Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenFysisk drøm

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Zerdy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 15 Mai 2010 13:46
14
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Fysisk drøm

Innlegg av Zerdy »

Heisann
Litt forvirret og nysgjerrig etter nattens drøm.


Jeg hadde i drømmen fått for meg eller hørt noe om at det spøkte på jobben, og rota nysgjerrig rundt blant pappesker og rot i andre-etasje på jobben, i mørket. (Halvmørkt)
Jeg hørte en hviskende stemme, husker ikke hva den sa ordrett, men den sa det ikke var noe der lenger, at det er "NOAH-garasjen" nå. Dette er et stort bygg med mange kjøretøy og en del utstyr. Jeg gikk og fortalte om dette til mine foreldre. Så er det noe i drømmen jeg ikke helt husker.


-----------------------------------------

Jeg våkner og ligger halvveis på ryggen, halvveis på høyre-siden av kroppen. Høyre hånd ligger knyttet under høyre kinn, og venstre knyttneve på venstre side av brystet. Jeg er fremdeles i skrivende stund overbevist om at jeg åpnet øynene på ordentlig, fordi jeg var så trøtt at jeg opplevde stor smerte ved å tvinge øynene til å holde seg åpne. Lysstyrken og alt i rommet var som i virkeligheten.

Det rare er at jeg kunne kjenne helt tydelig at jeg holdt en smørekniv (altså kjøkkenbestikk) i høyre knyttneve, med bladet vendt nedover som om jeg skulle stabbe noen. Jeg kunne ikke se kniven i øyekroken, hadde den virkelig vært der ville jeg ha sett den. Jeg forsøkte å ta hånda fremfor meg for å se, men det var umulig å røre på noen av armene mine.

Jeg merket også at jeg hadde en stor mynt i venstre knyttneve. Jeg kjente en stor kraft som forsøkte å trekke kniven og mynten ut av hendene mine. Jeg tviholdt på begge alt jeg kunne. Litt fordi jeg ikke ville miste kontroll på kniven, og litt fordi jeg på merkelig vis ville ha med meg kniven og mynten ut av drømmen/fantasien. Det begynte å bli vanskelig å holde fast, og jeg bestemte å vekke meg selv ved å "brøle" på et vis. Det funka. Nå var både kniven og mynten borte, og jeg lå fremdeles og tvang øynene mine til å holde seg åpne.

Hva er dette for en drøm? Hvordan er det mulig? Er det vanlig å drømme slik? Hva kan det evt. bety? Er det mulig å være våken og i drømme samtidig, eller må jeg ha drømt at jeg åpnet øynene og det gjorde vondt fordi jeg var trøtt?

-----------------------------------------

Jeg har vært veldig nysgjerrig på det paranormale siste årene, med ønske om å oppleve noe selv, men aldri opplevd noe så vidt jeg vet, og ikke hatt særlig fokus på det på lang tid, men det kan i alle fall være bakgrunnen for starten av drømmen, at jeg prøver å oppsøke dette. Kjenner derimot to-sifra antall mennesker som opplever fysiske paranormale hendelser, og begynner å tro at jeg tiltrekker meg mennesker som opplever sånt. :P Har også lest en del om drømming, drømmetyding og slikt for en tre års tid siden. Interessante temaer.
Antall ord: 509

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Fysisk drøm

Innlegg av Bearchild »

Det finnes vel mange grader av tilstanden mellom å være våken og å sove. Jeg tror de fleste har opplevd å måtte bruke litt tid etter å ha våknet på å være sikker på om man faktisk er våken eller ei,- kropp og hode henger ikke helt sammen.
Om drømmen har noen betydning vet jeg ikke,- kanskje noen av de med greie på drømmetyding kommer med noen forslag. :)
Jeg har et eksempel på noe tilsvarende der man "tar med seg" noe fysisk ut av drømmen.. stefaren min drømte at han vant på lotto. Han visste at det var en drøm og at han snart skulle våkne, derfor samlet han sammen så mange sedler han klarte og niholdt på dem. Når han våknet satt han oppreist i senga med armene hardt trykket til brystet og det tok faktisk en stund før han han skjønte at han ikke hadde fått med seg et rødt øre.. :p
Antall ord: 166
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Zerdy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 15 Mai 2010 13:46
14
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Fysisk drøm

Innlegg av Zerdy »

Haha! Kjekt om det hadde funka ja ;)
Lurer på om det er mulig å ta med seg noe fra en drøm hvis drømmen er i kontakt med det åndelige eller hva det korrekte navnet er på det..
Tanta mi har fortalt om blant annet en bilnøkkel som var borte i årevis. En dag de rydda på hytta dukka den opp MIDT på kjøkkenbordet i løpet av dagen, uten at hverken hun eller typen hadde funnet den og lagt den der. Hun har sagt disse som går igjen kan "ta med seg" små fysiske gjenstander for å erte oss litt, for senere å gi det tilbake. :P
Ikke veit jeg.. Mye rart.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Fysisk drøm

Innlegg av jeditrond »

Zerdy skrev:Haha! Kjekt om det hadde funka ja ;)
Lurer på om det er mulig å ta med seg noe fra en drøm hvis drømmen er i kontakt med det åndelige eller hva det korrekte navnet er på det..
Tanta mi har fortalt om blant annet en bilnøkkel som var borte i årevis. En dag de rydda på hytta dukka den opp MIDT på kjøkkenbordet i løpet av dagen, uten at hverken hun eller typen hadde funnet den og lagt den der. Hun har sagt disse som går igjen kan "ta med seg" små fysiske gjenstander for å erte oss litt, for senere å gi det tilbake. :P
Ikke veit jeg.. Mye rart.
Samme situasjon som tanta di opplevde har jeg vært utsatt for selv. Ting som forsvant ligger plutselig på stuebordet dagen etter. Da er det hjelperne som har dratt en liten practical joke :)
Antall ord: 148
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Fysisk drøm

Innlegg av Jeppski »

Det høres ut som om du har opplevd søvnparalyse. Et veldig naturlig fenomen.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Zerdy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 15 Mai 2010 13:46
14
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Fysisk drøm

Innlegg av Zerdy »

Jeditrond: Haha, veldig spesielt. Bilnøkleme var forøvrig over flere år. Rar form for humor. :P
Håper bare faren min finner igjen/får tilbake gifteringen sin snart. :)

Jeppski: Takk for svar! Lest litt om det nå, og det oppklarer veldig mye! :)
Minner meg om da jeg var på opptaksprøver til befalsskole/forsvaret. Vi lå i telt under felt-uka. Lite mat, mye fysisk. Jeg var lagfører med ansvar for å få opp folk til rett tid da jeg plutselig bråvåkna, og trodde vi hadde forsovet oss. Jeg satte meg opp og hørte bare masse lyder fra teltene rundt, folk som pakka samen. Masse lyd og leven. Rare var at en annen i teltet hadde samme opplevelsen og satt også oppreist, og spurte "Hva skjer nå'a?" e.l. Jeg svarte ikke, bare satt rolig. Så roa lydene seg, og jeg hørte kun lyden av et par joggesko på grusen i nærheten. Kikka på klokka. "Ikkeno', vi skal opp om 3 timer, bare sov." :P
Rare er at der var jo ikke kroppen paralysert da, siden jeg satt meg opp, så tydeligvis ikke søvnparalyse, men sikkert like naturlig fordet. :)
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links