Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Den øverste er fra Kabbalah slik som vel ble sagt i denne tråden tidligere? Eller er den gamle tråden slettet? Baksiden derimot er lett ukjent for meg, ser vagt ut som en slags yin/yang greie.
Antall ord: 38
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
tjaa,ser jo egentlig ut som en vestlig talisman.
betydningen kan i så fall da variere.
heksagrammet var/er vel mye brukt i europa også.
men mye av vestlig magi har røtter til kabbalisme uansett.
men jeg er rimelig sikker på at en ekte kabbalist hadde benyttet seg av det hebraiske alfabetet
og ikke det latinske alfabetet og romertall.
men hva vet jeg om dette smykket du holder i din hånd, jeg bare tror.
lykke til.
Jeg kjenner ikke symbolet personelig men det ser ut til å være fra Kabala eller fra en Kabala inspirert retning. Ofte når et smykke har to sider slik så er det en talisman så det ville være min gjetning, jeg vet ikke hva talismanen står for eller hva den betyr dog.
Antall ord: 54
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her