Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserMareritt

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
simon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 05 Jan 2005 00:21
19

Mareritt

Innlegg av simon »

Noen som vil fortelle om sitt verste mareritt???
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
black rose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 26 Jan 2005 16:26
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nes

Innlegg av black rose »

her har du mitt....

det er midt på natten og jeg sitter i bilen med pappa, stemoren min, og brødrene mine....
i bilen er det tryggt...
utenfor er det bare vampyrer. vi i bilen er de eneste menneskene igjen.
jeg er redd, og gråter, så legger jeg merke til at gutta er borte(brødrene mine)
pappa gasser på, for å slippe unna vampyrene som klamrer seg fast til bilen...
månen er i ferd med å dø ut, og nå er stemoren min også borte...
pappa snur seg mot meg, og sier, dette går bra, så ser jeg tennene hans, jeg er det siste menneske, og nå skal jeg dø...
så våknet jeg igjen...

noen som kan tolke den og eller? hadde drømmen rundt 7års alderen, men har ikke hatt den etter det, men om dagen hjemsøker den meg, merklig nok...
men da som et "våkent mareritt"
Antall ord: 154
*det er moro hvordan man kan møte mennesker som i løpet av et par sekunder viser seg å stå en nærmere enn dem som man omgås med nesten hver dag*

*black rose*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Jeg har hatt en drøm som jeg aldri glemmer.

Jeg står på en utsiktsplass og ser mot horisonten. Jeg står der med armen om noen jeg er glad i. Rundt oss står det en god del mennesker.
Det vi ser på, er at det lagt borte i horisonten dukker opp atomsopper fra atombomber som sprenges.
Disse atomsoppene kommer nærmere og nærmere.

Den følelsen av hjelpeløshet som jeg hadde når jeg våknet, svettende og fortvilt, den glemmer jeg aldri.
:cry:
Antall ord: 88
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Selskapskanina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 26 Nov 2004 08:26
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av Selskapskanina »

Hadde et forferdelig mareritt her om dagen..
Drømte at vi var ved et slags "svømmehall/badeland" av noe slag men at bassengene var veldig små. det myldret av folk jeg både kjente og ikke,men flest helt fremmede ansikter. Det rare var at alle var pakket opp med vinterklær på seg og hastet avgårde uten å stoppe opp eller vise noe tegn til at de enset hvor de var.
Så plutselig ser jeg ned i et av de bittesmå bassengen,det var helt frosset til, der står den yngste søsteren min og hopper fornøyd opp og ned.
Jeg ble grepet av en voldsom frykt og følelse av at noe er galt (samme som jeg pleier å få av forvarsel i våken tilstand.) og i det samme jeg prøver å rope til henne brister isen og hun går rett ned i det dype isvannet før isen lukker seg over henne og det eneste jeg kan høre er en sinnsyk trillende damelatter...

-skremte meg virkelig,kan bare ikke slutte å tenke på det.
Antall ord: 181
- Føler du kraften Kronk?

-Jah.... den føler jeg ja!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

For en del år siden hadde jeg en tilbakevendene drøm;

Drømte at jeg var en hund, en schaefer, og at det var krig. Jeg var på et "oppdrag" i mørket, og satt meg fast i piggtråd.. etter å ha ligget hjelpeløs i lang tid kommer en gammel mann og finner meg og tar meg med hjem til en hytte i skogen. Han bandasjerer meg og gir meg mat, og jeg ligger på en skinnfell foran peisen og kjenner kreftene vende tilbake. Men så går det infeksjon i sårene.. og i feberørske ser jeg den gamle mannen sette seg på huk foran meg, han har en pistol som han setter mellom øynene mine.. og så blir det sånn vakuum-mørke.

Merkelig følelse, en så spesiell drøm med masse detaljer, lurer av og til på om jeg finner det huset i skogen..? :roll:
Antall ord: 151
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
simon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 05 Jan 2005 00:21
19

Innlegg av simon »

Mitt verste er fra sju års alderen:
Våkner tidelig om måren med ti ganger bedre hørsel..
Akkurat som den ene filmen om freddy...
Alt jeg tar i og beveger lager høye lyder, og det var så ekte at jeg kunne veddet på at jeg var våken!!!
Høres kansje ikke så skummelt ut, men fy det var ekkelt!!!!!!!!
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Natte

Innlegg av Natte »

larsrolle skrev:Jeg har hatt en drøm som jeg aldri glemmer.

Jeg står på en utsiktsplass og ser mot horisonten. Jeg står der med armen om noen jeg er glad i. Rundt oss står det en god del mennesker.
Det vi ser på, er at det lagt borte i horisonten dukker opp atomsopper fra atombomber som sprenges.
Disse atomsoppene kommer nærmere og nærmere.

Den følelsen av hjelpeløshet som jeg hadde når jeg våknet, svettende og fortvilt, den glemmer jeg aldri.
:cry:
Fikk nesten frysninger jeg nå. Har hatt en temmelig lik drøm selv og jeg husker veldig godt følelsen av den ennå.
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ananas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 249
Startet: 04 Feb 2005 21:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Ananas »

Hmm...mitt verste mareritt... :-k Er ikke sikker på hvilket som var verst, men...Her er ett :wink:

Drømte at på strekningen mellom skolen og hjemme, kunne man ikke gå vanlig. Man måtte hinke eller tråkke minst to eller tre ganger på hver fot før man kunne bytte fot når man går, hvis ikke faller man gjennom bakken, og havner i et lokale under butikken.
Lokalet likner på en barnehageplass hvor alle som har gått "vanlig" (med annen hver fot), blir holdt fanget.
Jeg hopper og hinker bortover veien, konsentrerer meg om å ikke tråkke ned med annen hver fot, ser ned på bakken etter sorte hull (selv om jeg vet at man ikke kan se hullet i bakken før man faller igjenom.)
Jeg er den eneste som vet om det med med lokalet under butikken, annet enn de som er fanget der selv. En av mine venner og jeg hinker/hopper bortover veien, påvei hjem fra skolen. Det kjører en politibil sakte forbi. Jeg forteller venninna mi at de leter nok etter alle de forsvunnede barna, man regner med er blitt kidnappet.
Jeg "vet" hvem som står bak "kidnappingen" men kan ikke forklare det for jeg vet det på en måte ikke.. :?

Det høres ikke så skummelt ut, men det var det. Det var en ekkel følelse å måtte passe på så man ikke forsvinner ned i bakken... :roll:
Men jeg synes å huske at jeg drømte den samme drømmen et par ganger, før jeg drømte videre at jeg havnet der nede under bakken, og på en eller annen måte klarte jeg å få alle som var der nede fri fra lokalet, og politiet fikk tatt de "slemme" som hadde forårsaket "kidnappingen" :D
Antall ord: 298
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ananas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 249
Startet: 04 Feb 2005 21:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Ananas »

Drømte at huset jeg bor i var omringet av slanger. Slangene var på gresset ute, på grusen og oppover trærne. De hoppet/spratt fra bakken og opp på verandaen! :shock: Det var skikkelig skummelt! De ålte seg bortover verandaen på den ene siden av huset og på trappa på den andre siden av huset. Huset var helt omringet av slanger som krøp og spratt nærmere. Jeg kom til å tenke på pappa som ikke var hjemme. Han synes slanger er ekle og skumle. Godt han ikke var der. Jeg sto inne i og så ut, krøllet sammen tærne, og så ut på alle slangene som "kom flyvende" over verandarekkverket. :(
... Noen slanger hadde kommet inn ytterdøra og krøp bortover gulvet. Gjennom gangen og inn i stua. Jeg sto nå på kjøkkenet og så de startet å bevege seg hitover...
Så våknet jeg... :roll:

Drømte det flere ganger og det var like ekkelt hver gang. Jeg fortalte om marerittet til søstra om moren min, og søstra mi sa at hun hadde hatt AKKURAT den samme drømmen den natta! :?
Antall ord: 186
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ananas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 249
Startet: 04 Feb 2005 21:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Ananas »

Et annet mareritt jeg har hatt;

En venninne hadde ringt meg og spurt om jeg ville komme bort (noe hun gjorde ganske ofte).
... Jeg gikk rett inn uten å ringe på. Det gjorde jeg hver gang jeg var der. Ringeklokka virket aldri. Jeg gikk rett inn og ropte navnet hennes så hun skulle vite at jeg var der. Hun svarte ikke. Derfor regnet jeg med at hun så på tv så hun ikke hadde hørt at jeg kom. Jeg gikk opp i andre etasje og bortover mot stua. Stuadøra var åpen. Den ble holdt oppe av liket til en av søsknene hennes. Lenger inn i rommet lå moren hennes død halvveis under skrivebordet. Det stakk en arm ut fra under sofaen ved tv'n. Jeg regnet med det var venninna mi eller en av de andre søsknene hennes...

:roll: Drømte dette marerittet et par ganger også. Det samma har søstra mi. :?
Fortalte det til venninna mi. Hun synes det var rart. Ca. en uke senere forteller venninna mi meg at hun også hadde den drømmen :shock: :?
Kan jo hende hun ble påvirket av at søstra mi og jeg hadde fortalt henne om det vi hadde drømt da...Men jeg synes det er litt merkelig. Ingen av de har dødd heller, og de bor ikke i det huset lenger, så det kan ikke ha vært sanndrømt. :P
Antall ord: 236
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Har alt for ofte mareritt, men her er et av de værste:

Jeg og en annen gutt er ute å flyr, vi er alver...
Men etter en stund begynner vingene mine å svikte og jeg faller... Faller og faller! Gutten prøver forjeves og fly ned mot meg.

Altså, det høres kanskje ikke så ille ut. Men det var så ekte! Skrikene mine og guttens, bare skjærte igjennom mørket da jeg våknet, anpusten og redd. Å der hvor vingene var i drømmen var jeg rød og varm, det svei skikkelig! Det som også er ekkelt er at jeg på en måte husker den gutten (alven) fra et sted, men kan ikke sette fingern på han. Kanskje fra noe universielle liv eller noe :shock: Men uff, fæl drøm!!

:(

Er det noen grunn til at noen har mareritt ofte?? Jeg har det og det er skikkelig slitsomt. Drømmer også gjerne fæle drømmer om og om igjen!! Noen som veit noe om det her??

Stor klem fra lille Alvejenta :D
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vegar_m

Innlegg av vegar_m »

Jeg drømte en gang at jeg hogde opp lillebroren min med en gammel øks. Etter at jeg gjorde det var jeg utrolig redd for om det gjemte seg noe ondt i meg. Men det var vel bare symbolikk for noe.
Og før mormor døde, drømte jeg at jeg og resten av familien sto ute på plenen i ring rundt morfar og steinet han. Etter den drømmen forsto jeg det sånn at den var sikkert ment for å vise mer omsorg og passe på morfar når mormor skulle dø.

Men de verste marerittene hadde jeg kanskje da jeg var 6-8 år. Og det er helt ulogiske mareritt som det vanskelig å forklare. Du drømmer om en bitteliten prikk, kan være en liten kule som er på størrelse med et riskorn. Og du drømmer at denne prikken er forferdelig tung i forhold til massen og til det logiske. Slike mareritt fikk jeg ofte når jeg hadde feber. Sikkert ingen som forstår hvorfor det var ille, og jeg forstår det heller ikke selv.
Og så har jeg drømt om masse tannhjul og maskinverk som går rundt. Når jeg var liten drømte jeg ofte om det, og det fikk meg til å fly rundt i huset. Og en nålpute med en nål ved siden av. Og når nålen traff nålputa, så våknet jeg og løp rundt i huset.
En annen ting jeg husker fra da jeg var 7-8 år gammel var at jeg drømte om en rød og en gul bil som kjørte på motorveien. De kappkjørte litt. Da den røde bilen kjørte forbi den gule fikk jeg helt panikk, og fortsatte å skrike og løpe rundt i huset.

Hva er dette for noe egentlig?? Noen som vet det?
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Hadde en drøm som liten, som jeg slet mye med. Jeg drømte at fjellet forandret seg til en vulkan og at fostermor forsvant i en kjempelv av lava...

Pr i dag, har jeg sjelden mareritt og når jeg har det handler det vanligvis om gjenferd som holder meg igjen og vil drepe meg... Ikke så skummelt i dagslys, særlig ikke om man kan noe om drømmer og symbolikk, men panikkpreget når det står på. Husk at mareritt er sunt!
Antall ord: 86
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links