Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderdrømme om ånder?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
turquoise
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2013 22:19
11
Kjønn (valgfri): jente
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

drømme om ånder?

Innlegg av turquoise »

Hei
Jeg har en venninne som bor i ett litt gammelt hus hvor det skjer noen uforklarelige ting, slik som at dører åpner seg, pc-en slår seg på selv, ting flytter på seg osv. Huset har 3 etasjer, og det skjer mest i øverste etasje. En gang når jeg overnattet der, hadde jeg (flink som jeg er) greid å glømme tannbørsten min. Venninnen min sa at de hadde noen reisetannbørster i øverste etasje, og at jeg kunne få en av dem. Da vi var der oppe merket jeg at venninnen min stivnet med engang hun gikk inn på soverommet til foreldrene (da det var foreldrene sitt baderom vi skulle hente tannbørsten fra). Hun stoppet liksom med engang hun kom inn dit, og rett etterpå skyndte hun seg inn på badet, hentet tannbørsten og skyndtet seg ut av rommet, og ned igjen. Da vi var kommet ned sa hun til meg at vekkerklokken til faren hennes var snudd inn mot veggen, og at hun hadde fått litt sjokk da hun så dette, og at det var derfor hun kanskje oppførte seg rart da vi var der oppe.

Uten å tenkte mer på dette, gikk vi å la oss. Jeg drømte den natten at vi gikk opp dit i 3. etasje, venninnen min gikk innpå badet til foreldrene og jeg ble stående i døråpning til soverommet. av en eller annen grunn følte jeg for å snu meg mot sengen og vekkerklokken til faren. Da fikk jeg se en gutt, omtrent 17-18 år som sto og såg på meg. Mens han såg på meg, snudde han vekkerklokken til faren slik at den ble vendt mot veggen. Det var da jeg våknet. Jeg kan huske hvordan han såg ut, mørkt hår, grønne øyne og ett arr på kinnet, og at han gikk i svart genser og mørkeblå bukse. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke har sett han før.

Da jeg våknet, våknet også venninnen min. Hun er empat og følte at det var noe som ikke var helt rett, så hun spurte meg hva det var. Jeg fortalte hun drømmen og hun sa at hun hadde sett en gutt der oppe som lignet mitt beskrivelse. (hun og moren er åpen for slike ting)

oii, litt langt innlegg dette, men følte jeg måtte forklare dette da jeg skal spørre spørsmålene mine.

Er det mulig at jeg har drømt om en ånd som er i huset til venninnen min? Er det mulig at jeg begynner å åpne meg for slike ting?

Jeg er ganske ny på dette og er litt usikker. Håper på svar :)
Antall ord: 462

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- drømme om ånder?

Innlegg av FFlower »

Jeg er ingen ekspert på noen områder, men kan jo komme med noen svar ut i fra mine synspunkter og tanker rundt dette :)

Når man drømmer blir det jo fortalt at hjernen sorterer og bearbeider tanker, hendelser og opplevelser. Det første jeg derfor tenkte på var at når venninnen din fortalte deg dette med vekkerklokken, så la det seg litt i bakhodet ditt og kom fram igjen når du sovnet, og at dette var hjernens måte å bearbeide det venninnen din fortalte deg. I og med at det har skjedd litt forskjellig ting i det huset og at du vet dette og er oppmerksom på det, så drømte du om en ånd som snudde vekkerklokken fordi det kanskje var det som slo deg inn når du fikk høre om det, bevisst eller ubevisst.

Den andre forklaringen kan være at du begynte å stille deg noen spørsmål om hvorfor klokken var snudd og tenkte litt rundt dette, og at en ånd kom inn i drømmen din og viste deg hva som hadde skjedd. Men jeg tror nok jeg holder en knapp på at det var underbevisstheten din som lagde en historie rundt hvorfor klokken var snudd.

Noen fasit er det nok ingen som har her, og uansett hvordan dette med drømmen har seg, så er det fullt mulig at du begynner å åpne deg litt mer for slike ting :) de siste årene har jeg åpnet meg mer og blitt mer trygg på hva jeg tror er gjeldende i ulike situasjoner. Men er ofte jeg bruker paranormal for å få litt hjelp til å sortere tankene mine omkring ulike hendelser og det har hjulpet meg masse og gjort det enklere for meg i ettertid. Også spiller det i bunn og grunn ingen rolle hva andre sier, om du virkelig tror noe om en situasjon skal man ikke ta det for gitt. Jeg tror mennesker tviler for mye på sine egne meninger og tanker rundt ting. Om du har en sterk følelse av at det var en ånd som besøkte deg i drømmen og viste deg "hendelsesforløpet" er det mye mulig at det er det som faktisk skjedde :)
Antall ord: 369
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
turquoise
Nybegynner
Nybegynner
11

- drømme om ånder?

Innlegg av turquoise »

ja, det kan jo være at du har rett når det gjelder at jeg drømte om ånden for å bearbeide det venninnen min sa, men det som gjør at jeg blir usikker på dette er at venninnen min har sett en gutt som er lik min beskrivelse i huset hennes, og da begynte jeg jo selvsagt å tenke på at det kanskje ikke var bare fantasien min allikavel :)
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mystery_me
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Aug 2011 01:31
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 9 ganger

- drømme om ånder?

Innlegg av mystery_me »

jeg har ikke opplevd dette selv, men jeg tror at det faktisk var en ånd du så i drømmen din, og at han viste deg at det var han som hadde snudd klokken. Tror dette pga det du skrev om at venninnen din hadde sett en i huset som matchet din beskrivelse.

bare mine tanker :p
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
turquoise
Nybegynner
Nybegynner
11

- drømme om ånder?

Innlegg av turquoise »

ja, det var det jeg og begynte å tenke, men har aldri tenkt at jeg kan åpne meg. Har aldri trodd på paranormale ting og det har alltid interesert meg, men noe har gjort at jeg har tenkt at jeg ikke kunne lære meg slikt. men nå er jeg jo litt overbevist og syns dette er utrolig spennende!
Hvordan kan jeg utvikle dette videre? har begynt smått å meditere, og har søkt litt rundt men det er jo utrolig mye forskjellig som står :iiik
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - drømme om ånder?

Innlegg av jeditrond »

turquoise skrev:ja, det var det jeg og begynte å tenke, men har aldri tenkt at jeg kan åpne meg. Har aldri trodd på paranormale ting og det har alltid interesert meg, men noe har gjort at jeg har tenkt at jeg ikke kunne lære meg slikt. men nå er jeg jo litt overbevist og syns dette er utrolig spennende!
Hvordan kan jeg utvikle dette videre? har begynt smått å meditere, og har søkt litt rundt men det er jo utrolig mye forskjellig som står :iiik
Fortsett å meditere, det er en god begynnelse på prosessen å åpne seg mer for slike ting :)
Antall ord: 102
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links