Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

KlarsynthetRabler det helt for meg? Håper noen kan hjelpe meg litt :)

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

marsimmin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 02 Apr 2013 12:25
11

Rabler det helt for meg? Håper noen kan hjelpe meg litt :)

Innlegg av marsimmin »

Hei! Jeg håper noen kan svare meg på hva dette er for noe, er det meg som fantaserer eller hva er egentlig dette?
Begynner med en hendelse for noen mnd. Siden.
Jeg hadde akkurat fått mitt andre barn og som sikkert de fleste mødre sov datteren min hos meg på natten i min seng. Mens jeg ligger å sover er det noen som sier til meg : "nå må du huske å sjekke til M***" (datteren min sitt navn), kort tid etter var det en liten barnestemme som sa "mamma husker du å se til meg?" Eller "mamma, se etter meg" (husker ikke ordrett hva som ble sagt, men det var i den duren)
Da bråvåknet jeg og kikket rundt meg for å se etter datteren min, men jeg kunne ikke se henne! Så jeg røsket vekk dyna mi og der lå hun... Under dyna mi! Huff... Hun våknet idet jeg røsket bort dyna! Dette var noe som satt i meg lenge...

Neste hendelse var heldigvis ikke så dramatisk! :)
Jeg lå å sov og var akkurat på vei til å våkne da jeg hørte en slags samtale mellom to. Det var damestemmer begge to.
Det gikk sånn ca som dette (igjen så husker jeg ikke samtalen ordrett... Jeg lå jo å sov :P )
"Nå ringer det på"
"Ja nå ringer det på døra"
"Er det du som ringer på?"
"Det er noen som ringer på døren"
Og plutselig før jeg fikk fikk summet meg... Ja da ringte det på døren, mannen min åpnet og Det var bare naboen som lurte på om å få låne en snø-skuffe :P

Neste hendelse aner jeg ikke hva var for noe egentlig, men i korte trekk. Igjen mens jeg sov hørte jeg en dame si "jeg vet ikke om han overlever, altså"
Jeg bråvåknet og hadde en ekkel følelse inni meg. Ingenting skjedde den dagen og heller ikke frem til nå (såvidt jeg vet) så jeg må virkelig si at denne skjønte jeg ingenting av.

Ok... Så har jeg siste hendelse (beklager at dette ble et langt innlegg) dette skjedde fredag for en uke siden.
Jeg hadde lagt meg og helt ut av det blå 'poppet' en person opp i hodet mitt. Denne personen kjente jeg ikke godt i det heletatt. Han var en av de litt 'skumle' guttene i nabolaget da jeg var liten. Og det må være 17 år siden jeg så ham sist. Det siste jeg husker om ham var at han ble drept i en bil-ulykke. (Vet ikke når det var, men det må være minst 10 år siden, hvis ikke lengre)
Så altså, poppet han opp i hodet mitt etter jeg hadde lagt meg. Jeg fikk den samme følelsen som jeg fikk den gangen jeg ble fortalt at han var død. En tom, ekkel, sjokk-følelse. (Vanskelig å forklare) og denne følelsen satte i meg hele natten og frem til morgningen.
Noen dager senere fikk jeg høre at en mann fra samme lille by, ca samme alder som han som 'poppet' opp i hodet mitt, og nesten samme navn faktisk altså hadde tatt sitt eget liv på fredagen/lørdagen. Denne mannen jente jeg heller ikke, altså.

Mulig det bare er meg som legger to og to sammen og får tre... Kan jo ha vært helt tilfeldig.


Er det noen som kan svare meg på hva dette kan være? Er det tilfeldig? Begynner det å rable helt for meg?
Har ingen erfaringer med slike ting :)
Setter STOR pris på alle svar :)
Antall ord: 604

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Rabler det helt for meg? Håper noen kan hjelpe meg litt :)

Innlegg av Asbjørn »

Her er antagelig litt begge deler, men ikke "rabling" ;)

At du reagerte på barnet under dyna, kan være morsinstinktet,
at du merket at barnet kavet etter pusten. ( gjerne underbevisst )

Saken med å ringe på døren :
Det er et kjent fenomen at man involverer lyder "utenfra" inn i drømmer.
Her er det underbevisstheten som forandrer drømmen, for å få lyden utenfra til å passe inn... Har selv opplevet det flere ganger... ;)
Sannsynligvis har naboen her ringt på flere ganger ....


Den siste saken er litt mer spesiell, og kan indikere en eller annen form for ekstra følsomhet. Det kan være "tilpasning av hendelse / hukommelse" som underbevisstheten lett kan gjøre, for å tilpasse to saker til en.

Men det er mange her på forumet som har tilsvarende opplevelser (som siste sak ), og som i noen tilfelle faller innunder den "paranormale" kategorien.

Alle mennesker opplever fra tid til annen litt uvanlige saker, - det beetyr nødvendigvis ikke at man er synsk, eller noe slikt,
men dersom man til stadighet har opplevelser som "kan" være paranormale, og man ikke lider av sykdommer osv, er det en mulighet for at man kan ha "evner".

Mange har det, men kaller det gjerne "mavefølelse" eller "intuisjon".
Begrepet "kvinnelig intuisjon" er jo velkjent.

Uansett årsak, velkommen ! ;)

A
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Rabler det helt for meg? Håper noen kan hjelpe meg litt :)

Innlegg av Isan »

Disse hendelsene ligger jo i det grenselandet, der det er vanskelig å si hva som er den riktige forklaringen.

I det første tilfellet kan du ha registrert at datteren din ikke lå slik hun "skulle" ligge, og så har drømmedelen av hjernen din gjort det om til de beskjedene.

I det andre tilfellet _kan_ det ha vært noe liknende: Drømming er noe svært fortettet slik at det kan være mye drømmeinnhold på uhyre kort fysisk tid. Dermed kan _kanskje_ den samtalen du overhørte, ha foregått akkurat idet det begynte å ringe på?

De to siste episodene peker jo mer i retning av at du kan ha fått informasjon, som ikke har gått gjennom de vanlige sansene - noe jeg ikke kan avvise, men som jeg heller ikke nødvendigvis kan gå god for.

Håper dette svaret ikke virker altfor frustrerende på deg :)

Kos deg i alle fall med veslejenta - ja, begge ungene :D
Antall ord: 161
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links