Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmen; en uoppdaget sans?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av armageddon »

Et spørsmål: Hvordan vil du bevise dette faktumet?




Dette skal jeg svare på når du har analysert "bildrømmen", for det har du ennå ikke gjort. Husk. Jeg drømte min brors tanker, dem han skulle gjøre seg da vi noen dager etter drømmen var ute og kjørte. Jeg kjørte bak ham og han stoppet fordi han ikke kunne se min bil i speilet sitt lenger. Han lurte altså på hvor jeg ble av. Til slutt ble han alvorlig redd for at jeg hadde kjørt utfor veien og forulykket, for jeg svarte ikke heller på hans anrop på mobilen min.

Drømmen min var som følger. Jeg står ved en vei og ser etter en bil med en spesiell farge og et spesielt merke. Tiden går og bilen jeg leter etter dukker ikke opp. Jeg ringer til vedkommende som kjører bilen, men vedkommende svarer ikke. Jeg blir engstelig for at vedkommende har kjørt utfor veien og forulykket.

Med andre ord; jeg var i min brors tanker flere dager før han tenkte dem. Forklar.
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av jeditrond »

armageddon skrev:
Et spørsmål: Hvordan vil du bevise dette faktumet?




Dette skal jeg svare på når du har analysert "bildrømmen", for det har du ennå ikke gjort. Husk. Jeg drømte min brors tanker, dem han skulle gjøre seg da vi noen dager etter drømmen var ute og kjørte. Jeg kjørte bak ham og han stoppet fordi han ikke kunne se min bil i speilet sitt lenger. Han lurte altså på hvor jeg ble av. Til slutt ble han alvorlig redd for at jeg hadde kjørt utfor veien og forulykket, for jeg svarte ikke heller på hans anrop på mobilen min.

Drømmen min var som følger. Jeg står ved en vei og ser etter en bil med en spesiell farge og et spesielt merke. Tiden går og bilen jeg leter etter dukker ikke opp. Jeg ringer til vedkommende som kjører bilen, men vedkommende svarer ikke. Jeg blir engstelig for at vedkommende har kjørt utfor veien og forulykket.

Med andre ord; jeg var i min brors tanker flere dager før han tenkte dem. Forklar.
Dette beviser ikke at du var i din brors tanker, vi har kun dine egne ord for at din bror fortalte deg dette etter at du hadde hatt drømmen uten å fortelle ham om drømmen din. Dette er ikke fakta, men det er dine opplevelser.

Hvis du vil jeg skal analysere drømmen kan jeg gjøre det, men det du forteller er meget vagt, så det at du står og ser etter en bil i en spesifikk farge, betyr jo ikke at det er din egen bil du står og lurer på hvor blir av. Det kommer heller ikke frem hvem vedkommende du ringer til er, så jeg er ikke noe bevis for at det er din brors bekymring fra fremtiden du fanget opp her.

"Bil symboliserer stort sett deg selv": http://www.droemmetydning.com/drommesym ... haname=Bil
Antall ord: 331
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - - - - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av armageddon »

jeditrond skrev:
armageddon skrev:



Dette skal jeg svare på når du har analysert "bildrømmen", for det har du ennå ikke gjort. Husk. Jeg drømte min brors tanker, dem han skulle gjøre seg da vi noen dager etter drømmen var ute og kjørte. Jeg kjørte bak ham og han stoppet fordi han ikke kunne se min bil i speilet sitt lenger. Han lurte altså på hvor jeg ble av. Til slutt ble han alvorlig redd for at jeg hadde kjørt utfor veien og forulykket, for jeg svarte ikke heller på hans anrop på mobilen min.

Drømmen min var som følger. Jeg står ved en vei og ser etter en bil med en spesiell farge og et spesielt merke. Tiden går og bilen jeg leter etter dukker ikke opp. Jeg ringer til vedkommende som kjører bilen, men vedkommende svarer ikke. Jeg blir engstelig for at vedkommende har kjørt utfor veien og forulykket.

Med andre ord; jeg var i min brors tanker flere dager før han tenkte dem. Forklar.
Dette beviser ikke at du var i din brors tanker, vi har kun dine egne ord for at din bror fortalte deg dette etter at du hadde hatt drømmen uten å fortelle ham om drømmen din. Dette er ikke fakta, men det er dine opplevelser.

Hvis du vil jeg skal analysere drømmen kan jeg gjøre det, men det du forteller er meget vagt, så det at du står og ser etter en bil i en spesifikk farge, betyr jo ikke at det er din egen bil du står og lurer på hvor blir av. Det kommer heller ikke frem hvem vedkommende du ringer til er, så jeg er ikke noe bevis for at det er din brors bekymring fra fremtiden du fanget opp her.

"Bil symboliserer stort sett deg selv": http://www.droemmetydning.com/drommesym ... haname=Bil

Glem det.
Antall ord: 325

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av jeditrond »

armageddon skrev:
jeditrond skrev: Dette beviser ikke at du var i din brors tanker, vi har kun dine egne ord for at din bror fortalte deg dette etter at du hadde hatt drømmen uten å fortelle ham om drømmen din. Dette er ikke fakta, men det er dine opplevelser.

Hvis du vil jeg skal analysere drømmen kan jeg gjøre det, men det du forteller er meget vagt, så det at du står og ser etter en bil i en spesifikk farge, betyr jo ikke at det er din egen bil du står og lurer på hvor blir av. Det kommer heller ikke frem hvem vedkommende du ringer til er, så jeg er ikke noe bevis for at det er din brors bekymring fra fremtiden du fanget opp her.

"Bil symboliserer stort sett deg selv": http://www.droemmetydning.com/drommesym ... haname=Bil

Glem det.
En annen ting, det var ikke jeg som tilbydde meg å tolke drømmen din, det var xyrea. Noen blander profilbildene våre :) Jeg har Anubis, veiviser for de døde og beskytter for samme og en del annet, xyrea har Set, kaos og stormenes gud og i enkelte tolkninger også guden for nødvendig vold :D
Antall ord: 203
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - - - - - - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av armageddon »

[quote="jeditrond"




En annen ting, det var ikke jeg som tilbydde meg å tolke drømmen din, det var xyrea. Noen blander profilbildene våre :) Jeg har Anubis, veiviser for de døde og beskytter for samme og en del annet, xyrea har Set, kaos og stormenes gud og i enkelte tolkninger også guden for nødvendig vold :D


Takk for opplysningen.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Synergist

- Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av Slettet_Synergist »

Jeg tror det har seg sånn: Selv om drømmer kun er et "overskuddsfenomenen" av tankevirksomheten vår, så vil de likevel påvirke deg dersom du tror på dem. Så når du tror at drømmer er en sans som kan spå hva som skjer fremtiden, så vil underbevisstheten din jobbe for at nettopp dette skal skje.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av armageddon »

Synergist skrev:Jeg tror det har seg sånn: Selv om drømmer kun er et "overskuddsfenomenen" av tankevirksomheten vår, så vil de likevel påvirke deg dersom du tror på dem. Så når du tror at drømmer er en sans som kan spå hva som skjer fremtiden, så vil underbevisstheten din jobbe for at nettopp dette skal skje.


Enten er det du her skriver for dypt for meg, eller så vaser du. Altså. Mener du at hvis jeg tror på at drømmer kun er et "overskuddsfenomen" av tankevirksomheten, så vil de påvirke meg? Og hvis jeg tror at drømmer er en sans som spår om fremtiden, så vil underbevisstheten jobbe for at det skal skje?
Du må presisere.
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av xyrea »

armageddon skrev:
Synergist skrev:Jeg tror det har seg sånn: Selv om drømmer kun er et "overskuddsfenomenen" av tankevirksomheten vår, så vil de likevel påvirke deg dersom du tror på dem. Så når du tror at drømmer er en sans som kan spå hva som skjer fremtiden, så vil underbevisstheten din jobbe for at nettopp dette skal skje.


Enten er det du her skriver for dypt for meg, eller så vaser du. Altså. Mener du at hvis jeg tror på at drømmer kun er et "overskuddsfenomen" av tankevirksomheten, så vil de påvirke meg? Og hvis jeg tror at drømmer er en sans som spår om fremtiden, så vil underbevisstheten jobbe for at det skal skje?
Du må presisere.
...unnskyld at jeg bryter inn, men her gjør du det igjen. Er det noen som vaser, er det deg, armageddon. Kanskje du burde bruke mer tid på å lese hva folk faktisk skriver?
Synergist skrev:Jeg tror det har seg sånn: Selv om drømmer kun er et "overskuddsfenomenen" av tankevirksomheten vår, så vil de likevel påvirke deg dersom du tror på dem.
Ser du der det står "dersom du tror på dem."?

Han sier at de vil påvirke deg HVIS DU TROR PÅ DEM.
Antall ord: 218
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av armageddon »

xyrea skrev:



...unnskyld at jeg bryter inn, men her gjør du det igjen. Er det noen som vaser, er det deg, armageddon. Kanskje du burde bruke mer tid på å lese hva folk faktisk skriver?
Synergist skrev:Jeg tror det har seg sånn: Selv om drømmer kun er et "overskuddsfenomenen" av tankevirksomheten vår, så vil de likevel påvirke deg dersom du tror på dem.
Ser du der det står "dersom du tror på dem."?

Han sier at de vil påvirke deg HVIS DU TROR PÅ DEM.

Synergist er voksen og klarer å svare for seg selv.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av xyrea »

Jepp, jeg er enig i at Synergist kan snakke for seg selv, derav unnskyldningen min for å bryte inn for å bruke svaret ditt som en illustrasjon på det forrige innlegget jeg skrev. Selv om det sikkert var totalt overflødig.
Antall ord: 39
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Synergist

- - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av Slettet_Synergist »

armageddon skrev:
Synergist skrev:Jeg tror det har seg sånn: Selv om drømmer kun er et "overskuddsfenomenen" av tankevirksomheten vår, så vil de likevel påvirke deg dersom du tror på dem. Så når du tror at drømmer er en sans som kan spå hva som skjer fremtiden, så vil underbevisstheten din jobbe for at nettopp dette skal skje.


Enten er det du her skriver for dypt for meg, eller så vaser du. Altså. Mener du at hvis jeg tror på at drømmer kun er et "overskuddsfenomen" av tankevirksomheten, så vil de påvirke meg? Og hvis jeg tror at drømmer er en sans som spår om fremtiden, så vil underbevisstheten jobbe for at det skal skje?
Du må presisere.
Det jeg mente var at det vi tenker, det påvirker oss. Medisin f.eks. har en bedre effekt hvis den som spiser den tror at medisinen har en effekt.

Hvis du drømmer at du kommer til å bli syk, og tror at drømmer er spådommer om fremtiden, så vil du nødvendigvis også øke sjansen din for å bli syk.
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - - - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av armageddon »

Synergist skrev:
Hvis du drømmer at du kommer til å bli syk, og tror at drømmer er spådommer om fremtiden, så vil du nødvendigvis også øke sjansen din for å bli syk.

Jeg tror at hvis en drømmer at en er syk da er det bare et varsel om at hvis en ikke legger om kursen, så blir en syk.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av Svartepus »

Ok, ut i fra nattens drømmer kan jeg se frem til en haug ansvarsområder på jobb, et kurs i sølvsmie og trådfletting på metall utpå ei øy, flytte til barndomshjemmet mitt og ikke minst: å få et kyss av Jared Leto.

Mulig du bare har en drøm hver natt og at dine drømmer alltid er veldig virkelighetsnære, men mine drømmer er såpass mange og spesielle at din sannhet passer ikke mitt liv. Jeg bruker forsåvidt drømmene mine som en slags sans, men da som en måte å tenke gjennom ting jeg prøver å undertrykke i det våkne livet. Og da heller ikke som en egen sans men en forlengelse av syns-, hørsel- og følelsessansen. Det jeg ser, hører og tenker/føler i virkeligheten kommer til overflaten i løpet av natten. Noe er bare tankesøppel som skal ryddes bort og ut av sinnet mens noe er ting jeg må bearbeide og ta opp igjen i det våkne liv. Ikke for å forandre fremtiden etter en oppskrift fra drømmene, men for å ta tak i forskjellige problemer og sperrer jeg har i meg selv og mitt forhold til verden rundt meg.

En sjelden gang drømmer jeg krystallklare drømmer som jeg bare vet når jeg våkner er sanndrømmer som kommer til å skje i nærmeste fremtid. Og da kan jeg ikke hindre det som skjer, bare gjøre det mildere. F.eks. da jeg drømte at jeg bulket bilen, tok det på alvor og kjørte forsiktig, men likevel endte i grøfta den dagen. Hadde jeg ikke tatt drømmen på alvor hadde det kanskje ikke gått så bra med meg og bilen. Hadde det vært meningen at jeg skulle avverge hendelsen i sin helhet og ikke kjørt i grøfta i det hele tatt hadde jeg heller ikke lært noe av det. Med andre ord; man kan ikke hindre alt som er negativt eller oppfattes som "ondt" for da tar man bort grunnlaget for å lære. Learning by doing, lære av å gjøre/erfare selv er den beste måten å lære på. Hvorfor skulle vi bruke drømmene til å unngå den viktige livslærdommen vår?
Antall ord: 384
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
armageddon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 210
Startet: 19 Mar 2014 10:40
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Bergen.
Blitt takket: 7 ganger

- - Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av armageddon »

Svartepus skrev:Ok, ut i fra nattens drømmer kan jeg se frem til en haug ansvarsområder på jobb, et kurs i sølvsmie og trådfletting på metall utpå ei øy, flytte til barndomshjemmet mitt og ikke minst: å få et kyss av Jared Leto.

Mulig du bare har en drøm hver natt og at dine drømmer alltid er veldig virkelighetsnære, men mine drømmer er såpass mange og spesielle at din sannhet passer ikke mitt liv. Jeg bruker forsåvidt drømmene mine som en slags sans, men da som en måte å tenke gjennom ting jeg prøver å undertrykke i det våkne livet. Og da heller ikke som en egen sans men en forlengelse av syns-, hørsel- og følelsessansen. Det jeg ser, hører og tenker/føler i virkeligheten kommer til overflaten i løpet av natten. Noe er bare tankesøppel som skal ryddes bort og ut av sinnet mens noe er ting jeg må bearbeide og ta opp igjen i det våkne liv. Ikke for å forandre fremtiden etter en oppskrift fra drømmene, men for å ta tak i forskjellige problemer og sperrer jeg har i meg selv og mitt forhold til verden rundt meg.

En sjelden gang drømmer jeg krystallklare drømmer som jeg bare vet når jeg våkner er sanndrømmer som kommer til å skje i nærmeste fremtid. Og da kan jeg ikke hindre det som skjer, bare gjøre det mildere. F.eks. da jeg drømte at jeg bulket bilen, tok det på alvor og kjørte forsiktig, men likevel endte i grøfta den dagen. Hadde jeg ikke tatt drømmen på alvor hadde det kanskje ikke gått så bra med meg og bilen. Hadde det vært meningen at jeg skulle avverge hendelsen i sin helhet og ikke kjørt i grøfta i det hele tatt hadde jeg heller ikke lært noe av det. Med andre ord; man kan ikke hindre alt som er negativt eller oppfattes som "ondt" for da tar man bort grunnlaget for å lære. Learning by doing, lære av å gjøre/erfare selv er den beste måten å lære på. Hvorfor skulle vi bruke drømmene til å unngå den viktige livslærdommen vår?

Greit, men da er vi jo langt på vei enig da? Forskjellen er bare at jeg tror vi kan forandre på hele drømmen om det onde som kommer til å skje.
En gang trodde også jeg at hvis man først hadde drømt det så MÅTTE det skje, men etter at jeg ga opp den tankegangen og heller spurte HVORFOR det måtte skje, da skjønte jeg at det ikke NØDVENDIGVIS måtte skje.
Antall ord: 464

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Drømmen; en uoppdaget sans?

Innlegg av Svartepus »

Nei vi er nok ikke særlig enige siden:

- jeg leser drømmene mine som beskjeder til meg selv og bruker dem til selvutvikling, mens du leser drømmene dine som fremtidsvisjoner som du kan endre på for å tilpasse fremtiden etter din overbevisning.
- Du anser drømmene som en egen sterk sans mens jeg anser dem som et kartotek og makuleringsmaskin for inntrykk som kommer fra de andre sansene i våken tilstand
- du i stor grad driver med retrofitting (tilpasser hendelser i ettertid så du får dem til å stemme med løse tolkninger av drømmesymboler)

Men det er da ikke noe problem å være uenige. Det må man regne med skjer av og til på et diskusjonsforum.
Antall ord: 120
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links