Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEr det noe rart med sengen!?!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Zima skrev:(...)Jeg vet ikke hva det er som tar på meg, men jeg tror så lenge jeg har den holdningen at det ikke kommer til å gjøre meg noe vondt, så kommer det ikke til å gjøre det. Jeg tror slike ting er veldig psykisk egentlig...
Ja, det første man får lære seg i terapien går ut på at man overkommer panikken man gjerne føler for det er den som er verst. Altså, selve redselen man opplever er alltid mye verre og til mer problem enn følelsen av at noen tar på en.

Forslag til hjelp-til-selvhjelp går ut på å slutte med skiftarbeid (veldig mange som har disse opplevelsene jobber nemlig skift) og se til at man får regelmessig søvn. Videre skal man unngå å sove på rygg. Mange har blitt hjulpet gjennom at de har løftet opp hodeenden av sengen litt slik at de snarere halvt sitter enn ligger når de sover. Å sove på siden istedet for på rygg hjelper også (men er vanskeligere å lære seg).

Ja, så har vi altså de som går andre veien og - når de finner ut at det ikke er noe å være redd for - lærer seg å fremkalle søvnparalyse med vilje fordi den er starten på en UKO. :)
Antall ord: 221
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Innlegg av Zima »

Du har sikkert helt rett. jeg er enig fordi jeg tror alt er psykisk. om det faktisk er noe som er der, eller om det er bare innbildninger, så er det opp i hodet ditt som gjør kordan det blir virkelig for deg.

Det må alle samme passe på!!!! det er alt for lett og få angst og bli paranoid...
Antall ord: 61
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Ja, jeg har fått lære at de energiene man slipper fra seg ved sterke emosjoner som redsel ikke bare er smaskens næring for laverestående ånder som man da kan dra til seg, men at man gjennom disse følelsene faktisk kan skape primitive åndevesner som siden bare fortsetter å nære seg gjennom ens emosjoner. Visse blir tilslutt såpass smarte at de oppdager at hvis de fortsetter å skremme og skape angst så får de "mat"!

Så, om man får forslag om naturlige, nøkterne forklaringer og løsninger på noe, synes jeg absolutt at man skal undersøke disse grundig først.
Antall ord: 108
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Innlegg av Zima »

Biejjie skrev:...Visse blir tilslutt såpass smarte at de oppdager at hvis de fortsetter å skremme og skape angst så får de "mat"!
Ja, det virker naturlig nokk... :|
Antall ord: 29
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Re: Er det noe rart med sengen!?!

Innlegg av Taru »

Det låter som de vanlige hallusinasjonene man gjerne får ved søvnparalyse - kanskje de rett og slett ble utløst av at hun/kroppen hennes fant sengen uvant. Det kan ha vært noe bittelite noe, som at fjæringen er en smule annerledes enn kroppen hennes er vant til, eller at treverket eller lakken lukter. Siden den er fabrikkskjøpt kan lukt sitte i fremdeles, av og til forholdsvis sterk, men som oftest nærmest umerkelig. Dessuten, visse materialtyper slipper fra seg gasser også når de er nye, selv om man ikke merker dem bevisst. Disse kan man påvirkes av. Veldig vag oljelukt fra skruer kan også irritere uten at man begriper hva det er som plager.

Synes ikke hun skal brenne den, men heller lufte den godt og siden selge den. :)[/quote]
Denne argumentasjonen har jeg sans for! Få inn alle mulige vitenskapelige forklaringer først - det er helt riktig! :lol:
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Re: Er det noe rart med sengen!?!

Innlegg av Zima »

Taru skrev:Få inn alle mulige vitenskapelige forklaringer først - det er helt riktig! :lol:
vel... vitenskapelige forklaringer er ikke nødvendigvis motbevis på teorier om det ukjente.
Antall ord: 27
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: Er det noe rart med sengen!?!

Innlegg av Biejjie »

Taru skrev:Få inn alle mulige vitenskapelige forklaringer først - det er helt riktig! :lol:
Nå vet jeg ikke om du er sarkastisk eller ikke her
så jeg skal la være å kommentere annet enn å nevne dette... :?
Zima skrev:vel... vitenskapelige forklaringer er ikke nødvendigvis motbevis på teorier om det ukjente.
*nikker seg enig* :)
Antall ord: 54
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Solglimt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Des 2004 14:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Re: Er det noe rart med sengen!?!

Innlegg av Solglimt »

Taru skrev:Det låter som de vanlige hallusinasjonene man gjerne får ved søvnparalyse - kanskje de rett og slett ble utløst av at hun/kroppen hennes fant sengen uvant. Det kan ha vært noe bittelite noe, som at fjæringen er en smule annerledes enn kroppen hennes er vant til, eller at treverket eller lakken lukter. Siden den er fabrikkskjøpt kan lukt sitte i fremdeles, av og til forholdsvis sterk, men som oftest nærmest umerkelig. Dessuten, visse materialtyper slipper fra seg gasser også når de er nye, selv om man ikke merker dem bevisst. Disse kan man påvirkes av. Veldig vag oljelukt fra skruer kan også irritere uten at man begriper hva det er som plager.

Synes ikke hun skal brenne den, men heller lufte den godt og siden selge den. :)
Denne argumentasjonen har jeg sans for! Få inn alle mulige vitenskapelige forklaringer først - det er helt riktig! :lol:[/quote]

Jeg fikk greie på at hun fikk øye på denne "mannen" som okkuperte sengen hennes. Det er en mann i uniform. Mulig en mann fra krigens dager og som ikke virker noe særlig blid.
Antall ord: 193
DET FINNES
ÈN RELIGION
KJÆRLIGHETENS RELIGION
DET FINNES ET SPRÅK
HJERTETS SPRÅK
DET FINNES ÈN RASE
MENNESKEHETEN
DET FINNES ÈN GUD
ALTET.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thomas

Innlegg av Thomas »

Fint jeg ikke er alene om å bli kvalt i min egen seng da :P Men heldigvis utdrivde jeg den negative ånden da.. =D Er ikke så godt å bli kvalt når man egentlig skal sove\slappe av :lol:
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lenaM
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 11 Feb 2005 21:14
19

Innlegg av lenaM »

Her må jeg si at jeg på det sterkeste heller til en logisk forklaring. Både søvnparalyse og angst gir kvelningsfornemmelser.
Spesielt det faktum at sengen er ny!

Der man kan finne en logisk forklaring på ting, synes jeg man skal gripe den og være fornøyd med det.

Forøvrig, til deg som mener at mange får et psykosestempel og egentlig har åndelige opplevelser. Her er jeg sterkt uenig. En med psykose mister helt grepet om virkeligheten og det har ingenting med åndelighet å gjøre. Det går på helt andre ting og er mye mer dypereliggende enn som så. Jeg sier ikke at det ikke kan ha skjedd med en og annen, men i det store hele.... en psykose er en psykose.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ble mannen henrettet bundet til treet? :shock:

Hvor gammel er uniformen og hvilken nasjonaltet?
Antall ord: 13
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lenaM
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 11 Feb 2005 21:14
19

Innlegg av lenaM »

Hva med å spore opp opplysningene. Finn ut hvilket land treet kom fra, gjerne hvilket område også. Finn så ut om dette landets store kriger og konflikter. Kanskje du kan finne noe? :shock:

Hvis du ser uniformen så er dette også lett å spore. Detektivarbeid.......
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Egentlig har jeg sett og hørt så mye rart at jeg kunne trodd på hva som helst - nettopp derofr tar jeg det "vitenskapelige" først. :wink:
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

kanskje sengens tidligere liv var en mørdare. :P

Trur nok det er en søvnparalyse, eller angst.. Selv om det kanskje ikke skjer i noen andre senger, så trur jeg nå det kan være at denne sengen er annerledes.. :p Er nok enig med Biejjie her.. :p
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Ser her er flere som etterhvert kommer inn på tanken jeg fikk i begynnelsen av tråden.
At det er energier som henger igjen i selve treverket i sengen.
Og ; Merk dere dette: Det kan være EN ENKELT PLANKE i senga hvor energien henger igjen.

Siden det ikke har vært lignende fenomener i andre senger enn denne ene, må det tydeligvis være noe med selve sengen.
Dersom denne soldaten har blitt kvalt ved treet som en av plankene i sengen kommer fra, kan det forklare hvorfor man får denne opplevelsen:

Jeg ser for meg at følgende har skjedd:
Soldaten har sittet og halvsovet ved dette treet.
Fiende har kommet bakfra, og kvelt ham fra baksiden av treet.
( Kvelning for å unngå at soldaten roper ut, ved f.ex ett knivstikk.)
Dette har da ført til en sterkt traumatisk følelse for denne soldaten ( selvfølgelig !)
Og det er energien som henger igjen i sengen.
Tror ikke sengen er "besatt" av ånder i dette tilfellet, heller at det er energier (redselsfølelse) som henger igjen.

Selg sengen til noen, andre folk er gjerne ikke følsomme for disse energier.
Luft den gjerne i SOLEN noen dager, før den selges...
( solens lys renser og tilfører ny frisk energi...)

mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links