Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTror du det finnes demoner?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Ninjaa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2014 17:30
10

Tror du det finnes demoner?

Innlegg av Ninjaa »

Jeg er usikker på hva jeg tror selv, synes det er et spennende tema, men mye av det som kommer frem om demonutdrivelser er nok ikke realitet eller har egentlig vært snakk om psykiske lidelser. Men så har man jo de historiene også som man virkelig begynner å lure på om de virkelig stemmer.
Hva tror dere, finnes det demoner? Og isåfall hvis dere tror det, finnes djevelen også da?
:)
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Tror du det finnes demoner?

Innlegg av jeditrond »

Kort svar, nei jeg tror ikke det finnes hverken demoner eller djevler. Indre demoner derimot, skapt av en selv, er en helt annen sak. Men det er jo bare et annet navn på nettopp psykiske lidelser, negative sider av personlighet osv.
Antall ord: 41
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 126 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Innlegg av tvilerlitt »

Ninjaa skrev:Jeg er usikker på hva jeg tror selv, synes det er et spennende tema, men mye av det som kommer frem om demonutdrivelser er nok ikke realitet eller har egentlig vært snakk om psykiske lidelser. Men så har man jo de historiene også som man virkelig begynner å lure på om de virkelig stemmer.
Hva tror dere, finnes det demoner? Og isåfall hvis dere tror det, finnes djevelen også da?
:)
JA, men til tider er det vistnokk mere "stuerent" å si tjaneiiii.....

Velkommen som ny bruker, håper du slenger med her inne en stund :)

Det pågår til tider alltid en debatt eller fler, her er en pågående om demoner:
viewtopic.php?f=1&t=25646

Ellers så finnes det rikholdig med info/debater om alt mulig innenfor det paranormale,
vil anbefale SØK funksjonen på det varmeste...

Lykke til videre I din søken :)
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Velkommen hit! :D

Nei, tror ikke det finnes demoner. Men siden jeg heller ikke vet allt, så skal jeg ikke påstå at det ikke er mulig..
Men om en ser på hunted serier fra Usa, så tror de jo med en gang at det må være en demon, når det skjer fysiske ting, eller de blir fysisk plaget! Kontra norsk og danske åndenes makt, så skjer jo mye fysisk, til og med angrep, men mediumet finner jo alltid en eller anna veldig sinna, eller misfornøyd, vanlig ånd! ;)
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Hei og velkommen til oss :D
Nei, demoner i god Hollywood stil tror jeg ikke på. Ikke en personifisert djevel som sanker sjeler heller. Jeg tror det er noe enkelte ønsker fordi det gir spenning og et innslag av fare. Interessen har vel blomstret opp i kjølevannet av ulike vampyr serier.
Men destruktive krefter tror jeg på. Et mørke som finnes i oss alle, også hos de som ikke lenger lever i vår virkelighet.
Slike ånder kan vise et voldsomt sinne.
Om ånder kan besette....ja det tror jeg men da må beboeren av kroppen åpne for det
Antall ord: 100
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

Nei, jeg tror ikke det finnes demoner, men man har jo ingen fasit. Jeg har vanskelig for å tro at det skal finnes noe som er tvers gjennom ondt, men denne tvilen kan jo skyldes mitt veldig sterke ønske om at verden skal være god og snill og at all denne praten om demoner og hva de kan gjøre virkelig skremmer meg. Mye av det jeg har lest virker helt absurd, men det kan jo skyldes menneskers utrolige fantasi og noens glede i å dikte opp ekle historier..

Jeg tror at når mennesker blir utsatt for paranormal aktivitet som virkelig skremmer dem og som viser kraft, så skaper fantasien teorier om at det skyldes noe ondt. Ingen liker å bli skremt. Men som brukeren ovenfor sier: Jeg tror på at ånder kan vise sinne og være voldsomme. At slik aktivitet skyldes noe djevelsk tror jeg ikke.

Men som jeg sa, det finnes ingen fasit. Og det finnes mennesker som virker veldig genuine med sine historier om skremmende opplevelser. Og det er aldri noe ålreit å ikke bli trodd. Tro er opp til hver enkelt :)
Antall ord: 184
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Innlegg av jeditrond »

Sinte ånder finnes, men det kan være mange årsaker til at de er sinte :)
Antall ord: 15
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links