I 2011 ble hytta utvidet til dobbel størrelse.
Kanskje han/hun er missfornøyd? Personlig forbinder jeg smelling av dører med negativ energi, hva tror du?
Antall ord: 184
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- - - Hjemsøkt hytte
Vel, jenter kan jo skremme ånder de også sikkert, evt. dette med en dempende effekt når hun er på besøk hos degestablisha skrev:Kjæresten min er forresten ei jentejeditrond skrev:Gratulerer med at du ikke frykter det åndelige lenger!
Tusen takk! føles deilig å slippe frykten! Stemmer, har aldri hørt så lite som et dunk når jenta mi er på besøk. Jeg vil lese meg opp i emnet og prøve å bli klokere på det.
Litt tilleggsinfo: De som bygde hytta var petimetre, og hadde alt på stell. Personer "utenfor" kom gjærne på sightsing for å se på perfeksjonen paret hadde rundt seg. Begge 1.eigere av hytta er død.
I 2011 ble hytta utvidet til dobbel størrelse.
Kanskje han/hun er missfornøyd? Personlig forbinder jeg smelling av dører med negativ energi, hva tror du?
Det er godt mulig at en av første-eierne av hytta går igjen og ikke liker hvordan hytta ser ut/at fremmede bor der og at ting ikke gjøres slik de er vant til fra den tiden de levde. Smelling med dører indikerer jo vanligvis sinne, så ja, ville tolket dette som "negativ" energi
Antall ord: 268
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Hide post links |