Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenSymboler som gjentar seg i ulike drømmer

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

SiljePedersen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 19 Sep 2011 20:43
12
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Symboler som gjentar seg i ulike drømmer

Innlegg av SiljePedersen »

Hei!

Det er alltid 2 eller 3 ting som gjentar seg i så og si alle drømmene jeg har. Det er vann og hest. Det jeg drømmer mest om er store bølger, og jeg blir like skremt og fascinert av de i hver drøm. Jeg blir så og si aldri truffet av bølgene, men ser de som regel på avstand. eller ved at jeg står rett under bølgen før den i utgangspunktet er på vei til å treffe meg. Da snakker vi flere hundre meter høye bølger. I virkeligheten har alltid vann vært en faktor jeg syns er fascinerende. helt siden jeg har vært liten har jeg elsket å dykke og bare flyte rundt. når jeg var bare lille babyen var vann det eneste som roet meg, om det så var et badekar som skulle til.

I drømmer gjenspeiler alltid vann seg, om det så er i et glass, dusj eller ved at det regner, eller ved at jeg ser en innsjø. jeg forbinder det nesten alltid med en eller annen form for fascinasjon og ro, selvom jeg noen gang blir skremt av de.
En annen ting som jeg ofte drømmer om er hest, eller andre typer dyr, men mest hest. Enten at jeg rir på de, eller bare står å ser på dem. En gang drømte jeg om en hvit enhjørning og den husker jeg fortsatt, selv om det må være flere månder, eller år siden jeg hadde den. når jeg rir, forbinder jeg det som regel med en frihetsfølelse, og jo fortere hesten løper, jo frier føler jeg meg. og da kommer vi til den tredje tingen som gjentar seg. i nesten hver drøm føler jeg meg fri, og jeg føler jeg bruker faktorer i drømmen for å klare å føle meg fri, for eksempel ved å ri, eller løpe, eller fly. noen ganger ser jeg bare på gjenstander og frihetsfølelsen kommer over meg. I en drøm jeg hadde her om dagen drømte jeg at jeg så opp på himmelen, rett etter å ha sett en gigantisk bølge, og rett over meg flyr det et fly. bak flyet kommer det en gul røyksky, og den gule røykskyen forvandlet seg til en hvit tekst det sto "fly away" på, og i samme øyeblikk kom den frihetsfølelsen igjen, bare at denne gangen var den helt overvelmenende, og rett etterpå begynte jeg å plante et tre. skjønte ingenting når jeg våknet. hehe
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg lengter etter deg frihetsfølelsen, men kanskje jeg er lei av at den virkelige verden har blitt for materiell.

Men uansett, er det noen som har peiling på hva noen av disse symbolene betyr? Siden de gjentar seg så ofte. Og opplever andre også at det er ulike faktorer som gjentar seg i hver drøm? :)
Antall ord: 496

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Symboler som gjentar seg i ulike drømmer

Innlegg av galaxy - sluttet »

SiljePedersen skrev: Da snakker vi flere hundre meter høye bølger.
Bilde Oslo Plaza er 117 meter høyt, klarer knapt å forestille meg de bølgene du drømmer om, men høres jo nesten mer ut som skrekksenario .. men tydeligvis oppleves det ikke slik i drømmen så det kan jo være at du er veldig sterk på det med følelser og har god kontakt og kontroll kanskje med deg selv her som igjen setter deg fri ergo frihetsfølelse (?)
Så det at du flyr og føler deg fri kan si noe om en styrke du har er også med å være høyt oppe på et kanskje vibrerende psykisk og åndelig plan (vill gjetining)
SiljePedersen skrev: bak flyet kommer det en gul røyksky, og den gule røykskyen forvandlet seg til en hvit tekst det sto "fly away" på, og i samme øyeblikk kom den frihetsfølelsen igjen, bare at denne gangen var den helt overvelmenende, og rett etterpå begynte jeg å plante et tre. skjønte ingenting når jeg våknet. hehe
gult linker til solar pleksus som også fungerer som kontroll-senter på å holde tilbake eller slippe løs blant annet, div angst kan gjøre at man holder veldig tilbake der.

Noe med å jorde frihetsfølelsen i drømmen kanskje symbolsk så du ikke flyr helt av sted hehe.. :ooom
Gult refererer til solar pleksus som også fungerer som kontrollsenter for å slippe fri eller holde tilbake.

Hest som kraftdyr;
Hesten
Mer en noe annet dyr i dyreriket har hesten vært menneskets nærmeste partner og hjelper der vi mennesker ikke har klart det tunge arbeidet. Den har båret mennesket over lange avstander som gjorde at vi kunne treffe andre mennesker som vi kunne utveksle ideer og erfaringer med.

I den ikke alminnelige verden ( i den åndelige ) har hesten ført den reisende til å kommunisere på andre eksistensnivåene, til endringer av bevisstheten og til å dyrke jorden i de dypere lagene av sinnet.
Indianerne æret hesten som et hellig dyr. Som kraftdyr er hesten først og fremst en budbringer mellom den åndelige verden og den amindelige verden. Den er ofte forbundet med å hjelpe en til å gå gjennom nye portaler i en selv. Den ses i forbindelse med den makt og ansvar som ligger i å utøve autoritet og den visdom som er nødvendig for å kunne bruke autoriteten på en avbalansert måte.
På det følelsemessige planet er hesten forbundet med behovet for deltagerens forståelse. Hesten er spesielt forbundet med kraften i viten og visdom og med å kommunisere og dele.

Du skal med andre ord lære deg å kommunisere med deg selv og andre. Det er deler av deg selv som du ikke kommuniserer med eller du kommuniserer dårlig med dem.
Antall ord: 464

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links