Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenEt barn som drømmer om sin egen død

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

Et barn som drømmer om sin egen død

Innlegg av lolah »

Hei..
Jeg har et spørsmål til noen som har litt peilin på drømmetiydning eller noen som har noe å si om dette generelt.
Jeg har en sønn på 9 år som plages med å drømme om sin egen død... Det han drømmer er akkurat det som skremmer meg mest... han drømmer nemlig at han er 19 år, har fått lappen og kjører ned en vei, pluttselig bråstopper bilden og det ramler et hvitt teppe fra himmelen som det står "død" på... jeg er så redd for at han kan være sanndrømt og at dette er en varning..

Hva mener dere om dette? får dere noen umiddelbare tanker??

Hjelp!
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Et barn som drømmer om sin egen død

Innlegg av Lilja »

Huff, så ekkelt!
Men jeg tror du skal prøve å ikke overtolke dette. Det kan jo være noe han har sett/hørt som har skapt denne drømmen. Og det er ikke uvanlig å drømme en ekkel drøm flere ganger.

Dersom det skulle være en advarsel, får dere prøve å ta det for nettopp det. Når man får en advarsel har man jo faktisk mulighet til å ta noen ekstra forhåndsregler.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Et barn som drømmer om sin egen død

Innlegg av Vilma »

Også er det vel rundt denne alderen det går opp for barn at ingenting varer evig, at det kan skje noe med mamma og pappa, huset kan brenne, og ikke minst at du selv ikke er udødelig. Jeg tenker at kanskje drømmen er en del av denne oppvåkningen, med en god dæsj tv/spill/media blandet i.
Jeg ville nok heller ikke lagt for mye i denne drømmen, men kanskje det kan komme noe godt ut av den likevel, hvis han husker den når han får lappen en gang, og kanskje ikke blir en av de unge guttene som tar alt for mange sjanser i trafikken :-)
Antall ord: 114
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

- Et barn som drømmer om sin egen død

Innlegg av lolah »

Takk for svar :)
i grunnen enig med dere i dette, det kom bare fra klar himmel, han har aldri lakt så mye tanker om døden tidligere egentlig.. jeg gruer meg uendelig masse til den dagen jeg må sende han ut i trafikken alene bak et ratt, men det må jo skje en dag uansett.. tro meg denne drømmen vil jeg ikke at han skal glemme, men alikevel prøve å skåne han fra frykt..

Beklager alle skrivebom i starten her.. var litt for sent på kvelden/natta tenker jeg hehe..
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Et barn som drømmer om sin egen død

Innlegg av galaxy - sluttet »

lolah skrev:Takk for svar :)
i grunnen enig med dere i dette, det kom bare fra klar himmel, han har aldri lakt så mye tanker om døden tidligere egentlig.. jeg gruer meg uendelig masse til den dagen jeg må sende han ut i trafikken alene bak et ratt, men det må jo skje en dag uansett.. tro meg denne drømmen vil jeg ikke at han skal glemme, men alikevel prøve å skåne han fra frykt..

Beklager alle skrivebom i starten her.. var litt for sent på kvelden/natta tenker jeg hehe..

Bare en tanke jeg har, kanskje det skjedde i hans forrige liv og at han raskt ble gjenfødt pga det var ikke slik det var planlagt ..

På en annen side så kan det jo illustrere endring i han selv at gamle energier dør og nye våkner til liv; altså en endring i han selv.

Vet ikke hvordan han er som person ..
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Et barn som drømmer om sin egen død

Innlegg av helgemann »

lolah skrev:Hei..
Jeg har et spørsmål til noen som har litt peilin på drømmetiydning eller noen som har noe å si om dette generelt.
Jeg har en sønn på 9 år som plages med å drømme om sin egen død... Det han drømmer er akkurat det som skremmer meg mest... han drømmer nemlig at han er 19 år, har fått lappen og kjører ned en vei, pluttselig bråstopper bilden og det ramler et hvitt teppe fra himmelen som det står "død" på... jeg er så redd for at han kan være sanndrømt og at dette er en varning..

Hva mener dere om dette? får dere noen umiddelbare tanker??

Hjelp!
Fikk tanker om barn og film er dårlig sort....

Har du spurt han om drømmen? Jeg hadde også grufulle mareritter som barn, da jeg leste bladet X9 for første gang, så min mor brente de vist...

Jeg tenker at du skal puste ut, ikke gjøre vondt værre. Og at dette har med tidligere liv, vel, jeg er litt i tvil, for man "slenger" ikke et pledd med ordet "død" på, i det virkelig liv? :mozilla_wink:

Mine tanker! :)
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Et barn som drømmer om sin egen død

Innlegg av Sleepyastral »

Det er greit for ham å huske på drømmen, og være normalt fornuftig når han kommer i den alderen hvor man tar lappen etc. Men det kan hende drømmen betyr noe helt annet. Tror uansett ikke han hadde blitt varslet på denne måten dersom dette var en uungåelig skjebne, så han dør nok ikke i en trafikkulykke. Men kanskje gir drømmen han den lille oppmerksomheten som skal til, for at han unngår det senere i livet?

Eller så kan drømmen bety noe helt annet. Vanskelig å tolke da sånt er så individuelt. Kan til og med dreie seg om noe så banalt som at det er et skolefag han synes er vanskelig e.l.

Uansett, drømmen er verd å merke seg, men ikke uroe seg veldig over ;)
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Et barn som drømmer om sin egen død

Innlegg av galaxy - sluttet »

Ofte så er jo drømmer bearbeidelse av egne tanker og følelser, og det han jo hende at han frykter å dø rett og slett. Kanskje ta en prat med han om at dette om han frykter døden eller redd det skal skje noe.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

- Et barn som drømmer om sin egen død

Innlegg av lolah »

Takk igjen for deres synspunkter.. jeg har liksom fått bearbeidet dette litt og det virker ikke så skummelt lengre på et vis.. men han drømmer mye, veldig masse tydelig og detaljerte drømmer, ikke bare mareritt.. dette om bilulykken var svært detaljert..han sa faktisk at han døde da bilen stoppet så brått at trykket i brystet ble skadelidende på hjerte og lunger.. det er jo faktisk dette som skjer i bilulykker, men han ser tv inni mellom å han snapper opp masse masse.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Et barn som drømmer om sin egen død

Innlegg av helgemann »

...da er det vel kanskje ikke så lurt å la han se på voldsomme filmer, discovery, osv. Kanskje sitte sammen med han, når tv'en er på? Kroppen har jo si egen måte å bearbeide alle inntrykk som måtte komme i løpet av en dag. For min del, så synes jeg det går alt for mange programmer, om liv og død, ulykker og mord, på tv'en. Man trenger vel ikke å se blodige ulykker og døde kropper, for å ha det bra? Bare en tanke. :)
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lolah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 04 Jan 2012 22:06
12
Kjønn (valgfri): Jenta
Lokalisering: Mo i Rana
Har takket: 28 ganger
Blitt takket: 24 ganger

- Et barn som drømmer om sin egen død

Innlegg av lolah »

selvfølgelig :) gjelder vel for alle foreldre og barn uansett mareritt eller ikke vil jeg tro..
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links