Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømmer at jeg sloss med...

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Perro88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 05 Aug 2013 00:38
10
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger

Drømmer at jeg sloss med...

Innlegg av Perro88 »

Jeg drømmer innimellom at jeg sloss med faren min.
Det er forskjellige drømmer hver gang, men det er alltid kun familie med. Det ender med at jeg begynner å slå løs på faren min. Jeg prøver å la være, men det går ikke.

I den ene drømmen hadde vi vært på butikken, hvor vi tilfeldigvis møtte han. Jeg og en av søstrene mine. Hun ville ikke bort til han. Jeg gikk bort og spurte om han kunne la være den ølen han hadde kjøpt. Men nei, han tok med seg ølen og gikk. Jeg fulgte etter han, etter noen sekunder. Da jeg omsider tok han igjen var vi hos hans bror. Men jeg så ikke han. Jeg fortsatte videre etter og da kom vi til den andre broren hans. Han var heller ikke der. Men det var hans kone og sønn. Tante og søskenbarnet mitt. Søskenbarnet mitt er død I virkeligheten. Vi kom inn og jeg snakket med tante, men jeg husker ikke hva hun sa. Jeg bare begynte og slå helt vilt på faren min. Han virket ikke full, men heller ikke noe lei seg for at jeg gjorde det. Tilslutt ville jeg bare at han skulle dø, men jeg klarte ikke drepe. Jeg sendte han utfor skråningen som var der. Så gikk jeg inn og ga tante en klem og sa: "han er borte nå"! Jeg var ganske fornøyd med det. Og DA fikk jeg se mitt avdøde søskenbarn, og ble veldig forundret. Og DA forsto jeg at det var en drøm. Det var så virkelig at jeg ble skremt. Det som skremte meg mest var at faren min kom tilbake, men han hadde vært død. Han kom tilbake helt svart.

Så våkner jeg.

Noen komentarer?
Antall ord: 310

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Drømmer at jeg sloss med...

Innlegg av xyrea »

Husker du hvorfor du prøvde å la være å slå løs på ham i drømmen, eller hvorfor du ikke greide å drepe ham?

Prøv det omvendte isteden.. bestem deg for at 'neste gang skal jeg virkelig ta livet av ham en gang for alle'. Da kommer du kanskje litt videre. Det er ihvertfall liten vits i å fortelle underbevisstheten at nå skal vi oppføre oss pent og ikke denge opp nær familie, den hører ikke på sånt.
Antall ord: 82
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Drømmer at jeg sloss med...

Innlegg av Borte.. »

Vel, ved første øyekast, tenkte jeg at det var daddy-issues på gang her, men drømmene vi drømmer, har av og til en helt annen betydning enn det vi "ser" i drømmene våre. Så ingenting er skrevet i sten.

Drømmetydning er så som så og det er opp til enhver hva man velger å tolke og hvordan. Ofte opplever jeg at det er sammenheng i forhold til det jeg drømmer og det som skjer i livet mitt. Så når jeg slår opp i drømmeleksikonet og leser mer om symbolikken i det jeg drømmer om, så får jeg ofte en sånn aha-opplevelse. Ikke noe revolusjonerende, men det blir litt sånn at man føler at det var veldig obvious.


Uansett...jeg googlet litt og på første søket fant jeg dette:
Father

To see your father in your dream symbolizes authority and protection. It suggests that you need to be more self-reliant. Consider also your waking relationship with your father and how aspects of his character may be incorporated within yourself.

To dream that your father is dead forewarns that you need to proceed with caution in conducting some business matter.

To dream that you are hitting your father represents a desperate need for greater closeness with your father. You feel that he is not listening to you. In particular, if you are hitting your father with a rubber object indicates that whatever you are doing or telling him has no significant effect on him. Things literally just bounce off him. Conversely, if you dream that your father is the one beating you, then it implies a lack of emotional connection with your father.

To dream that your father is angry at you indicates that you are doing something that he may disapprove. The dream may also be a projection of your own anger towards him. There are some unresolved issues that need to be worked out.

To dream that your father has a girlfriend or mistress, even though he is still married to your mother implies that you are feeling disconnected with one of your parents. The dream may also be a commentary on your own views of marriage.

To dream that you commit patricide means that you are rejecting authority and rules. You refuse to answer to a higher power. Alternatively, killing your father may also be symbolic of killing an aspect of your own self. You feel that you are becoming like your father and you don't like it.
Jeg tolket det litt som at du drepte han? I og med at du sendte han utfor skråningen og at han kom tilbake som død. I så fall kan det jo være noe i det som jeg uthevet nederst der? :dontknow

Så tenkte jeg litt at denne biten kanskje også kunne være relevant, siden du sier at familien alltid er involvert:
Family

To see your own family in your dream represents security, warmth and love. It could also symbolize bitterness, jealousy, or rivalry, depending on your relationship with your family. Alternatively, it could mean that you are overly dependent on your family, especially if the family members are in your recurring dreams. Consider also the significance of a particular family member or the relationship you have with them. If you dream that your family does not act or appear as they normally are, then it means that you want to distance yourself from them. Or you simply don't understand where they are coming from.

To see someone else's family in your dream symbolizes togetherness. The dream serves to remind you that other people can come and go out of your life, but you will always have family. Alternatively, dreaming about someone else's family suggests that you are idealizing or romanticizing what a real family should be like. You want what other families have.
Her er kilden jeg brukte:

http://www.dreammoods.com/dreamdictionary/f.htm
Antall ord: 669

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Drømmer at jeg sloss med...

Innlegg av QueenOfSwords »

Jeg drømmer innimellom at jeg sloss med faren min. Det er forskjellige drømmer hver gang, men det er alltid kun familie med. Det ender med at jeg begynner å slå løs på faren min. Jeg prøver å la være, men det går ikke.
I en drøm, er alle mennesker sider og skyggesider av en selv. Når man krangler med andre, så krangler man med seg selv. Når man ønsker å drepe noen, så ønsker man å drepe en side av seg selv.
En far i drømmen, tilsvarer den arven du har med deg. Det trygge og solide en fars figur representerer. Det kan også indikere at du har et innebygd hat til farsfiguren. I sånne typer drømmer som handler om det å drepe, det å kaste noen ut for stupet, er det viktig å se til en selv, hvordan en selv har det, og hva slags forhold man har til fars- og morsfigurene i ens liv. Søskenbarnet i drømmen, er også en side av deg selv, men denne var død, og som kan indikere at du kanskje ikke er ferdig med fortiden ennå. Tante er også en side av deg, men representerer den feminine siden i deg. Men representerer også samvittigheten i deg, og den arven hun representerer.
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links