Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

KlarsynthetKlarsyn opptrer i form av plutselig viten..

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Klarsyn opptrer i form av plutselig viten..

Innlegg av g.r.y »

I mitt tilfelle, har den sjette sans og kommunikasjon med den andre siden svært begrenset tilknytning til mine ordinære sanser.
Istedet opptrer det som et slags minne som plutselig er tillagt hukommelsen, -som om dette var innlært og/eller fortalt, -bortsett fra at mine samtalepartnere fra den andre siden tenderer til å servere hele historien på en gang.
Ut i fra det jeg har hatt mulighet til å sjekke opp mot faktiske forhold, har dette når sant skal sies vist seg å ha en nøyaktighet av type "mind blowing". Men til tross for at det ved et betydelig flertall av tilfellene praktisk talt strømmer inn bekreftelser på at dette dreier seg om informasjon og viten jeg umulig kunne ha tilegnet meg på annen måte, er det en del av meg som liksom nekter å fri seg fra mistanken om at dette dreier seg om alt fra fri fantasi til info trukket opp fra glemselen. Fundamentet for denne tvilen, er imidlertid det "ufravikelige faktum" jeg er vokst opp med; Hva som ikke kan måles, fanges opp av instrumenter/tekniske hjelpemidler, og/eller på annet vis sanses i form av syn, hørsel, lukt, smak eller fysisk å føle, er tull, tøys & fantasi uten rot i virkeligheten.
Dette motsetningsforholdet skremte og forvirret livskiten av meg som barn, da ´Ant`, som senere skulle vise seg å være identisk med min forlengst avdødetippoldefar, Anton, fremsto like virkelig som om jeg skulle ha sett ham på normal måte, samtidig som barnets klokketro på foreldrenes ufeilbarlighet tilsa det motsatte.
På den annen side, er jeg imidlertid klart å kare meg dithen at jeg nå ser klare fordeler med at den andre siden i liten grad henvender seg til mine "jordiske sanser", og istede har funnet sin egen måte å formidle sitt budskap på. Det hersker ingen tvil om hvem dimensjon infoen kommer fra, og heller ikke hvorvidt jeg har sett syner eller innbildt meg lyder (lol).
Men jeg er jo veldig nysjerrig på hvordan dette forløper seg hos dere andre, da..(?)
Antall ord: 342
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Klarsyn opptrer i form av plutselig viten..

Innlegg av xyrea »

g.r.y skrev: Hva som ikke kan måles, fanges opp av instrumenter/tekniske hjelpemidler, og/eller på annet vis sanses i form av syn, hørsel, lukt, smak eller fysisk å føle, er tull, tøys & fantasi uten rot i virkeligheten.
Vær jævlig skeptisk til alt som ikke er som det du beskrev over. Samme om en mener det kan forklares vitenskapelig på en eller anna måte, og spesielt hvis man finner en 'sannhet' som kan forklare alt. Ja, man får et motsetningsforhold, som du skriver.. men alternativet til det er verre, hvis man først bestemmer seg for å tro på ting og ikke er kritisk nok til seg selv/for flink til å forklare det man vil skal kunne forklares. Sånn sett spiller det ingen rolle hvilke teorier man bruker for å forklare noe som ikke kan måles på noe vis. Det er tydeligvis mye lettere å kritisere andres tro og opplevelser, så det er normalt ikke der faren ligger... og sånn til slutt, det er en selv som velger hva en vil tro på eller ikke, hvis man ikke vil hjelper det ikke med alle bevis i verden, og omvendt. Har man bestemt seg for at sånn er det, finner man alltids bevis for det. Og folk som er enige.
Antall ord: 219
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Perro88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 05 Aug 2013 00:38
10
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Klarsyn opptrer i form av plutselig viten..

Innlegg av Perro88 »

Det høres nesten ut som en slags form for empatisk evne med døde?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links