Hei har de siste ukene opplevd en del hendelser som er utrolig rare. Starta for 3-4 uker siden med att kjæresten hørte ett smell som hun beskriver som om noen slo med balltre i gulvet. 1. Dag seinere kom hun løpende inn på rommet der jeg var og fortalte om att hun hadde følt en vind som blåste gjennom badet når hun sto der og pusset tennene. Må si jeg tvilte veldig!
MEN det var frem til i går kveld... Vi har fått varmepumpe for 6 måneder siden og jeg var aleine hjemme og ser på tv. Ettervert syntes jeg det lukta litt svidd så jeg går og ser hva det kan komme av, det viste seg å være fra peisen.... Der er det full fyr i veden som har ligget der i ett halvt år, jeg blir selvfølgelig passe sjokert men faktisk mest overasket. Jeg kan ikke se noe logisk forklaring på hva som har skjedd.
Lørsag/ i dag har det også skjedd en hendelse, jeg ligger på senga og holder på med pc en, plutselig slår tv en seg på, jeg slår av og den slår seg på igjenn. Det skjer faktisk 4 ganger helt til jeg røsker ut kontakten....
Starter nå og lure på hva som skjer. På de 20 årene jeg har levd i det huset her har det aldri skjedd noe som helst.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Noen fyrte opp i peisen...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Des 2009 04:30
- 14
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
- Noen fyrte opp i peisen...
Kult!
Lyder og vindpust og tull med elektronikk behøver jo ikke nødvendigvis bety noe spesielt, men selvantenning er jo litt utenom det vanlige. Men hvis veden har ligget i peisen et halvt år er den garantert tørr og det skal ikke stort mer til enn å f.eks tømme et askebeger i peisen for at det kan ta fyr. Hvis man ikke har kastet noe i peisen derimot hadde jeg nok begynt å lure selv.
Jeg tror jeg hadde villet fått til en form for kameraovervåking. Mest av nysgjerrighet. De fleste har et webkamera og mulighet til å sette på opptak, kanskje det skjer noe spennende når man ikke er tilstede selv?
Men det er gjerne sånn at hvis det først skjer èn "rar" ting blir man veldig oppmerksom på alt som skjer, og mye av det som har skjedd "bestandig" føles og høres annerledes.
Lyder og vindpust og tull med elektronikk behøver jo ikke nødvendigvis bety noe spesielt, men selvantenning er jo litt utenom det vanlige. Men hvis veden har ligget i peisen et halvt år er den garantert tørr og det skal ikke stort mer til enn å f.eks tømme et askebeger i peisen for at det kan ta fyr. Hvis man ikke har kastet noe i peisen derimot hadde jeg nok begynt å lure selv.
Jeg tror jeg hadde villet fått til en form for kameraovervåking. Mest av nysgjerrighet. De fleste har et webkamera og mulighet til å sette på opptak, kanskje det skjer noe spennende når man ikke er tilstede selv?
Men det er gjerne sånn at hvis det først skjer èn "rar" ting blir man veldig oppmerksom på alt som skjer, og mye av det som har skjedd "bestandig" føles og høres annerledes.
Antall ord: 153
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Ja veit det med askebeger og sånn eller visse kjemikalier. Men problemet er at det bare har vert meg hjemme i det siste. Med mindre jeg finner ut at noen har snike seg inn bare for å fyre opp. Mulig det blir å sette opp kamera hvis det skjer noe mer.
Antall ord: 50
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Misforstå meg rett, jeg antar du/ dere vet om det hvis det har havnet noe i peisen som kan sette fyr på veden. Jeg tviler ikke på at det du forteller er riktig.
Hvorfor sånne ting plutselig begynner å skje et sted hvor det aldri har hendt lignende før kan man jo bare spekulere i. Sånne uforklarlige hendelser sies å kunne følge både folk, steder eller skyldes endringer i livssituasjonen.. har det skjedd noe "nytt" i huset i det siste?
Hvorfor sånne ting plutselig begynner å skje et sted hvor det aldri har hendt lignende før kan man jo bare spekulere i. Sånne uforklarlige hendelser sies å kunne følge både folk, steder eller skyldes endringer i livssituasjonen.. har det skjedd noe "nytt" i huset i det siste?
Antall ord: 83
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Pusset opp badet for 2 uker siden og det med varmepumpe men ellers ikke mye nytt
Antall ord: 16
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Feb 2014 23:34
- 10
Høres jo ikke ut som noe "ondt" , da..... Koselig med fyr i peisen Hold oss oppdaterte
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
- - Noen fyrte opp i peisen...
Nuvel, det er greit at det er kos med fyr i peisen, men det er koseligst når man vet hvordan det er blitt sånn! Jeg har selv kommet hjem til et tent telys en gang (og ja, jeg har vært igjennom alle "kan det ha vært...?" uten å finne noen forklaring), og selv om jeg normalt sett syns det er koselig med tente lys, ble jeg litt redd da det brant uten at jeg hadde tent det selv.natti skrev:Høres jo ikke ut som noe "ondt" , da..... Koselig med fyr i peisen Hold oss oppdaterte
Husspøkelset mitt fikk relativt klar beskjed om at det IKKE var greit å leke med fyrstikker!
Antall ord: 116
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Må si meg enig med Lilja, jeg hadde ikke synes det var ok om "noen" lekte med ild i mitt fravær altså..
Jeg har forresten et familiemedlem som opplever det stikk motsatte; at levende lys blir blåst ut/ slokket og at lightere/ fyrstikker forsvinner. Nå kjenner jeg godt til fenomenet "forsvinnende lightere", men når man blir oppmerksom på litt spesielle forsvinninger og legger noe fra seg på et sted bare for å kontrollere om det blir liggende og det alikavel forsvinner.. da kan man vel anta at det er mer enn tilfeldigheter som spiller inn.
Jeg har forresten et familiemedlem som opplever det stikk motsatte; at levende lys blir blåst ut/ slokket og at lightere/ fyrstikker forsvinner. Nå kjenner jeg godt til fenomenet "forsvinnende lightere", men når man blir oppmerksom på litt spesielle forsvinninger og legger noe fra seg på et sted bare for å kontrollere om det blir liggende og det alikavel forsvinner.. da kan man vel anta at det er mer enn tilfeldigheter som spiller inn.
Antall ord: 97
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Feb 2014 23:34
- 10
Nå var det jo slik at han var hjemme, da.
Mente ikke akkurat at det hadde vært "koselig" hvis han ikke hadde vært hjemme, og ild pluttselig oppstod, enten i peisen, telys o.l...... hehe... Det er jo bare rett og slett farlig!!
Det jeg mente var vel mer som at han kanskje ikke hadde noe "ondt" i huset, forhåpentligvis
Mente ikke akkurat at det hadde vært "koselig" hvis han ikke hadde vært hjemme, og ild pluttselig oppstod, enten i peisen, telys o.l...... hehe... Det er jo bare rett og slett farlig!!
Det jeg mente var vel mer som at han kanskje ikke hadde noe "ondt" i huset, forhåpentligvis
Antall ord: 63
Hide post links |