Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerTil dere som bruker orakelkort

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

Til dere som bruker orakelkort

Innlegg av Fero »

Hvis dere skal legge kort på dere selv eller andre, og benytter dere av enkle legg med f.eks. 1-5 kort, hender det at dere bruker kort fra flere stokker? Hvis dere gjør dette, hvorfor? Og hva slags kort blander dere i legget?

Jeg gjør nemlig av og til dette selv. For eksempel trekker jeg tre englekort, som er relativt snille og greie. Men så føler jeg at "her trengs det sterkere skyts til", så jeg finner frem en annen stokk som er litt mer jordnær og som kan trekke frem problemområder og ikke bare koseprat. Så trekker jeg da kanskje ett kort til hvert av englekortene, som en slags utfylling. Dette gjør jeg i de tilfellene hvor jeg er usikker på hvilken stokk som er den rette for spørsmålet, eller hvis jeg føler det er noe uklart i de første kortene. Altså i stedet for å trekke en haug nye kort fra englestokken, om jeg kan si det sånn.

Ellers hender det jeg bruker oppstegne mestre og supplerer med gudinnekort, eller helt andre ting. Jeg blander derimot ikke mine fortune cards med orakelkort, eller kort jeg føler krasjer helt.
Antall ord: 202
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Til dere som bruker orakelkort

Innlegg av Asbjørn »

Bruk av kort er egentlig en gåstol, ( hjelpemiddel ).
Det er vanligvis intuisjonen som jobber hos en som har drevet endel med kort, og da merker man at her er det feil, eller her er det noe som mangler.

Jeg ville ikke stokke to forskjellige kortstokker sammen til en stokk, men heller først trekke fra en og så en annen.

Min erfaring er at om korta vil snakke, så samsvarer de somregel veldig bra, samme ting kommer frem.

Men om det bare blir svada i forhold til spørsmålet, vil de ikke snakke, svarene passer ikke i det heletatt til situasjon/spørsmål.

A
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Til dere som bruker orakelkort

Innlegg av Fero »

Det blir vel som støttehjul på sykkel for min del, da ;) Blande kortene til én stokk gjør jeg ikke nei.
Antall ord: 22
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Til dere som bruker orakelkort

Innlegg av Lilja »

Jeg legger ofte fra to stokker.
(Vel, "ofte" som i "en stor andel av de gangene jeg blåser støvet av kortene mine :oops: )

Jeg syns det er moro å se hvordan de gang på gang utfyller hverandre, og det andre legget bare bekrefter det første. Samtidig skal jeg ikke be om for mange bekreftelser, for da får jeg bare et spark bak og beskjed om å ta meg sammen! :lol:
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !