Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHuske gamle drømmer i en ny drøm

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Huske gamle drømmer i en ny drøm

Innlegg av Jenny77 »

Jeg er helt ny bruker her, men har vært litt inne og tittet her og der. Syns veldig mye er spennende, og har oppdaget en god tone mellom brukerne ;)
Jeg drømmer fryktelig mye selv i perioder, og syns det er veldig spennende. Syns jeg er god på å tolke egne drømmer for det meste, men en ting lurer jeg litt på. Det har hendt at jeg i en drøm henter inn minner fra en drøm fra tidligere. (Jeg har skrivd drømmedagbok i perioder).
Den siste drømmen min med dette innholdet, gikk kort fortalt ut på at jeg kjørte til et kjøpesenter. I tankene mine i drømmen visste jeg hvordan dette kjøpesenteret så ut. Da jeg våknet og tenkte over dette, husket jeg det kjøpesenteret fra en tidligere drøm fra lenge siden, bortimot et år går jeg utifra.
I normalt fall ville jeg kanskje tolket at denne gamle drømmen trenger å ses på på nytt, men min livssituasjon er helt forandret.
Er det noen andre som opplever sånt, eller som har en mening om hva det kan bety?
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

- Huske gamle drømmer i en ny drøm

Innlegg av camillah »

Jeg har opplevd noe lignende mange ganger.
Jeg kan drømme at jeg er et sted, skal et sted eller møter noen personer. Og så i drømmen da kan jeg plutselig si; ja men dette har jeg drømt før, eller her har jeg vært før ol.
Typisk eksempel er at jeg er på et kjøpesenter med noen spesifikke venner og vi finner ikke veien ut. Til slutt etter mye leting finner vi veien.
Så em stund senere(4-5mnd) kan jeg være på det samme senteret bare med nye venner. Vi finner ikke veien ut, men da jeg kommer til det samme stedet så sier jeg; jeg vet veien ut, jeg var her med den og den personen og vi sleit med å komme oss ut. Så forklarer jeg veien mens vi går samt at jeg husker spesifikke ting i butikk vinduene når vi går forbi som også var der sist.... :? Merkelige greier..

Aner ikke hvorfor det er sånn...
Antall ord: 170
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Huske gamle drømmer i en ny drøm

Innlegg av Arven »

Jeg har flere "drømmerammer" som gjentar seg men med litt ulikt innhold.
Hjernen vår er programmert til å trekke logiske slutninger. Det er derfor gamle som glemmer at de har gjemt pengene, logisk går ut i fra at de er stjålet.
Jeg tenker at den lagrer arenaer som den opplever som logisk og som egner seg til flere ulike dramaer.
Kjøpesenter går igjen hos mange. Hvis vi ser på arenaen der så har vi mange mennesker på ett lite område, stor mulighet for å treffe hvemsomhelst, trapper, heiser, ganger, mulighet for overfall og andre katastrofer, gå seg bort, stengt inne,....

Jeg liker at det er sånn for etter hvert som arenaen blir kjent husker jeg at hvis jeg går ned denne trappen så kommer jeg til t-banen for eksempel
Antall ord: 137
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- - Huske gamle drømmer i en ny drøm

Innlegg av Jenny77 »

Arven skrev: Jeg tenker at den lagrer arenaer som den opplever som logisk og som egner seg til flere ulike dramaer.
Sånn har jeg ikke tenkt på det. Jeg husker bare at jeg tenkte i drømmen "hvorfor sa jeg at vi skulle hit da, det var jo så rotete der, og jeg fant ikke frem til noen ting." Men da var det kanskje bare den følelsen av anger som var viktig da.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links