Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHollyood og glamifisering av klarsynte

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Okt 2013 19:16
11
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

Hollyood og glamifisering av klarsynte

Innlegg av miss_sunset »

Dette er et lite hjertesukk og lettere oppgitthet over det jeg velger å omtale som glamifisering og hollywoodfiksering av de klarsynte og våres gaver.At vi lever i en tidsepoke som preges av stadig nye inntrykk og en eksplosjon av massemedia og underholdning er er ork i seg selv. Men som om ikke det er nok, så må jeg nå også finne meg i å se klarsynte som benytter sin "evne" som underholdning i beste sendetid.

Selv har jeg visse evner, men det er også mange ting jeg ikke kan. Jeg har mine sterke og svake sider. Jeg er også klar over at vi i denne bransjen har ulike metoder vi benytter for å gjøre det vi skal. Dog synes jeg innimellom at ting tar litt av og jeg klarer ikke å fri meg for tanken at det er ikke andre som stiller oss alternative i et dårlig lys. Vi klarer nettopp denne jobben meget godt selv.
Et eksempel som umiddelbart popper opp i mitt hode er husrens. Der visse benytter trommer, sang/uling, røkelse, oppleste vers og annet mikk makk, har jeg gode bekjente som gjør kort prosess. De går ut, åpner døren og ber den uvedkommende ånden om å få med seg bakenden å krysse over slik at de ikke kan plage og skape uro for de levende. Enkelte kan de snakke bort, mens andre trenger et åndelig spark bak. Jeg tror jeg hadde hatt store problemer med å holde meg alvorlig om jeg skulle hatt en trommeulende sak som løp rundt i huset for å rense det for dårlig energi og ånder.

Jeg har ikke noe imot at vi benytter ulike metoder. Det mitt hjertesukk handler om her for å være helt spesifikk er rett og slett det fokuset som blir rettet mot metodene og glamifiseringen. En husrens uten musikk etter stemningen, digitaliserte bilder av hendelser og hyppig bruk av datateknologi. Faren er jo at alle som ser på åndenes makt og lignende programmer faktisk tror det skal være slik og dermed blir skuffet om de får en husrens uten et helt tv-team med seg. Jeg tror absolutt av de mest profesjonelle er de vi ikke ser i media. Vi som ønsker å jobbe i det stille for å hjelpe andre uten at vi skal loppe de for å ringe på døren og ta de i hånden.

For å ta dette med Hollyoodifiseringen, så kan jeg gå til en serie som en periode ble veldig populær. The Ghost Whisperer: Jeg kan love at jeg når skal hjelpe noen, så kommer jeg ikke stylet og fikset med perfekt leppestift og en liten kluchveske. Ikke har jeg en jobb jeg kan løpe fra heller om en situasjon skulle dukke opp. At skuespilleren gjør en god jobb og at serien er grei, joda.... men HALLOOOO!!!!! det hender det tar litt overhånd. Jeg ønsker bare en litt mer jordnær tilnærming til hva vi gjør og hvem vi er. :) Phuuu... da er hjertesukket over. ;) :sunny
Antall ord: 502
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hollyood og glamifisering av klarsynte

Innlegg av jeditrond »

Jepp, det tar litt av på tv og film noen ganger. Det enkle er ofte det beste :)
Antall ord: 17
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jasper
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Sep 2013 17:24
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Jasper »

Det er ikke rart om klarsynte blr latterligjort, sånn de ofte blir fremstilt på TV. Det kan bli litt overkill :-/
Antall ord: 21
-Jeg er ikke overtroisk. Jeg er redd det bringer ulykke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

Innlegg av Slettet_Fighteren »

tv vil alltid handle om underholdning.
media er en privat bransje hvor virksomheten er drevet av jaget etter profitt.
og det samme gjelder vel egentlig den alternative bransjen...

uff brannfakkel-kommentar det der,men shitt au, lar det stå.. :smoke
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- - Hollyood og glamifisering av klarsynte

Innlegg av Asbjørn »

Fighteren skrev:tv vil alltid handle om underholdning.

Nei, egentlig ikke, vi VET at mange driver kun for profitt, desverre.
Og det er de som ødelegger for de som er genuint interreserte, og som opplever ting.
Noen av de profitthungrige, har dog gjerne startet opp med genuin interesse, men så har pengesuget overtatt...

A
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

At noen ønsker å bruke diverse hjelpemidler synes jeg ikke er så rart, enten det er instrumenter eller "godlukt" eller krystaller. Eller hva som helst. Det er jo bare snakk om forsterkende redskaper,- ting som hver enkelt føler bidrar til å utføre en jobb.

Det blir litt som at noen kan "se" i en sølepytt mens andre igjen har bedre utbytte av en krystallkule eller noen slags kort.
Eller.. gammel-elektrikeren vår som ikke har annet enn en enkelt tang og skrutrekker gjør akkurat samme arbeid som "han nye" som kjører kassebil for å få plass til alt verktøyet og som også bruker 15-20 skrudingser og måledingser og gudene vet hva ved hvert minste besøk.
.. litt teit sammenligning, men det er jo bare snakk om verktøy.. ;)

Jeg tror ikke "Ghost whisperer" eller "Medium" bidrar til å sette altier i dårlig lys altså. Tvert i mot har alle disse "raringene" som har blitt vist på TV og i media de siste årene bidratt til at det har blitt mer legitimt å snakke høyt om det alternative. Selv om det (selvsagt) fortsatt er noen som hånflirer hvis temaet kommer opp.. :p
Antall ord: 197
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Bearchild »

Jeg var visst ikke helt ferdig når jeg fikk tenkt meg om.. :)
miss_sunset skrev:Dette er et lite hjertesukk og lettere oppgitthet over det jeg velger å omtale som glamifisering og hollywoodfiksering av de klarsynte og våres gaver.At vi lever i en tidsepoke som preges av stadig nye inntrykk og en eksplosjon av massemedia og underholdning er er ork i seg selv. Men som om ikke det er nok, så må jeg nå også finne meg i å se klarsynte som benytter sin "evne" som underholdning i beste sendetid.
Jeg er litt usikker på hva du mener med ovennevnte. At du må "finne deg i å se klarsynte som benytter sin "evne" som underholdning". Rent konkret, hva er det med dette som gjør deg oppgitt?

Selv har jeg visse evner, men det er også mange ting jeg ikke kan. Jeg har mine sterke og svake sider.
Som alle oss andre. :)
Jeg er også klar over at vi i denne bransjen har ulike metoder vi benytter for å gjøre det vi skal. Dog synes jeg innimellom at ting tar litt av og jeg klarer ikke å fri meg for tanken at det er ikke andre som stiller oss alternative i et dårlig lys. Vi klarer nettopp denne jobben meget godt selv.
Å akseptere sterke og svake sider hos seg selv er èn ting, enda større er er de som aksepterer at dette gjelder alle.

Vi har hver og en ansvar for hvordan vi blir oppfattet utad uansett hva vi bedriver så lenge vi velger å definere oss innen en gruppe. Når man omtaler andres evner i hermetegn fordi de opererer annerledes enn hva vi selv gjør bidrar det ikke til annet enn negativ ladning.. og bidrar til å sette det alternative i dårlig lys.

Et eksempel som umiddelbart popper opp i mitt hode er husrens. Der visse benytter trommer, sang/uling, røkelse, oppleste vers og annet mikk makk, har jeg gode bekjente som gjør kort prosess.
Dette svarte jeg forsåvidt på tidligere- men igjen; "uling" og "annet mikk makk" får meg til å lure på hva for noe rart du har overvært. :lol: Men at den type beskrivelse bidrar til noe positivt? Neppe. :p
Jeg tror jeg hadde hatt store problemer med å holde meg alvorlig om jeg skulle hatt en trommeulende sak som løp rundt i huset for å rense det for dårlig energi og ånder.
Etter å ha lest om jaging av liketende vikinger i høyhelte sko føler jeg at dette blir litt steinkasting i glasshus? :bandit
Faren er jo at alle som ser på åndenes makt og lignende programmer faktisk tror det skal være slik og dermed blir skuffet om de får en husrens uten et helt tv-team med seg. Jeg tror absolutt av de mest profesjonelle er de vi ikke ser i media. Vi som ønsker å jobbe i det stille for å hjelpe andre uten at vi skal loppe de for å ringe på døren og ta de i hånden.
Selv om husrensing har blitt mer stuerent opplever jeg det heller som at folk benytter dette som ett av flere alternativer dersom det "skjer rare ting" i huset uten at de forventer tv-team på slep og at de slett ikke blir "skuffet" over hvor lite dramatisk det er. De fleste er nok inneforstått med underholdningsbiten i f.eks Åndenes makt og har bakkekontakt nok til at de ikke forventer hverken uling eller annet mikkmakk.. like lite som de forventer at bikkja faktisk skal smile med bestemorgebiss etter å ha fått tyggebein det reklameres for på TV. Medias makt er virkelig ikke stor.
For å ta dette med Hollyoodifiseringen, så kan jeg gå til en serie som en periode ble veldig populær. The Ghost Whisperer: Jeg kan love at jeg når skal hjelpe noen, så kommer jeg ikke stylet og fikset med perfekt leppestift og en liten kluchveske. Ikke har jeg en jobb jeg kan løpe fra heller om en situasjon skulle dukke opp. At skuespilleren gjør en god jobb og at serien er grei, joda.... men HALLOOOO!!!!! det hender det tar litt overhånd. Jeg ønsker bare en litt mer jordnær tilnærming til hva vi gjør og hvem vi er. :) Phuuu... da er hjertesukket over. ;) :sunny
Jeg kjenner meg bare ikke igjen i hva du beskriver..! :)
Jeg har truffet rett mange altier gjennom en tiårsperiode og mer jordnære mennesker skal man jammen lete lenge etter! :lol: At hverken de eller mennesker som benytter seg av deres tjenester skal være påvirket av Hollywoodifisering eller medias framstilling kjøper jeg ikke.
Antall ord: 771

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - - Hollyood og glamifisering av klarsynte

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Asbjørn skrev:
Fighteren skrev:tv vil alltid handle om underholdning.

Nei, egentlig ikke, vi VET at mange driver kun for profitt, desverre.
Og det er de som ødelegger for de som er genuint interreserte, og som opplever ting.
Noen av de profitthungrige, har dog gjerne startet opp med genuin interesse, men så har pengesuget overtatt...

A
jaa, alle kan tro hva de vil.
du sier at at pengesuget er noe som kan komme med tiden hvis man får blod på tann, men pengesuget var nok det som fikk de 'genuint interesserte' til å drive business ut av sine evner til å starte med.

kjipt å stirre på biffen mens du er på vei til gildes pølseseksjon.
det får en til å tenke, genuin or not.
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
miss_sunset
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Okt 2013 19:16
11
Kjønn (valgfri): ung kvinnne
Lokalisering: Vestfold, der jeg trives.
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 33 ganger

Innlegg av miss_sunset »

Hei Bear... :salute:

Takk for et utdypende svar og spørsmål. Siden jeg ikke er like god på dette som deg enda, så klarer jeg ikke å klippe og lime alle utsagn slik som deg og derfor klarer jeg nok ikke å svare på alt som kom frem.

Jeg synes det er spennende å lese svaret ditt og tok meg i å le når jeg måtte gi deg rett i den med høyelte sko og bling-bling på vikingjakt. :loool At det ble å kaste sten i glasshus eller som å helle bensin på bålet, ja den ser jeg. Dog må jeg få komme med en liten tilleggsak på den. Jeg legger ikke skjul på at jeg er en jentejente og liker høye heler for å ikke ligne en pygme (167cm) samt starke farger og bling. Men nå er det ikke slik at det er slik jeg nødvendigvis kler meg når jeg skal gjøre noe alternativt. Grunnen til den noe uvanlige kleskoden i går var at turen overhodet ikke var planlagt og ble særdeles impulsiv ETTER et kinobesøk. Hvis ikke hadde du funnet meg med goretex sko, en gammel strikkegenser og lue samt en aldri så utvasket joggebukse eller jeans. Jeg er også en comfyjente og glad i naturen og har klær til det meste. Dermed vil jeg du skal vite at jeg kler meg etter omstendighetene. ;) :sunny Men farge gjør meg glad og jeg arbeider i en klesforetning, så er nok over gjennomsnittet opptatt av farger og stil.

Over til neste punkt: Du lurte på hva jeg har opplevd av uling og annet mikkmakk tror jeg. Jeg har fått med meg litt ulike ting og har forståelse for at vi er ulike og benytter diverse metoder for å oppnå ønsket resultat. Dette mener jeg at jeg har skrevet noe om tidigere også. Det jeg reagerer på er at det innimellom gjøre så voldsomt. Litt tromming og sang osv kan jeg absolutt forstå kaller til seg ånder. Etter å ha vært innom Tulaip reservatet i USA og fått komme inn i den innerste kjernen der, så har jeg fått stor respekt for disse metodene. Indianerene har mye lærdom å gi videre.
Men noen gjør det i hva jeg tenker er gode doser, dog synes jeg det ble i meste laget da noen (nevner ikke navn) holdt på i omlag to timer med tromming, transer. To timer for å få bort en ånd. Ved en annen annledning sto damen å hylte noe helt grusomt og uforståelig i nærmere 45 minutter. Om dette var en formel for å få åndene bort, eller om det var for å skremme de vites ikke. Røkelse har jeg sett og også en mellomting mellom bønn og messing, opplesing av vers samt dans og meditasjon. Jeg har opplevd de som fanger ånder i en boks og de som ved hodet og kommunikasjon frakter de over til riktig sted. En annen snodig ting var en kar som la ut mat på et fat over natten for å blidgjøre energien som laget uro for deretter å leie han ut.

Joda, vi er ulike å gjør ting på forskjellige måter. Det viktigste er at det fungerer, men jeg klarer ikke å fri meg for tanken at når det å få bort en enkel energi eller en hendelse som har fryst fast i tiden tar så lang tid. Da er det kanskje litt for "showet" også.

Dette med profitt mener jeg ble tatt opp. Det er vel ingen statshemmelighet at det har vært og nok fremdeles er noen som skor seg på andre ulykke. Både de som har evner og de som ikke har. Mennesker i sorg eller som opplever ubehagelige ting er ofte villig til å gå langt for å få hjelp. Jeg ønsker bare ikke at de skal utnyttes. Jeg håper og tror at det vil komme en dag da de blir plukket bort selv fra høyere hold på en måte.

"The ghost whisperer", "åndenes makt" og lignende programmer. Jeg har selv serien ghost whisperer og likte serien relativt godt. Den drar frem mye bra. Men igjen, hvem er alltid like elegant? og hvem kan løpe fra jobben fordi en ånd "sitter" fast? Det er vel noe med stemningen og musikken og tjaaa... hollywoodifiseringen... men som du var inne på (mener jeg å huske) det er nok ikke bare dumt med slike programmer. Nå snakkes det mer om slike ting og vi blir kanskje ikke betraktet som like rare. Men vi lever jo ikke helt slik det fremstilles.

Hmmm.. du hadde sikkert mange andre punkter også, men jeg husker ikke lenger. Uansett, tusen takk for dine synspunkter. :) Det setter jeg pris på. :) :sunny Og tusen takk for latteren over denne med stein i glasshus. Du tok meg der. :) ;) hihi... men igjen.. det er liksom ikke slik jeg pleier å "jobbe".

Stor klem til deg og ha en fin kveld og reise videre. :sunny
Antall ord: 822
Det som skiller vinnere fra de som ikke når målstreken er ikke antall seiere, men evnen til å snu det negative om til noe positivt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Bearchild »

Det kan godt være at jeg har misforstått poenget ditt her, i såfall beklager jeg.. Jeg er nemlig litt usikker på om du snakker om glorifisering generelt eller om det er mediakjøret du er "ukomfortabel" med?
Dine personlige opplevelser med uledamer og transemediumer (altså, transe som i "å gå i transe", ikke sånne andre :oops: ) er jo lite relevant ifht koselige TV-serier med alltid freshe åndeutdrivere. :mrgreen:

Jeg får litt samme følelsen som når små barn peker på kortvokste og sier "Se, så rar h*n er"!

At det finnes noen "raringer" er det vel ingen tvil om, men for egen del ihvertfall er jeg ydmyk for folks rariteter og har ingen motforestillinger mot at noen skiller seg litt ekstra ut. Til det er jeg for rar selv. ;)
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2012 19:34
12
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

Innlegg av Visenda »

Mistenker at seid ville blitt kalt uforståelig uling...
Antall ord: 9
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Okt 2013 06:22
11
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 543 ganger
Blitt takket: 574 ganger

Innlegg av g.r.y »

Ser jo at dette ikke er den nyeste tråden i skuffen, men jeg fikk bare lyst til å skyte inn en aldri så liten motvekt til de negative aspektene som er trukket frem..
Greia er jo at denne glamifiseringen faktisk øker de klarsyntes troverdighet blandt folk generelt, og vel må sies å ha en god del av æren for at det paranormale nå faktisk begynner å bli tatt på alvor..
Hvorvidt man liker dette eller ei, er det nok delte meninger om, men personlig synes jeg dette er et positivt aspekt som i stor grad veier opp for de negative sidene ved saken. :D
Antall ord: 101
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

g.r.y skrev:Ser jo at dette ikke er den nyeste tråden i skuffen, men jeg fikk bare lyst til å skyte inn en aldri så liten motvekt til de negative aspektene som er trukket frem..
Greia er jo at denne glamifiseringen faktisk øker de klarsyntes troverdighet blandt folk generelt, og vel må sies å ha en god del av æren for at det paranormale nå faktisk begynner å bli tatt på alvor..
Hvorvidt man liker dette eller ei, er det nok delte meninger om, men personlig synes jeg dette er et positivt aspekt som i stor grad veier opp for de negative sidene ved saken. :D
Nja, njo, men det er ikke bare glamifiseringen som blir feil i mine øyne. Jeg kan tildels leve med det om det får det paranormale inn i dagligtalen så og si. Det er verre når man legger til alskens fjas som den klarsynte må gjøre for å få noen ånder til å gå videre. I virkeligheten er det ikke noe superfantastisk lysshow og englebasuner og slikt noe. Men ok, folk kan til en viss grad greie å skille mellom fiksjon/underholdning og "dokumentarer". Det verste er nok program liknende åndenes makt hvor den klarsynte føler for å lage litt ekstra show ut av det hele. Det er å skyte seg selv i foten :)
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jun 2013 22:49
11
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

Innlegg av QueenOfSwords »

Det verste er nok program liknende åndenes makt hvor den klarsynte føler for å lage litt ekstra show ut av det hele. Det er å skyte seg selv i foten
Hva er det du kaller for show? Vi har jo alle vær våres måte å gjøre ting på. At noen trommer i vei og bruker stemmen, hva er galt med det? Er jo ikke verre enn en messende prest som står midt i skauen, mens folk sitter rundt på snøscootere! Eller samen som står midt i Oslo marka, og joiker så det høres milevis. Jeg synes ikke det er å skyte seg selv i foten! Liker du ikke åndenes makt, og den enkeltes fremgangsmåte, og metode, er det kanskje like greit å skru over på NRK1 sporten, eller Hotell Cæsar på TV2. Der sportskommentatorene holder på å rive ned både kamera og stoler, mens de hopper og spreller, i sin iver på fotballaget. Du har kanskje selv noen ritualer. Enten før du legger deg, eller står opp. Kanskje stiller du deg i et hjørne, og snakker litt med farao figuren på nattbordet, stryker litt på den, eller kanskje prater du høyt i skapet, mens du leter etter den rosa sokken, fordi det i dag er fredag den 13.! Eller hun der dramaqueen, som snakker så høyt i kaféen, at alle vet hva det snakkes om. Sånn sett, så skyter man jo seg selv i foten, ved å kalle deltakerne på åndenes makt for "showmen", når man egentlig er det selv....

(Jeg for min del, har brukt både bibel og salmebok, i arbeidet med å sende over ånder, og ser ingen problem med tromming og chanting. For meg er det helt naturlig verktøy, som alt annet.)
Antall ord: 299

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
13

Innlegg av jeditrond »

QueenOfSwords skrev:
Det verste er nok program liknende åndenes makt hvor den klarsynte føler for å lage litt ekstra show ut av det hele. Det er å skyte seg selv i foten
Hva er det du kaller for show? Vi har jo alle vær våres måte å gjøre ting på. At noen trommer i vei og bruker stemmen, hva er galt med det? Er jo ikke verre enn en messende prest som står midt i skauen, mens folk sitter rundt på snøscootere! Eller samen som står midt i Oslo marka, og joiker så det høres milevis. Jeg synes ikke det er å skyte seg selv i foten! Liker du ikke åndenes makt, og den enkeltes fremgangsmåte, og metode, er det kanskje like greit å skru over på NRK1 sporten, eller Hotell Cæsar på TV2. Der sportskommentatorene holder på å rive ned både kamera og stoler, mens de hopper og spreller, i sin iver på fotballaget. Du har kanskje selv noen ritualer. Enten før du legger deg, eller står opp. Kanskje stiller du deg i et hjørne, og snakker litt med farao figuren på nattbordet, stryker litt på den, eller kanskje prater du høyt i skapet, mens du leter etter den rosa sokken, fordi det i dag er fredag den 13.! Eller hun der dramaqueen, som snakker så høyt i kaféen, at alle vet hva det snakkes om. Sånn sett, så skyter man jo seg selv i foten, ved å kalle deltakerne på åndenes makt for "showmen", når man egentlig er det selv....

(Jeg for min del, har brukt både bibel og salmebok, i arbeidet med å sende over ånder, og ser ingen problem med tromming og chanting. For meg er det helt naturlig verktøy, som alt annet.)
Jeg ser her at jeg burde ha presisert at jeg _ikke_ mente de på åndenes makt faktisk :) Ja, jeg har helt sikkert egne ritualer, så det var faktisk ikke det jeg var ute etter å ta. Det var en spesifikk britisk "klarsynt" som jeg har på DVD hvor han vimser rundt i Egypt og liksom tar inn ting. F. eks. Ramses II som er sur fordi noen har stukket av med sarkofagen hans og inne i den største pyramiden på Gizaplatået kommer han da liksom i kontakt med en annen fyr. Selv om det aldri har vært funnet så mye som et strå fra mumiebandasjer inne i denne pyramiden. Mao. man kan ikke bevise at den noensinne har vært brukt som gravkammer.

Når det hele attpåtil filmes med infrarødt kamera blir det hele mer "skummelt" og altfor mye show. Det er _det_ jeg mener er for mye show. Så slike som denne fyren mener jeg skyter seg selv og det alternative i foten. Man kan selvsagt bruke hva slags verktøy man selv vil og føler for ifm. husrens, det er opp til en selv.
Antall ord: 493

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links