Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKontakt med avdøde

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
MarianneS
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Feb 2014 20:33
10

Kontakt med avdøde

Innlegg av MarianneS »

Hei, jeg har et spørsmål som jeg lurer på om noen kloke hoder kan hjelpe meg med. Jeg mistet begge mine foreldre mens jeg var ung, mor da jeg var 13 og far da jeg var 18. Mamma døde en naturlig død mens pappa valgte å ta sitt eget liv. Som hjelp for å takle min egen sorg, tok jeg kontakt med et medium, hun er kjent som en seriøs dame og flere venner og familiemedlemmer har oppsøkt henne for å få kontakt med sine nærmeste avdøde. Da jeg kom til mediumet, fikk jeg straks kontakt med min mor og mediumet sa mange ting gjennom mamma som kun jeg og mine nærmeste vet om. Etter hvert spurte jeg om hun kunne klare å få kontakt med pappa. Han kom ikke frem og mediumet mente dette kunne være fordi han hadde tatt sitt eget liv og på en måte hang igjen, ikke klarte å komme seg til den andre siden og dermed ikke var i stand til å ta kontakt med meg. Noen som har en mening om dette?
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Kontakt med avdøde

Innlegg av jeditrond »

I noen tilfeller kan kanskje de som har begått selvmord henge igjen, men i de fleste tilfeller vet de jo at de dør, så da kommer de over. Sa mediumet noe om evt. hvor han hang igjen da?
Antall ord: 40
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarianneS
Nybegynner
Nybegynner
10

- Kontakt med avdøde

Innlegg av MarianneS »

Det virket som han kanskje visste det men jeg ønsket å prate om hvorfor han hadde gjort som han hadde men der var ingen kontak. Liker ikke å sammenligne dette med noe religiøst men ta for eksempel hva de kaller skjærsilden. Der havner liksom folk som har gjort noe galt og selvmord er en av de tingene. Der kan de være lenge men har skjønt at de kan komme videre til den andre siden etter hvert. Kan det liksom være en mellomfase hvor han har hengt seg fast?
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

- - Kontakt med avdøde

Innlegg av jeditrond »

MarianneS skrev:Det virket som han kanskje visste det men jeg ønsket å prate om hvorfor han hadde gjort som han hadde men der var ingen kontak. Liker ikke å sammenligne dette med noe religiøst men ta for eksempel hva de kaller skjærsilden. Der havner liksom folk som har gjort noe galt og selvmord er en av de tingene. Der kan de være lenge men har skjønt at de kan komme videre til den andre siden etter hvert. Kan det liksom være en mellomfase hvor han har hengt seg fast?
Kjenner til begrepet skjærsilden, men utfra egne erfaringer finnes ikke noe slikt. Men det at en avdød henger igjen her i den fysiske eksistensen i en tilstand av å være mellom to verdener så og si, kan kanskje passe litt selv om det ikke er noen som helst form av straff inne i bildet. Hvis du vet hvor han er/henger igjen, kan du jo få en husrenser evt. til å føre ham helt over til den andre siden.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarianneS
Nybegynner
Nybegynner
10

- Kontakt med avdøde

Innlegg av MarianneS »

Ja, må være noe sånt. Skulle tatt en tur til den gamle leiligheten hans, kanskje de som bor der merker noe. Takk for tipset :)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Kontakt med avdøde

Innlegg av Lilja »

Eller kanskje mediumet rett og slett ikke klarte å få kontakt med faren din, uten noen spesiell grunn? Det er ikke sånn at man kan kreve kontakt med noen, og det er faktisk en mulighet for at faren din ikke ville snakke med deg . (For eksempel fordi han ønsker å beskytte deg mot noe du kanskje ikke er klar for enda?)

Jeg syns det er dårlig gjort å skulle gi deg en ekstra bekymring på denne måten, og syns rett og slett det virker nokså useriøst. Men det er min mening ...
Man trenger ikke komplisere en allerede komplisert situasjon, liksom!

Uansett: Lykke til videre! Håper du finner svarene du søker, og at du får fred i hjertet.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

- - Kontakt med avdøde

Innlegg av jeditrond »

MarianneS skrev:Ja, må være noe sånt. Skulle tatt en tur til den gamle leiligheten hans, kanskje de som bor der merker noe. Takk for tipset :)
Bare hyggelig, men Lilja har rett i det hun skriver under her at det også kan være det at din far ikke vil snakke med deg riktig ennå pga. det han gjorde. Men det burde jo mediumet evt. ha fanget opp. Uansett stiller jeg meg bak lykkeønskningene hennes og håper du finner ut av dette og får ro i sjelen :)
Lilja skrev:Eller kanskje mediumet rett og slett ikke klarte å få kontakt med faren din, uten noen spesiell grunn? Det er ikke sånn at man kan kreve kontakt med noen, og det er faktisk en mulighet for at faren din ikke ville snakke med deg . (For eksempel fordi han ønsker å beskytte deg mot noe du kanskje ikke er klar for enda?)

Jeg syns det er dårlig gjort å skulle gi deg en ekstra bekymring på denne måten, og syns rett og slett det virker nokså useriøst. Men det er min mening ...
Man trenger ikke komplisere en allerede komplisert situasjon, liksom!

Uansett: Lykke til videre! Håper du finner svarene du søker, og at du får fred i hjertet.
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarianneS
Nybegynner
Nybegynner
10

- Kontakt med avdøde

Innlegg av MarianneS »

Synes du det var dårlig gjort av mediumet? Det bryr ikke meg så mye at jeg ikke fikk kontakt med faren min av personlige grunner. Jeg bare lurte på om det virkelig kan være som mediumet sa. Dere er nå søte da, tusen takk for lykkeønskningene :)
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Kontakt med avdøde

Innlegg av Lilja »

MarianneS skrev:Synes du det var dårlig gjort av mediumet?
Jeg mente dette:
Han kom ikke frem og mediumet mente dette kunne være fordi han hadde tatt sitt eget liv og på en måte hang igjen, ikke klarte å komme seg til den andre siden

Dette er et utsagn som er ganske drøyt, og som for mange nok ville gitt en del unødige bekymringer. Dessuten er det uprofesjonelt, og jeg for min del hadde nok raskt mistet all tillit til et medium som kom med denne type unnskyldninger. Men alt bunner i personlig overbevisning, og jeg tror ikke på noe straffeprinsipp på grunnlag av at man velger å ende livet sitt.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

- Kontakt med avdøde

Innlegg av jeditrond »

Ja, det var uprofesjonelt av mediumet, han skulle ha stoppet ved "får ikke kontakt", resten blir spekulasjoner :) Ellers er jeg helt enig med Lilja, folk som begår selvmord får ikke noen form for straff av den grunn, de blir nok møtt med like stor kjærlighet på den andre siden uansett hvordan de døde.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - - Kontakt med avdøde

Innlegg av Borte.. »

Lilja skrev:
MarianneS skrev:Synes du det var dårlig gjort av mediumet?
Jeg mente dette:
Han kom ikke frem og mediumet mente dette kunne være fordi han hadde tatt sitt eget liv og på en måte hang igjen, ikke klarte å komme seg til den andre siden

Dette er et utsagn som er ganske drøyt, og som for mange nok ville gitt en del unødige bekymringer. Dessuten er det uprofesjonelt, og jeg for min del hadde nok raskt mistet all tillit til et medium som kom med denne type unnskyldninger. Men alt bunner i personlig overbevisning, og jeg tror ikke på noe straffeprinsipp på grunnlag av at man velger å ende livet sitt.
Enig! Dette er nok noe som har spunnet ut fra mediumets eget syn på folk som begår selvmord. Patetisk er det faktisk. Mennesker som begår selvmord er ikke dårlige mennesker. Som regel er det mennesker som trengte hjelp og som ikke fikk den i tide eller at de ikke fikk den rette hjelpen. That's it.

Synes det er latterlig at det skal skapes en vrangforestilling om at man pines langt inn i evigheten - p.g.a. en karmisk lov og whatever - om man tar sitt eget liv.

Ikke for å spore av altså.
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links