God søndagskveld!
Kom tidligere i dag over en spesial av den britiske TV-serien "Most Haunted". Her har de laget en live versjon av serien, som er delt i 3 deler på ca. 2 timer hver, tilsynelatende i anledning Halloween 2004. Siden det er søndag har jeg, som de fleste andre ungdommer, absolutt ingen planer for den siste dagen i uka, så jeg valgte å se hele "Day 2: October 31st". Har sett en del episoder av "Most Haunted" før, da det pleide å gå sent på kveldstid i helgene, men aldri sett noe slikt.
Jeg er fullt ut troende på at vi på en eller annen måte kan få en type kontakt med "den andre siden" (eller hva jeg nå skal kalle det). Det er noe jeg egentlig har tatt som en selvfølge hele livet. Men av ren "logisk" tenkning, så har jeg alltid vært skeptisk til TV-serier om dette temaet, noe jeg tenker er naturlig for de fleste å være.
Derfor ville jeg spørre dere her inne hvilke reaksjoner dere har? Siden det er søndag, har kanskje flere av dere tid til å se litt av disse episodene, for jeg må virkelig si at de er utrolig spennende (om ikke ekte, er de i alle fall underholdende)! For jeg lurer altså bare på hvilke meninger dere har rundt slike TV-serier? Ikke bare "Most Haunted", men også de andre som stadig dukker opp på skjermen. For altså, om alt som foregår bak kameraene på disse seriene er ekte, er ikke det utrolige mengder med bevis? Selvfølgelig er jeg klar over mengdene med lureri og redigering som foregår i TV-bransjen, men i mange av disse seriene blir en god del vitenskapelige verktøy (EVP, temperatur osv.) tatt i bruk, noe jeg finner utrolig fascinerende!
Jeg vil ikke høres dum eller godtroende ut, for jeg er veldig skeptisk, men også utrolig forvirret med tanke på alt beviset som blir lagt fram Det virker bare som om det ikke blir tatt seriøst, selv om det ligger der rett foran øynene våre. Hva tenker dere? Og hva tror dere om disse seriene, i hovedsak mye av det som skjer i disse episodene?
Håper på gode svar og meningene deres! Der er alltid interessant å få høre og lære om
Legger ved link til episodene her:
Day 1: https://www.youtube.com/watch?v=wu7yRqoLxLc
Day 2: https://www.youtube.com/watch?v=a_nEYYA-l6A
Day 3: https://www.youtube.com/watch?v=WjtKW8LOo9o
Ha en fin kveld videre!
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ "Most Haunted Live" Halloween Special: Pendle Hill
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jul 2013 13:35
- 11
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Sogn og Fjordane
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 6 ganger
"Most Haunted Live" Halloween Special: Pendle Hill
Antall ord: 432
- TRH
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
- "Most Haunted Live" Halloween Special: Pendle Hill
For meg er sånne serier det siste folk bør se på, for troverdighetens skyld.
Antall ord: 16
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
Jeg er enig med Vermillion Oriol her, Most Haunted er ikke den "beste" av slike serier hvis man vil at husrens o.l. skal få + poeng på troverdigheten sin
At det finnes noe mer, at den andre siden i mangel på et bedre navn, eksisterer. Er jeg overhodet ikke i tvil om, har selv blitt kastet ut i "bransjen" så og si og hatt mange rare opplevelser som for lengst har overbevist meg personlig. Men har jo ikke noe bevis utenom egne opplevelser
At det finnes noe mer, at den andre siden i mangel på et bedre navn, eksisterer. Er jeg overhodet ikke i tvil om, har selv blitt kastet ut i "bransjen" så og si og hatt mange rare opplevelser som for lengst har overbevist meg personlig. Men har jo ikke noe bevis utenom egne opplevelser
Antall ord: 83
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2013 01:47
- 11
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 35 ganger
Tror fullt ut på at det fins noe på "den andre siden", men tar sånne serier med en klype salt, dem er artige å se på, men syns ikke de er så troverdige.
Antall ord: 33
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.
Hide post links |
Hver episode er på 2 timer jo.
Orker ikke det as.
Orker ikke det as.
Antall ord: 11