Universet & dets hemmeligheter ⇒ Liv på Mars?
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
Liv på Mars?
Bare å vente i spenning på den revolusjonerende oppdagelsen!
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2012/1 ... se-pa-mars
" Fordi resultatene kan være så «revolusjonerende» sier Grotzinger at forskerne er forsiktige og først vil sjekke og dobbeltsjekke resultatene. "
" – Hvis dette er noe som skal inn i historiebøkene forventer jeg organisk materiale, sier planetforskeren Peter Smith ved Arizona-universitetet til Wired. "
" Fordi resultatene kan være så «revolusjonerende» sier Grotzinger at forskerne er forsiktige og først vil sjekke og dobbeltsjekke resultatene. "
" – Hvis dette er noe som skal inn i historiebøkene forventer jeg organisk materiale, sier planetforskeren Peter Smith ved Arizona-universitetet til Wired. "
Antall ord: 62
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
http://halvvill.blogspot.com/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Nov 2012 14:05
- 12
- Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
- Har takket: 386 ganger
- Blitt takket: 559 ganger
- Liv på Mars?
Spennende saker dette! Følger godt med på dette selv!Bearchild skrev:Bare å vente i spenning på den revolusjonerende oppdagelsen!
Antall ord: 74
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
- Liv på Mars?
vann......
Antall ord: 1
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Apr 2007 20:39
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i den egentliges hode
- Har takket: 742 ganger
- Blitt takket: 472 ganger
- Liv på Mars?
I kveld på NRK2 kl. 22:00 vises det en 50 min. dokumentar med undertittel nettopp "Finnes det liv på Mars?" Det kan jo være verdt å ta en titt. Trolig kommer det vel ikke fram så mye nytt så langt, men likevel.
Antall ord: 43
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Jan 2005 22:17
- 19
- Kjønn (valgfri): Gammal røy
- Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
- Har takket: 455 ganger
- Blitt takket: 1355 ganger
- Liv på Mars?
Vann er vel ikke noe nytt.. eller revolusjonerende. Det vet man jo fra før at har eksistert/ kanskje fortsatt eksisterer der oppe. Krysser fingrene for at det er en liten grønn mann jeg! Eller ihvertfall noe grønt.
Antall ord: 40
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 12
- - Liv på Mars?
Hvordan kan du forvente å finne grønne? Hele planeten blir jo kalt for den røde planet.Bearchild skrev:Vann er vel ikke noe nytt.. eller revolusjonerende. Det vet man jo fra før at har eksistert/ kanskje fortsatt eksisterer der oppe. Krysser fingrene for at det er en liten grønn mann jeg! Eller ihvertfall noe grønt.
Antall ord: 59
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Sep 2010 10:59
- 14
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Har takket: 77 ganger
- Blitt takket: 254 ganger
- - - Liv på Mars?
Nå vet jeg at dette var et forsøk på å være vittig, men jeg føler likevel en sterk trang for å si at jorda blir kalt den blå planeten.Morris skrev:Hvordan kan du forvente å finne grønne? Hele planeten blir jo kalt for den røde planet.Bearchild skrev:Vann er vel ikke noe nytt.. eller revolusjonerende. Det vet man jo fra før at har eksistert/ kanskje fortsatt eksisterer der oppe. Krysser fingrene for at det er en liten grønn mann jeg! Eller ihvertfall noe grønt.
Sist redigert av Jeppski på 22 Nov 2012 19:56, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 91
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 12
- - - - Liv på Mars?
Ja, det kan du si!Jeppski skrev:Nå vet jeg at dette var et forsøk på å være vittig, men jeg føler likevel en sterk trang for å si at jorda bli kalt den blå planeten.Morris skrev:Hvordan kan du forvente å finne grønne? Hele planeten blir jo kalt for den røde planet.Bearchild skrev:Vann er vel ikke noe nytt.. eller revolusjonerende. Det vet man jo fra før at har eksistert/ kanskje fortsatt eksisterer der oppe. Krysser fingrene for at det er en liten grønn mann jeg! Eller ihvertfall noe grønt.
Vi har jo både hvite, gule, brune, sorte og røde, så da er vel Marsboerne flyttet hit kanskje?
Men blå og grønne?
Antall ord: 123
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mai 2009 15:38
- 15
- Kjønn (valgfri): demon
- Har takket: 536 ganger
- Blitt takket: 277 ganger
- Liv på Mars?
NASA forteller mer om den «historiske oppdagelsen» på Mars: Det er ikke organiske forbindelser.
http://www.dagbladet.no/2012/11/30/nyhe ... /24624600/
http://www.dagbladet.no/2012/11/30/nyhe ... /24624600/
Antall ord: 23
741
PMW
PMW
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2012 12:01
- 12
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Har takket: 3 ganger
- Blitt takket: 3 ganger
- Kjønn:
- Liv på Mars?
Ja, jeg tror det er liv på mars - men kanskje ikke noe liv som vi mennesker kan se. Jeg tror de andre som bor på andre planeter er mer intelegente enn oss her på jorda. De har adgang til mye mer. Jeg tror nok ikke vi mennesker uansett hvilke teknologi som taes i bruk vil finne noe liv på mars. Det kan jo hende de er i små mikrostørrelser... altså de lever inni planeten? Derfor de bare hele tiden konkluderer med at det kan være liv på mars, pga. vann og sånt
Antall ord: 95
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Sep 2010 10:59
- 14
- Kjønn (valgfri): Gutt
- Har takket: 77 ganger
- Blitt takket: 254 ganger
- Liv på Mars?
Jeg tror det er enda mer sannsynlig at vi finner intelligent liv på jupiter. Jeg tror det består av mikrogranuler som har en høyere dimensjonsbevissthet og kan ferdes mer enn de 3 romdimensjonene vi er låst til. De er også supersmarte og holder seg skjult for oss mennesker.
Antall ord: 51
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Apr 2007 20:39
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: i den egentliges hode
- Har takket: 742 ganger
- Blitt takket: 472 ganger
- Liv på Mars?
Ja, og så må de tåle en vanvittig tyngdekraft!
Antall ord: 10
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- Liv på Mars?
Vi har levende vesener på denne planeten som puster metan og har frysevæske i blodet så de kan bunnfryse om vinteren uten at cellene revner. Levende vesener utvikler seg i forhold til den verden de lever i. Mennesket går ennå i barnehagen
Vi leker, utforsker og utviker oss men greier ikke helt å fatte at det er en hel verden på andre siden av gjerdet.
Jeg husker godt de siste ukene på barneskolen hvor vi var så klare for å dra fra alle drittungene og endelig være store. Og jeg husker godt den første tida på ungdomsskolen hvor vi nesten sjokkerte oppdaget at vi var blitt drittungene
Vi leker, utforsker og utviker oss men greier ikke helt å fatte at det er en hel verden på andre siden av gjerdet.
Jeg husker godt de siste ukene på barneskolen hvor vi var så klare for å dra fra alle drittungene og endelig være store. Og jeg husker godt den første tida på ungdomsskolen hvor vi nesten sjokkerte oppdaget at vi var blitt drittungene
Antall ord: 109
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Mai 2008 21:55
- 16
- Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
- Lokalisering: Goat-House
- Har takket: 343 ganger
- Blitt takket: 152 ganger
- - Liv på Mars?
Jeppski skrev:Jeg tror det er enda mer sannsynlig at vi finner intelligent liv på jupiter. Jeg tror det består av mikrogranuler som har en høyere dimensjonsbevissthet og kan ferdes mer enn de 3 romdimensjonene vi er låst til. De er også supersmarte og holder seg skjult for oss mennesker.
Jupiter.. Er ikke det en Gass-planet a?
En planet uten fast materie?
Mener å ha sett dette på Tv engang, og vil vel et smart liv vi kjenner til som smart ikke være funksjonabelt.. Mener jeg.
Antall ord: 90
I'm not insane.; my mother had me tested.!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Nov 2007 20:48
- 17
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 77 ganger