Jeg fikk et Samsung HMX-F80 videokamera i gave, men jeg får ikke testet det ute fordi det ikke blir stjerneklart.
Jeg skal filme timelapse av Melkeveien og/eller andre deler av stjernehimmelen. Trenger jeg utstyr, eller ikke?
Foto & Bilder ⇒ Filme Time Lapse av Melkeveien eller stjernene
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Nov 2011 17:00
- 13
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: I jungelen
- Har takket: 20 ganger
- Blitt takket: 1 gang
Filme Time Lapse av Melkeveien eller stjernene
Antall ord: 39
Ghosty - spørsmåls apen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 07 Okt 2011 13:21
- 13
- Lokalisering: Vestfold
- Har takket: 3649 ganger
- Blitt takket: 1151 ganger
- Filme Time Lapse av Melkeveien eller stjernene
Stativ er sikkert lurt i det minste, hvis ikke blir timelapsen shakyGhosty skrev:Jeg fikk et Samsung HMX-F80 videokamera i gave, men jeg får ikke testet det ute fordi det ikke blir stjerneklart.
Jeg skal filme timelapse av Melkeveien og/eller andre deler av stjernehimmelen. Trenger jeg utstyr, eller ikke?
Antall ord: 53
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Nov 2011 17:00
- 13
- Lokalisering: I jungelen
- Har takket: 20 ganger
- Blitt takket: 1 gang
- Filme Time Lapse av Melkeveien eller stjernene
Ja men før jeg kjøper stativ må jeg vite om jeg kan filme stjernehimmelen slik som på f.esk dokumentar filmer
Antall ord: 23
Ghosty - spørsmåls apen
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
- - Filme Time Lapse av Melkeveien eller stjernene
Anbefaler at du leser de tester du kan finne på nett ;Ghosty skrev:Ja men før jeg kjøper stativ må jeg vite om jeg kan filme stjernehimmelen slik som på f.esk dokumentar filmer
prøv denne linken : https://www.google.no/search?q=Samsung+HMX-F80
Det hele kommer an på hastighet og følsomheten til fotobrikka, blenderåpning, og lukker åpningstider
Dersom disse er såpass at de kan oppfatte det svake lyset fra ei svak stjerne, - så, ja, - da vil det virke.
Hvis den ikke klarer selv de sterkeste stjernene, - så....
Når det gjelder stativ kan du som et første forsøk ta med noen bøker , vedkubber eller lignende, som kan støtte opp kameraet, og se hva resultatet blir, når du har satt igang opptak.
A
Antall ord: 136
Hide post links |