Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEr det noe rart med sengen!?!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Solglimt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Des 2004 14:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Er det noe rart med sengen!?!

Innlegg av Solglimt »

En kollega ved hotelle jeg jobber på, kom til meg en dag og fortalte hva hennes søster var blitt utsatt for.
Søsteren hadde kjøpt seg ei seng på en møbelfabrikk. Men når hun skulle legge seg i senga, var det som om noen prøvde å kvele henne. La hun seg i en annen seng, skjedde ikke dette. Følelsen av å bli kvalt skjedde kun i den nye senga, uansett om hun satt den på et annet sted. Senga ble derfor demontert og satt vekk. Hva kan det være?? Jeg har anbefalt henne å brenne senga jeg.....
Antall ord: 101
DET FINNES
ÈN RELIGION
KJÆRLIGHETENS RELIGION
DET FINNES ET SPRÅK
HJERTETS SPRÅK
DET FINNES ÈN RASE
MENNESKEHETEN
DET FINNES ÈN GUD
ALTET.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 269
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Men veldig rart at sengen var ny... :?
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polisa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 29 Jan 2005 20:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sortland

Innlegg av polisa »

ooooo.... creepy

skriv en e-post til olav moldestad, han er medium, og kan sikkert hjelpe venninden din med den ekle senga
Antall ord: 22
en vakker dag vil katten din være sammen med deg når du er totalt avslappet i både kropp og hjerne. med sin milde purring, vil den vise deg hvordan en proff utfører trancendental meditasjon :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

N.Jeanette skrev:Har hørt noe lignende. Historien:
Det var en gammel sofa. Når man satt der var det som noen tok kvelertak på personen som satt der. Det har visst nok dødd 3 personer på den sofaen tidligere. Det var nå en negativ ånd som hang igjen på sofaen. Ånden ble heldigvis hjelp videre inn i lyset.
Synes slikt er ekkelt :shock:
Dem som døde, hadde de bare tilfeldigvis dødd der, eller hadde de blitt kvalt? :shock:
Antall ord: 81
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
polisa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 29 Jan 2005 20:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sortland

Innlegg av polisa »

det var vel en splitter ny seng tror jeg...

kansje sengen hadde et liv før den kom til butikken :twisted:

LOL
Antall ord: 22
en vakker dag vil katten din være sammen med deg når du er totalt avslappet i både kropp og hjerne. med sin milde purring, vil den vise deg hvordan en proff utfører trancendental meditasjon :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: Er det noe rart med sengen!?!

Innlegg av Biejjie »

Solglimt skrev:En kollega ved hotelle jeg jobber på, kom til meg en dag og fortalte hva hennes søster var blitt utsatt for.
Søsteren hadde kjøpt seg ei seng på en møbelfabrikk. Men når hun skulle legge seg i senga, var det som om noen prøvde å kvele henne. La hun seg i en annen seng, skjedde ikke dette. Følelsen av å bli kvalt skjedde kun i den nye senga, uansett om hun satt den på et annet sted. Senga ble derfor demontert og satt vekk. Hva kan det være?? Jeg har anbefalt henne å brenne senga jeg.....
Det låter som de vanlige hallusinasjonene man gjerne får ved søvnparalyse - kanskje de rett og slett ble utløst av at hun/kroppen hennes fant sengen uvant. Det kan ha vært noe bittelite noe, som at fjæringen er en smule annerledes enn kroppen hennes er vant til, eller at treverket eller lakken lukter. Siden den er fabrikkskjøpt kan lukt sitte i fremdeles, av og til forholdsvis sterk, men som oftest nærmest umerkelig. Dessuten, visse materialtyper slipper fra seg gasser også når de er nye, selv om man ikke merker dem bevisst. Disse kan man påvirkes av. Veldig vag oljelukt fra skruer kan også irritere uten at man begriper hva det er som plager.

Synes ikke hun skal brenne den, men heller lufte den godt og siden selge den. :)
Antall ord: 240
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 764
Startet: 19 Nov 2004 19:06
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Re: Er det noe rart med sengen!?!

Innlegg av *Velvet* »

Biejjie skrev:
Solglimt skrev:En kollega ved hotelle jeg jobber på, kom til meg en dag og fortalte hva hennes søster var blitt utsatt for.
Søsteren hadde kjøpt seg ei seng på en møbelfabrikk. Men når hun skulle legge seg i senga, var det som om noen prøvde å kvele henne. La hun seg i en annen seng, skjedde ikke dette. Følelsen av å bli kvalt skjedde kun i den nye senga, uansett om hun satt den på et annet sted. Senga ble derfor demontert og satt vekk. Hva kan det være?? Jeg har anbefalt henne å brenne senga jeg.....
Det låter som de vanlige hallusinasjonene man gjerne får ved søvnparalyse - kanskje de rett og slett ble utløst av at hun/kroppen hennes fant sengen uvant. Det kan ha vært noe bittelite noe, som at fjæringen er en smule annerledes enn kroppen hennes er vant til, eller at treverket eller lakken lukter. Siden den er fabrikkskjøpt kan lukt sitte i fremdeles, av og til forholdsvis sterk, men som oftest nærmest umerkelig. Dessuten, visse materialtyper slipper fra seg gasser også når de er nye, selv om man ikke merker dem bevisst. Disse kan man påvirkes av. Veldig vag oljelukt fra skruer kan også irritere uten at man begriper hva det er som plager.

Synes ikke hun skal brenne den, men heller lufte den godt og siden selge den. :)

:lol:
Antall ord: 242
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Skal jeg tørre å gå å legge meg i sengen min i natt lissom??? :shock:
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Alvira skrev:Skal jeg tørre å gå å legge meg i sengen min i natt lissom??? :shock:
Jada. Har da gått bra hittils, har det ikke? :)

Og, hva ler du av da, tussi! :D
Antall ord: 32
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Re: Er det noe rart med sengen!?!

Innlegg av Lone »

Solglimt skrev:En kollega ved hotelle jeg jobber på, kom til meg en dag og fortalte hva hennes søster var blitt utsatt for.
Søsteren hadde kjøpt seg ei seng på en møbelfabrikk. Men når hun skulle legge seg i senga, var det som om noen prøvde å kvele henne. La hun seg i en annen seng, skjedde ikke dette. Følelsen av å bli kvalt skjedde kun i den nye senga, uansett om hun satt den på et annet sted. Senga ble derfor demontert og satt vekk. Hva kan det være?? Jeg har anbefalt henne å brenne senga jeg.....
Dette var da en merklig historie.. :roll: Om det er slik at noe følger med denne sengen, kansje forsøke å rense den for negativ energi? :roll:
Antall ord: 128
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Solglimt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Des 2004 14:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Re: Er det noe rart med sengen!?!

Innlegg av Solglimt »

Biejjie skrev:
Solglimt skrev:En kollega ved hotelle jeg jobber på, kom til meg en dag og fortalte hva hennes søster var blitt utsatt for.
Søsteren hadde kjøpt seg ei seng på en møbelfabrikk. Men når hun skulle legge seg i senga, var det som om noen prøvde å kvele henne. La hun seg i en annen seng, skjedde ikke dette. Følelsen av å bli kvalt skjedde kun i den nye senga, uansett om hun satt den på et annet sted. Senga ble derfor demontert og satt vekk. Hva kan det være?? Jeg har anbefalt henne å brenne senga jeg.....
Det låter som de vanlige hallusinasjonene man gjerne får ved søvnparalyse - kanskje de rett og slett ble utløst av at hun/kroppen hennes fant sengen uvant. Det kan ha vært noe bittelite noe, som at fjæringen er en smule annerledes enn kroppen hennes er vant til, eller at treverket eller lakken lukter. Siden den er fabrikkskjøpt kan lukt sitte i fremdeles, av og til forholdsvis sterk, men som oftest nærmest umerkelig. Dessuten, visse materialtyper slipper fra seg gasser også når de er nye, selv om man ikke merker dem bevisst. Disse kan man påvirkes av. Veldig vag oljelukt fra skruer kan også irritere uten at man begriper hva det er som plager.

Synes ikke hun skal brenne den, men heller lufte den godt og siden selge den. :)
Det er riktig at noen reagerer negativt på forskjellige matrialer. Men jeg tror neppe at noen får den følelsen av at noen legger hendene rundt halsen og strammer til.

Jeg kontaktet Olav Moldestad. Og han kunne fortelle meg dette:

"Jeg veit ikke hva du kan gjøre jeg. men som sagt, kan det skyldest en
materialisert energi en tidligere hendelse som har satt seg fast i
materialet (treet) som sengen er bygd opp av.
Hun kan vel forsøke og selge sengen, kan ikke tro at alle personer er
like motaklige, som henne. Jeg tror ikke det nytter med healing i
dette tilfellet."

Dette tror jeg heller på..... 8)
Antall ord: 352
DET FINNES
ÈN RELIGION
KJÆRLIGHETENS RELIGION
DET FINNES ET SPRÅK
HJERTETS SPRÅK
DET FINNES ÈN RASE
MENNESKEHETEN
DET FINNES ÈN GUD
ALTET.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: Er det noe rart med sengen!?!

Innlegg av Biejjie »

Solglimt skrev:Det er riktig at noen reagerer negativt på forskjellige matrialer. Men jeg tror neppe at noen får den følelsen av at noen legger hendene rundt halsen og strammer til.
Akkurat det å kjenne hender som klemmer til rundt halsen er den mest typiske hypnagoge hallusinasjonen de som lider av søvnparalyse får. Majoriteten får den.

Her er noen typiske fortellinger fra folk som lider av søvnparalyse:
I tillegg både hører og ser jeg ting mens det pågår, f.eks. fottrinn, eller at noen tar kvelertak på meg. Det rare er at jeg hele tiden på en måte er våken, og jeg kan underveis tenke at "nei, nå skjer det igjen". På tross av dette er episodene svært skremmende og ubehagelige, og jeg får panikk.
Dersom du prøvar å røre deg - og ikkje greier det - blir opplevinga verre og får deg til å føle at nokon eller noko prøvar å klemme deg ned, strype deg eller kvele deg.
som oftest kan jeg føle det før det intreffer og det er som om jeg går inn i en annen bevissthet, jeg føler ofte at det er noe truende i rommet som jeg ikke kan see og føler det alltid som om jeg blir kvalt, at noe presser på brystet og jeg går inn i en panikktilstand.
Opplevelsen behøver altså ikke nødvendigvis å ha noe med onde ånder å gjøre.
Antall ord: 250
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Solglimt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Des 2004 14:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Re: Er det noe rart med sengen!?!

Innlegg av Solglimt »

Biejjie skrev:
Solglimt skrev:Det er riktig at noen reagerer negativt på forskjellige matrialer. Men jeg tror neppe at noen får den følelsen av at noen legger hendene rundt halsen og strammer til.
Akkurat det å kjenne hender som klemmer til rundt halsen er den mest typiske hypnagoge hallusinasjonen de som lider av søvnparalyse får. Majoriteten får den.

Her er noen typiske fortellinger fra folk som lider av søvnparalyse:
I tillegg både hører og ser jeg ting mens det pågår, f.eks. fottrinn, eller at noen tar kvelertak på meg. Det rare er at jeg hele tiden på en måte er våken, og jeg kan underveis tenke at "nei, nå skjer det igjen". På tross av dette er episodene svært skremmende og ubehagelige, og jeg får panikk.
Dersom du prøvar å røre deg - og ikkje greier det - blir opplevinga verre og får deg til å føle at nokon eller noko prøvar å klemme deg ned, strype deg eller kvele deg.
som oftest kan jeg føle det før det intreffer og det er som om jeg går inn i en annen bevissthet, jeg føler ofte at det er noe truende i rommet som jeg ikke kan see og føler det alltid som om jeg blir kvalt, at noe presser på brystet og jeg går inn i en panikktilstand.
Opplevelsen behøver altså ikke nødvendigvis å ha noe med onde ånder å gjøre.
Men om det er halusiasjoner/psykose, burde hun nok ha fått fornemmelse av kvelning i andre senger hun ligger i også. Ikke bare i den sengen hun tilslutt måtte demontere. For den fornemmelsen har hun nemlig ikke lengere.

Tror nok også at i noen tilfeller sliter folk med psykoser av alle slag uten at det er onde ånder til stede. Og i noen tilfeller trenger en utrivelse til for at folk skal bli bra. Det er lett å få satt en diagnose nå idag. Folk er ikke helt klar for at det kan være ånder som spiller folk et puss.
Antall ord: 354
DET FINNES
ÈN RELIGION
KJÆRLIGHETENS RELIGION
DET FINNES ET SPRÅK
HJERTETS SPRÅK
DET FINNES ÈN RASE
MENNESKEHETEN
DET FINNES ÈN GUD
ALTET.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Innlegg av Zima »

Jeg har mer tro på at det er noe i hodet/kroppen som får folk til å reagere slik (ubehagelig ny seng og alle de eksempene...) enn at det er noe ond som prøver å drepe folk. For min del, kjenner jeg hender på kroppen min hele tiden som jeg ikke klarer å se. Jeg vet ikke hva det er som tar på meg, men jeg tror så lenge jeg har den holdningen at det ikke kommer til å gjøre meg noe vondt, så kommer det ikke til å gjøre det. Jeg tror slike ting er veldig psykisk egentlig...
Antall ord: 98
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Re: Er det noe rart med sengen!?!

Innlegg av Biejjie »

Solglimt skrev:Men om det er halusiasjoner/psykose, burde hun nok ha fått fornemmelse av kvelning i andre senger hun ligger i også. Ikke bare i den sengen hun tilslutt måtte demontere. For den fornemmelsen har hun nemlig ikke lengere.

Tror nok også at i noen tilfeller sliter folk med psykoser av alle slag uten at det er onde ånder til stede. Og i noen tilfeller trenger en utrivelse til for at folk skal bli bra. Det er lett å få satt en diagnose nå idag. Folk er ikke helt klar for at det kan være ånder som spiller folk et puss.
Neida, det handler ikke om psykoser - psykoser er noe helt annet.

Det handler om symptomer i form av hallusinasjoner som man får ved visse typer forandrede bevissthetstilstander som hvem som helst av oss kan få under en rad diverse omstendigheter.

Disse typiske bildene, lydene og fornemmelsene man får kan for eksempel utløses igjennom at man ligger i en seng som har kvaliteter som for akkurat den personen utløser akkurat denne typen bevissthetstilstand.

Man er altså ikke psykotisk når man har disse hallusinasjonene, man er i en endret bevissthetstilstand.

Man kan skape denne bevissthetstilstanden selv også gjennom viss type trening, og man kan faktisk bruke disse ellers så nifse og ubehagelige opplevelsene som startsignal for en UKO.

Det er ikke nødvendig å mystifiere opplevelser som man idag faktisk vet hva er for noe.

Dermed ikke sagt at du har feil. Jeg vil bare vise til denne oftest korrekte alternative tolkningen til akkurat det du beskrev.

For visst er det vel temmelig dumt og unødvendig å gå og være redd hvis det er noe helt ufarlig og til og med noe som kan være lærerikt og interessant som skjer...?
Antall ord: 299
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links