Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSyner om natten.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
snowfox
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mar 2013 20:29
11

Syner om natten.

Innlegg av snowfox »

Har ikke anelse om dette er rett tråd, eller i det hele tatt rett forum for dette. Men etter leting gjennom hele internetten finner jeg ikke noe om det jeg opplever.
Helt siden jeg var en liten larve, har jeg hatt problemer med å sove i mørket.
Hver gang jeg slår av lyset og lukker øynene, er det noe som skjer med rommet. Når jeg åpner øynene og skimter gjennom mørket, ser jeg bestandig noe som får meg til å grøsse gjennom hele kroppen. Som f.eks er det denne damen som bestandig får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg, når jeg ser at hun sitter på en stol i soverommet. Så når jeg slår på lyset er det selvfølgelig en genser som henger over stolen. Eller at noen står ved døren, men forsvinner med en gang lyset kommer på. Å jeg skulle ønsket dette var engangs tilfelle, men gjennom hele barndommen, har det vært samme historien, enten det nå er en kvinne eller mann, som bare står/sitter der i mørket, og ser på meg. Så man skulle tro i voksen alder, at disse synene skulle forsvinne, men neida. Så da spør jeg dere, paranormal folket, noen av dere som kjenner til dette, eller opplevd noe lignende?
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Syner om natten.

Innlegg av jeditrond »

Kan være en hjelper du ser?
Antall ord: 7
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Syner om natten.

Innlegg av Heksepusen »

Jeg vil nok tro at dette dette kan være:
Enten en utrolig livlig fantasi fordi det er mørkt i rommet. Mest logiske forklaringen.
eller som andre her sier hjelper.
Personlig vil jeg nok tro det siste da.
Disse er ikke farlig og vil som regel bare hjelpe deg frem i livet.
Jeg vet det høres veldig dumt ut mitt i all frykten og slikt men prøv og se på dem som personer og heller spør dem hva dem vil deg. Det kan godt hende du ikke får direkte svar. svar men du kan få tegn
Antall ord: 101
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mai 2009 15:38
15
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Syner om natten.

Innlegg av lighteren »

jeg har troen på det første alternativet til heksepusen, den logiske forklaringen altså.
voksne mennesker kan også ha livlig fantasi i mørket, så jeg ser ikke en grunn til å ekskludere det som en mulighet helt enda.

jeg skjønner ikke helt heller hvorfor alt som har med det paranormale å gjøre skal skje i mørket.

hvis det var en 'hjelper' så tror jeg at du hadde sett hjelpern din på dagtid også på et eller annet tidspunkt gjennom hele ditt liv.

men som du selv sier , så forsvinner alt med en gang du skrur på lyset.
Antall ord: 99
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Syner om natten.

Innlegg av Heksepusen »

Jeg skal si at den med slå på lyset leste jeg ikke så jo første teori er nok mest sannsynlig.
Nei ikke alt paranormalt skjer i mørke jeg opplever også ting på høylys dag. Hus spøkelsen her i huset er meget aktive på dagtid også så det er bare tull at det er mest aktivitet på natten, men det er kanskje bare i mitt tilfelle.
Men det er jo selvfølgelig mer påvirkning av fantasi og ens egen hodespinning etter mørkets frembrudd vil jeg tro. Det ligger vel veldig latent hos menneske vil jeg tro
Antall ord: 101
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Syner om natten.

Innlegg av galaxy - sluttet »

Høres ut som om det er litt dejavu lignende, at når du først har begynt å reagere på den måten så fortsetter det å operere på den måten av gammel vane. Og slik frykt er også ofte symbol på underliggende frykt for noe annet. Så da kan du begynne å omprogrammere deg hver gang dette skjer og berolige deg med at det ikke er noe farlig..... :)

dersom det er det som er problemet vel og merke og at du ikke skvetter pga hjelpere og det er ikke mitt bord å si noe om . .
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfox
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mar 2013 20:29
11

- Syner om natten.

Innlegg av snowfox »

Hmm.. kanskje det, og prøve å finne ut hvem de er og hva de vil er løsningen. Enten det, eller som er det som dere sier, fantasien min som er litt for livlig ;)
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Syner om natten.

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror at dette kan være livelig fantasi, det er nå en gang slik at når det er mørkt og vi ikke helt ser hva vi har fremfor oss så liker hjernen vår å lage bilder for å forklare former som den ikke helt ser. Det er også mulig at det er ånder du ser, eller hjelperne dine, hvis det er hjelperne dine så vil de deg bare vel og 99 prosent av alle ånder enten vil ikke eller kan ikke skade deg, så jeg tror ikke du trenger å være redd for dette. Nå jeg tror at det kan være begge alternativene samtidig. Husker du den senen i Star Wars når Luke krangler med Obi-Wan etter at han har funnet ut at Darth Vader er faren hans og han er sint fordi Obi-Wan hadde sagt at faren hans var død og Obi-Wan sier at når Anakin Skywalker ble Darth Vader så døde den gode mannen han hadde vert så det hele handlet om point of view. Vel jeg tror at man har litt det samme her. Jeg tror at ja dette du ser er fantasier, hjernen din som skaper former fordi den ikke helt vet hva den ser i mørket så den bare tolker, men samtidig så tror jeg at dette er åndevesener og hva som er sant kommer an på hva slags øyne du ser på ting med. Jeg tror ikke at det finnes bare en sannhet, jeg tror det finnes mange så du må bestemme for deg selv hva slags sannhet du vil tro på.

Jeg anbefaler deg å forsøke å snakke med de som du ser, spørr dem hva de vil og vær åpen for å se tegn i dagliglivet eller i drømme. Nå hvis dette er ånder så har de gjerne noe å si, og hvis det er din fantasi så kanskje din underbevisthet har noe den vil si til deg.
Antall ord: 327
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jun 2013 16:14
11
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Syner om natten.

Innlegg av Metatron1985 »

Jeg husker jeg hadde veldig problemer med å sove alene når jeg var liten. Samtidig oppdaget jeg over 20 år senere at huset vi bodde i da meget mulig kan være hjemsøkt, og de som bor der nå har massive og hittil uforklarlige helseproblemer som startet etter at de flyttet inn... :sombie
Antall ord: 53
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Syner om natten.

Innlegg av Nephandi »

Ja absolutt det kan være rom hvor slike ting skjer, rom som er hjemsøkte eller som har urolige energier og man kan bli tappet for krefter eller bli syk av å oppholde seg lenge i slike hus og eller rom siden slike vesener og krefter ofte trekker energi fra folk. Slik jeg forstod det dog så ser orginal posteren hva han ser samme hvor han er, så da er det neppe huset eller rommet han befinner seg i som er kilden til hva han ser.
Antall ord: 86
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links