Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHuske alle drømmer i detalje

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Ghosty
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 86
Startet: 18 Nov 2011 17:00
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: I jungelen
Har takket: 20 ganger
Blitt takket: 1 gang

Huske alle drømmer i detalje

Innlegg av Ghosty »

Jeg er veldig glad for at dette plutselig skjedde med meg, at jeg kan huske vær drøm i detaljer som om de skulle vært ekte

Men jeg har fått mistanke om noe spesielt: kan disse drømmene være at sjelen min kommer på et annet astrial plane, som jeg husker som drøm fordi det er på natta? :smoke
Antall ord: 63
Ghosty - spørsmåls apen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Huske alle drømmer i detalje

Innlegg av Svartepus »

Hvor godt man husker drømmene sine henger sammen med hvilken søvnfase man er i når man våkner. Hvis man er bevisst på at man ønsker å huske drømmer kan man også øve seg opp til det ved å f.eks. føre drømmedagbok (ha den tilgjengelig ved sengen og skriv ned drømmene med en gang du våkner).

Hvorvidt drømmer er at sjelen tusler over på et annet astralplan skal jeg ikke uttale meg om, men det man vet helt sikkert er at drømmer er noe alle har hver natt, inkludert dyr. De er kroppens måte å spole tilbake og sortere tanker og følelser på. Noe av det man drømmer er "tankesøppel" som kroppen/hjernen vil kvitte seg med gjennom drømmene.
Antall ord: 132
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Prismia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 09 Aug 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): skreppe
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Huske alle drømmer i detalje

Innlegg av Prismia »

Jeg husker flere drømmer hver eneste morgen og husker mange detaljer. På det meste husket jeg 6 drømmer med mange detaljer, da var jeg sliten når jeg stod opp!

For meg er ca alle drømmene bare tull, det er at hjernen bearbeider hvordan jeg har det for tiden, hva jeg har opplevd, gruer meg til, gleder meg til, plager meg osv. En sjelden gang dømmer jeg noe som jeg trur betyr noe og som ikke er skapt av min egen hjerne. Eller selvsagt er det også mange drømmer som hjelper meg til å skjønne at jeg f.eks ikke har det bra for tiden og må stresse ned, disse drømmene er ikke tull, men de er heller ikke drømmer som har noe med det paranormale å gjøre.

Som f.eks. i fjor døde en av mine beste venninner brått og uventet. Jeg savner henne mye og tenker ennå på henne hver dag. Jeg bekymrer meg ikke for henne, jeg vet at hun sikkert har det bra der hun er nå, men jeg savner henne jo! For noen mnd siden drømte jeg at jeg gikk tur på en øde grusvei, det var koselig der og bare øde grønne marker rundt meg. Plutselig kommer venninna mi gående mot meg og jeg ble veldig glad, hun sa til meg at jeg ikke må bekymre meg fordi hun har det bra. Og så ble hun borte. Jeg skjønte med en gang i drømmen at dette var et besøk av henne, ikke min egen fantasi, og det er jeg sikker på ennå. Hvorfor hun sa at jeg ikke må bekymre meg vet jeg ikke men kanskje hun trur at jeg gjør det. Blant annet så tenker jeg ennå i blant på at dødsårsaken ikke ble funnet selv om hun ble obdusert to ganger. Hun hadde hjertestans mens hun sov. Det plager meg litt, men samtidig så kan jeg jo ikke gjøre noe med det.

Jeg har husket drømmer med masse detaljer i flere år nå, husker ikke når det begynte og vet ikke hvorfor. Jeg skulle faktisk ønske at jeg husket ingen drømmer, eller aller helst at jeg kun huske de som betyr noe, slik som den med venninna mi. De få nettene jeg husker ingen drømmer er jeg MYE mer uthvilt. Jeg sliter med å ha lite energi uten at legen min finner ut av det, så det er nok for dårlig søvn som gjør det, og igjen som gjør at jeg husker drømmene mine så lett. Alle drømmer jo, hver eneste natt flere ganger. At alle drømmer betyr noe og har skjulte budskap, huff, jeg hadde blitt gal om jeg skulle tolke samtlige drømmer som jeg husker. Det har jeg heller ikke tid til :laughing
Sist redigert av Prismia på 29 Des 2012 20:15, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 482
=)))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Huske alle drømmer i detalje

Innlegg av Svartepus »

Der er du inne på noe jeg ofte har tenkt selv, Prismia. At drømmer stort sett er bare vas og sammensurium av tanker og følelser, men at innimellom er de noe mer. Jeg mener at man stort sett bare vet når en drøm er mer enn bare vanlig tankesøppel, og ikke noe man trenger å tolke seg frem til. Jeg har bare hatt noen ytterst få sånne drømmer men det var ikke vanskelig å skjønne at de var sanndrømmer eller varselsdrømmer. Jeg drømmer utrolig mye rart og husker mange av drømmene mine, men uansett hvor symbolske de er (og jeg kunne ha lagt mye i dem), vet jeg bare instinktivt når en drøm er mer enn bare mitt eget tankesurr.
Antall ord: 132
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Huske alle drømmer i detalje

Innlegg av Jeppski »

Jeg mener drømmer er forskjellige ting man plukker opp i løpet av dagen, og det er hjernen sin måte å gjøre livet litt lettere å leve. Selv om det egentlig ikke hjelper hjerne, livet suger, deal with it.

Uansett, så hjalp det meg å føre drømmedagbok.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Huske alle drømmer i detalje

Innlegg av Sleepyastral »

Jeg har etterhvert erfart at til og med alt "sludderet og pølsevevet" har langt dypere mening enn man skulle tro...
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links