Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sansergreier ikke å visualisere

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 269
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

greier ikke å visualisere

Innlegg av Marií »

Dersom jeg f.eks skal se for meg en gammel mann, kan jeg tegne han i tankene mine ned til hver minste detalj, men med en gang jeg "slipper pennen" mister jeg bildet, så jeg får liksom aldri sett et ferdig resultat. Noen som kan hjelpe meg med å bli bedre til å visualisere?
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Du må ikke ha så mange tanker på en gang i det lille hodet det skjønner du.. :D
Alvorlig - det er faktisk det som skjer - du klarer ikke å fokusere lenge nok av gangen. For å gjøre det trenger du trening - og så litt mer - trening - og så enda litt mer trening; mental trening.
Når du "mister pennen" - mister du også fokus - tankene flyr... og dermed så mister du også den mannen som du har tegnet.
Du burde prøve en guided fokusering. En guided meditasjon.

Prøv å hent ned denne:
www.rollteck.net/utdelt/Selfhelp.mp3

Den kan kansje helpe deg til å fokusere. Bruk helst øretelefoner.
Sist redigert av larsrolle på 04 Mar 2005 17:43, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 107
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Begynn med noe enkelt. Noe som finnes i virkeligheten. En liten gjenstand du kan ha på bordet foran deg mens du mediterer. Selv har jeg en krystallkule og to små marmoregg som jeg alternerer mellom når jeg er litt for stresset til å greie å holde på et indre bilde lenge nok. Veldig mange synes at et tent lys er verdens beste fokuseringsgjenstand. Med et tent lys har man også den fordelen at blafringen av flammen er nærmest hypnotiserende.

Titt på gjenstanden en lang stund mens du puster langsomt inn og ut. Tell utpustingene dine. Ti pust bruker å være nok. Lukk siden øynene og se for deg gjenstanden i ditt indre. Når det indre bildet faller sammen eller glir bort fra deg åpner du langsomt øynene igjen, titter på gjenstanden foran deg, puster, og etablerer det indre bildet på nytt.

Forsøk også å se for deg at du strekker ut armen og tar på gjenstanden. Kjenn på den, er den kald, varm, ruglete, metallisk, av tøy...? Etter meditasjonen kan du sammenligne din indre opplevelse med virkeligheten.

Ved lengre visualiseringer er det meningen at du skal være så avslappet at bildene dukker opp av seg selv fra ditt indre på samme måte som når du leser en bok eller (dag)drømmer. Det er ikke meningen at du bevisst skal "konstruere" landskapene, gjenstandene og personene du møter i visualiseringer.

Selv har jeg skapt meg et indre landskap ut ifra en skrånende eng, en liten bit beitesmark med blandet skog omkring som finnes på gården jeg vokste opp på - altså et område jeg kjenner utrolig godt. Der begynner jeg alltid mine visualiseringsreiser - til og med når de skal foregå i en ørken eller ute i verdensrommet.

Istedet for å irritere meg når jeg ikke klarer å finne (altså visualisere) det jeg skal finne, går jeg bare tilbake til engen og begynner på nytt. Tar en annen vei, kanskje.

Iblant kommer det ingen direkte bilder. Iblant kan meldinger fra skapninger man skal møte i sitt indre komme igjennom andre sanser eller som merkelige symboler. Andre ganger stopper man liksom opp på et visst sted og kommer ikke lenger. Jeg har et fjell som jeg har forsøkt å komme til i flere år, og et tjern som jeg ikke klarer å komme til den andre siden av. Men jeg gir ikke opp. Jeg kommer nok på hvordan jeg skal gjøre med tiden!

Det er også verdt å merke seg at det faktisk finnes mange som ikke kan visualisere i det hele tatt, men som har fine opplevelser likevel fordi de istedet er flinkere til å "se" for seg ting gjennom å lukte, føle, smake på dem. Disse evnene kan du med stor fordel også trene på. Ta fram fotoalbumet ditt og velg ut et bilde med natur og mennesker på (eller last med et fra nettet). Sett deg og studer bildet. Se for deg at du tar på gjenstandene, på bladene på trærne, på klærne til menneskene. Forsøk å liksom kjenne hvordan gresset lukter, huden til menneskene føles mot fingrene, hvordan solskinnet føles mot ansiktet... Lukk øynene iblant og se - kjenn - for deg at du tar på, lukter på og smaker på det du så på bildet.

Et par øvelser:
Ta på mose og solvarmt tømmer Glem ikke å snuse på de tørre gresstråene i nedre venstre hjørne!
Ta på vann og våt sand Hvordan føles det å grave tærne ned i den sanden...?
(foto: Ketil Monsen)

Om sommeren kan man gå ut og sette seg og gøre disse øvelsene "live". Sette seg på en stein og forsøke å "kjenne" på trærne som finnes rundt omkring i tankene, for siden å gå bort og kjenne "på riktig".

Etter en tid vil du oppdage at du når du i en visualisering skal se for deg en bjørk, ikke bare ser den, men også kan kjenne hvordan den er å ta og lukte på, noe som gjør den mer virkelig og "holdbar".

Men... nå var det ikke meningen å holde foredrag her... :) Håper at noe av dette kan være til hjelp!
Sist redigert av Biejjie på 04 Mar 2005 17:54, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 698
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

*laster ned larsrolles meditasjon*

Takker! :D
Antall ord: 5
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 269
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Tusen takk for god hjelp! Må vel trene enda hardere :D
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Biejjie skrev:*laster ned larsrolles meditasjon*

Takker! :D
Bare hyggelig :)
Jeg tror du også vil si at denne er den beste som er laget!
Antall ord: 23
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Jeg synes du er godt på vei allerede jeg Marií. Visualisering er ikke like enkelt for alle serru.
Trening gjør mester vettu. Ikke sant :wink:
Antall ord: 25
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !