Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLyder/ lukter/ følelser/ berøring/ annet

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Knutleif

Lyder/ lukter/ følelser/ berøring/ annet

Innlegg av Knutleif »

Ofte når jeg er på et sted som for meg virker hjemsøkt, vel egentlig andre steder også hvor jeg før enkelte opplevelser aldri har hatt noen grunn til å tro det er hjemsøkt, så kan jeg høre lyder, kjenne lukter som ikke skulle vært der, og noen ganger kjenne statisk elektrisitet og kulde.. Og til og med kjenne berøring, da spesielt på øvre del av ryggen...

La oss nå dele opp disse punktene..

1. Lyd

Lyder kan være banking, skraping, snakking.. De to sistnevnte synes jeg det er rart man kan høre siden det er et EVP, og man må ha EVP recorder for å ta opp lyden, og at man også kan få disse lydene med på vanlig.. film-filming..

Banking derimot kan ha to opphav, enten at da ånden fysisk velter noe så det faller i gulvet, eller så er det en lyd fremkalt av ånden, noe jeg da vil kalle et ekko, ettersom det sannsynligvis er en lyd som er laget før, også simulerer ånden denne lyden ved å gjenskape den på sin måte, tror jeg..

Alt i alt så er lyder fremkalt av ånder på den ene eller andre måten like utrolige å oppleve, når man vet at de ikke skulle kunne simuleres slik..

2. Lukt

Som når man er på, la oss si en gammel gård, hvor det tidligere har blitt laget noe som luktet spesielt, også sitter man da i den beste stolen i stua der uten å tenke over noe som helst, og man da uten forvarsel kjenner lukten av dette, feks gjærbakst.. Man vet at ingen rundt lager noe slikt, men allikevel kjenner man lukta.

Denne lukta som da ikke kan fanges opp på annen måte enn å lukte den, og håpe at andre tror det man forteller, eller håpe at andre opplever det samme.. Siden dette for meg er den *merkeligste* typen fenomen tilknyttet ånder..

3. Statisk elektrisitet/ kulde

Det sies at ved åndelig nærvær kan man oppleve både statisk elektrisitet og også kulde. Jeg personlig har aldri opplevd disse to fenomenene samtidig, om ikke det har vært vinter, men det er lite paranormalt..

Var ei gang i en stall hvor det visstnok har skjedd noe.. Der jeg så den tingen på (høy)loftet, som jeg hadde mitt aller første innlegg om, midt på sommeren, så stod jeg under der jeg hadde sett dette, og pustet plutselig is.. Ikke lenge, mne lenge nok til at jeg merket det og følte det var noe på ferde..

Statisk elektrisitet forekommer som regel overfor meg personlig når det er mulighet for åndelig nærvær av det onde slaget, eller også når det er en stedbunden ånd, da ofte i forbindelse med en spesiell ting denne ånden holder seg ved, feks vogna den ble fraktet i til graven sin.. Stygt å si, men er slik jeg har forstått dette, at den ikke nødvendigvis er stedbunden til et spesifikt sted, men til en ting.. Iallfall de jeg har vært i kontakt med..

For å ta opp det med onde ånder, disse er da, etter min begrensede fatte-evne, ikke forårsaket av en person som har dødd og kommet igjen som gjenferd, men snarere noe som er sendt hit/ har havnet her..

4. Berøring

Her har man forskjellige typer berøring, både direkte og indirekte..

Direkte berøring er når ånden lar en vite den er der ved å da fysisk presse inn genseren rett under skuldra, man kjenner det er noe der, men den er jo like usynlig..

Indirekte berøring derimot er når ånden bruker et mellomledd, feks ei klinkekule, for å berøre den som er målet, dette har jeg ikke personlig sett, men skal visst ha forekommet noen ganger.. Ting som blir flyttet fra sine vante steder flere meter unna og på mystisk vis treffer personen..

Nå har jeg brukt ordene gjenferd og ånd om hverandre, med et sterkt skille mellom disse og ond ånd. Dette er med vilje siden jeg ser på (u-onde?) ånder som gjenferd siden de gjør det samme.. som beskrevet over..

Til sist, ånder/ gjenferd som viser seg, enten som ei tåke, eller som et fjes/ kropp uten fjes eller noe annet, disse tror jeg faktisk trenger hjelp på en eller annen måte, og om man har mulighet bør man da ta seg tid til å få tak i hva dette kan være, om det er en ting som er fjernet de gjerne skulle hatt tilbake for å kunne krysse over feks..

Nå ble vel dette litt sært, men følte det var et greit emne å starte, selvom de fleste av dere allerede vet alt dette..
Antall ord: 801

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Lyder/ lukter/ følelser/ berøring/ annet

Innlegg av Arven »

Jeg har ikke opplevd berøring. Heldigvis får jeg nesten si. Jeg er ikke lettskremt, men jeg hadde nok skvettet voldsomt hvis en kald hånd hadde lagt seg på skulderen min npr jeg visste at jeg var alene.
Lukt, følelse og vinddrag har jeg opplevd. Vinddrag opplever jeg når jeg mediterer til englene
Antall ord: 57
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

Innlegg av xyrea »

Kulde (veldig ofte) og berøring ... lyder etc aner jeg ikke, følger ikke så nøye med og regner med at hvis det har vært noe så har dyr fått skylda. Hvordan kjennes statisk elektrisitet ut, forresten? Men dette er omtrent bare hjemme hos meg selv da, mener du at stua mi er hjemsøkt?! Det hørtes nesten skummelt ut.
Antall ord: 64
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2012 19:34
12
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

Innlegg av Visenda »

Jeg hører til dem som opplever uhyre lite, men jeg har opplevd frysninger, berøring og lyder fra ting som ikke er i vår fysiske verden. Dog ikke i forbindelse med hjemsøkelser, der er jeg totalt ufølsom.
Antall ord: 41
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Innlegg av jeditrond »

Jeg har opplevd lukt, forholdsvis ofte. Mer spesifikt tobakkslukt fra samme tobakksmerke som min far brukte. Nokså tydelig måte for ham å gi et hint om at "her er jeg" :) En sjelden gang har jeg opplevd lyd(er), som at noen ropte navnet mitt. Statisk elektrisitet opplever jeg sjeldnere. Kuldegufs, cold spots som det så fint heter på godt norsk, opplever jeg forholdsvis ofte både hjemme og på besøk hos andre. Er vel noen som er innom på besøk av hjelpere og andre :D Berøring har jeg kun opplevd rett etter min fars bortgang, noen strøk meg over armen samtidig som det var kjølig. Et slags farvel tror jeg. Åja og så har jeg kjent sterk blomsterduft fra tid til annen, trodde det var min farmor som var innom en tur fra den andre siden. Men det var visst en av mine hjelpere :)
Antall ord: 148
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Knutleif

Innlegg av Knutleif »

Artig, jedi.. Du har opplevd litt av hver innen disse punktene.. Synes særlig det med tobakks-lukta var litt sterkt.. På en positiv måte :salute:

Statisk elektrisitet har for meg oppført seg på tre måter, er vel forskjellig fra person til person, men..

1. Berøring ladet med statisk elektrisitet, altså at noe har berørt meg på samme måte som beskrevet i første post, evt under skuldra eller på ribbeina, bare at denne berøringa har vært ladet med statisk elektrisitet, noe man kjenner nokså tydelig.. Dette holder seg kun på et område, der det berørte.

2. Berøring med statisk elektrisitet som beveger seg, altså at man blir berørt av noe, som beskrevet i første post, men at dette beveger seg, at man feks blir berørt i nakken og dette beveger seg ned til et ribbein.. Dette er vel mer uvanlig, men jeg synes det er veldig ulikt det i punkt en siden det beveger seg..

3. Felt av statisk elektrisitet, at man går et sted, også kjenner man uten grunn at man går inn i eller gjennom et felt av statisk elektrisitet..

Det er de tre måtene jeg har opplevd iallfall.. Like ubehagelige alle tre :D
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Okt 2011 13:21
13
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Innlegg av jeditrond »

Ja, det med tobakkslukta er ganske sterkt :) Det var en liten stund rett etter min fars bortgang at tobakkslukta fulgte meg ut til bilen etter å ha vært på besøk hos min mor. Akkurat som når min far levde :)

Opplevde statisk elektrisitet her om dagen faktisk, men det var bare et kort støt, ikke spesielt vondt. Dette var på venterommet til akupunktøren min, så det kan jo ha vært gulvteppet eller noe.
Antall ord: 77
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links