Hei, har fått høyre av ei eg kjenner at eg har en som følger meg og at han er ein skikkelig plageånd. Ho klarer å sjå meir enn andre, men er ikkje interessert i å drive med det for ho blir så dårlig av det. Så derfor søker eg råd her.
Det har pågått i en stund, eg og samboeren er tappet for energi så lenge vi er i leiligheten vi leiger, men med en gang vi er ute der i fra så blir alt mye lettere. Senest i går når han var hjemme uten meg så var det helt greit å vere der, til eg kom hjem fra jobb så var det som noen la noe tungt over hode på han. Hun som ser at der er en som følger meg har merket det når hun har vert der for å besøke mormoren som bor i etg over oss, men der oppe er det ingenting. Kun i våres etg og i kjelleren. Og ho sier at det hjelper ikkje å flytte for den kommer til å følge meg uansett. Eg føler på meg ofte at der er flere enn bare meg når eg går ned i kjelleren og oppe i leiligheten. Vi har opplevd at døren til peisen, som er ganske tung å åpne, har blitt åpnet mens vi sitter og ser på tv i andre enden av rommet. Små skritt ute i gangen som kommer mot stuen uten at noen kommer og døtra mi sier at ho har sett et spøkelse ved fleire anledninger. Ho er 4 år og vi har ikkje snakket om det når ho har vert der.
Kan noen fortelle meg hvorfor man får slike ånder etter seg og hva kan eg gjer for å bli kvitt han?
Ida
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ klebeånd?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Des 2013 22:59
- 10
- Blitt takket: 1 gang
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- klebeånd?
Siden du kan merke ham, kan han ha hengt seg på deg fordi han merket at du var sensitiv nok til å merke ånder. Stor sjanse for at ånden vil ha hjelp til å komme seg videre. Så for å bli kvitt ham, bør du få noen som driver med husrens o.l. til å hjelpe deg.
Antall ord: 54
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 10
- klebeånd?
Men eg har lest at når en har blitt kvitt en, så kan der komme en ny en siden eg er sensitiv for sånne.. kan det vere like greit å lære seg husrens og sånt sjølv?
Antall ord: 40
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
- - klebeånd?
Det er aldri dumt å lære seg husrens osv. om man er sensitiv for ånder Men, det kommer ikke nye slike før du ber dem om å komme, bevisst eller ubevisst. De kan forsøke å henge seg på, men du vil ikke merke dem like sterkt som når du har "invitert" dem.nilida skrev:Men eg har lest at når en har blitt kvitt en, så kan der komme en ny en siden eg er sensitiv for sånne.. kan det vere like greit å lære seg husrens og sånt sjølv?
Antall ord: 95
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Jun 2013 22:49
- 11
- Har takket: 62 ganger
- Blitt takket: 27 ganger
- klebeånd?
Enig med jeditrond, her! Og siden du er sensitiv, så kan jording kan være en god beskyttelse. Samt det å stå i din egen kraft. Jording kan gjøres på mange måter, enten mentalt eller fysisk. Bare det å klemme et tre, og være et med det, er jording nok. Men mentalt, så kan man også bruke treet og skogen, hvor man kanskje visualisere at man står barfot på bakken og holder rundt et tre, mens sola skinner, og varmen fyller en med glede. Eller du kan bruke en boble, hvor kun du er innenfor, og beskytter deg mot alt negativt. Lyset i fra himmelen, og krafta i fra jorda, er også mye brukt som jording.
Dessverre, så er det som kjennetegner oss som er sensitive, vi er som magnet på ånder som vil hjem til sine. Det er jo veldig bra, at du er klar over dette. For da vet du hva du skal gjøre i fremtiden.
Dessverre, så er det som kjennetegner oss som er sensitive, vi er som magnet på ånder som vil hjem til sine. Det er jo veldig bra, at du er klar over dette. For da vet du hva du skal gjøre i fremtiden.
Antall ord: 161
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 10
-
- Nybegynner
- 11
- - klebeånd?
Lære hva?nilida skrev:Men hvor/hvordan kan eg lære meg det?
Om å jorde seg. eller å "være husrenser"? Å være "husrenser" kan være en komplisert farlig jobb, for du bør kjenne til alt av det som finnes i åndeverden. Alle de energiene som er der. Alle typer ånder som finnes; klebeånder, snille ånder, negative ånder, osv. Det finnes lite skole for sånt. De fleste er selvlærte, eller har gått i lære privat hos diverse mediummer. For mitt vedkommende, ble ord og handling lagt i hendene mine, i fra åndeverden. Jeg fikk da samtidig nøkkelen til den andre siden. En nøkkel bør man ha, for å kunne åpne porten i mellom denne verden, og åndeverden.
Så finnes det mange måter å sende over ånder til andre siden. Noen bruker tromme for å kalle på åndene, for så å sende de tilbake. Noen bruker salvie, og bønn. Andre igjen, bibel og salmebok. Og atter andre igjen, bruker bare ord.
Lena Ranehag forteller mye om hvordan åndeverden fungerer i hennes bøker. Videre vil du finne her inne mange innlegg som handler om husrenselse: https://www.paran.no/forum/phpbb3/search.php?.....
Antall ord: 200
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 10
- klebeånd?
Lære blir vel feil å sei :-D men ja husrens blir vel ikkje det første eg tørr å hive meg ut på. Først vil eg lære meg å kjenne alle typer ånder. For eg har kjent til dette lenge, men har blokkert det fra meg for første gongen eg opplevde å møte en ånd, så har eg fått beskjed om at det bare er fantasi. Og uten å vite helt kven en kan snakke om det med så har eg holdt det for meg sjølv.
Antall ord: 89
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 11
- - klebeånd?
Det er vel det som dessverre er typisk, når man snakker med mennesker som er skeptiske, eller fornekter åndeverden - at det bare er tull og fantasi. Noe det ikke er. Leit å høre om dine opplevelser. Du får prøve å nærme deg dette området, med åpenhet og forsiktighet. Så går det nok bra. Men jording er viktigst!, før du begynner med dette. Så slipper du å bli nedlesset av pratsomme ånder, og sveve himmelhøyt.nilida skrev:Lære blir vel feil å sei :-D men ja husrens blir vel ikkje det første eg tørr å hive meg ut på. Først vil eg lære meg å kjenne alle typer ånder. For eg har kjent til dette lenge, men har blokkert det fra meg for første gongen eg opplevde å møte en ånd, så har eg fått beskjed om at det bare er fantasi. Og uten å vite helt kven en kan snakke om det med så har eg holdt det for meg sjølv.
Antall ord: 171
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 13
- - klebeånd?
Du bør styre unna husrens så lenge du har følelser for at det kan være "skummelt", det er da du åpner deg for å invitere ånder som kan virke skumle for deg. Jording som QueenOfSwords allerede har nevnt er viktig, likeså det å gjenkjenne fenomener til en viss grad. Du bør også lære deg kommunikasjon med ånder, snakke med dem og overtale dem til å slippe taket og gå videre til "den andre siden". Og sist men ikke minst, lær deg hvordan du skal hente inn energi til husrensjobben utenfra så du ikke tømmer dine egne energireserver. Det gjorde jeg på min første husrens, da var jeg nokså sliten dagen derpånilida skrev:Lære blir vel feil å sei :-D men ja husrens blir vel ikkje det første eg tørr å hive meg ut på. Først vil eg lære meg å kjenne alle typer ånder. For eg har kjent til dette lenge, men har blokkert det fra meg for første gongen eg opplevde å møte en ånd, så har eg fått beskjed om at det bare er fantasi. Og uten å vite helt kven en kan snakke om det med så har eg holdt det for meg sjølv.
Antall ord: 207
Hide post links |