Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserEr Gud perfekt?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

BA skrev:
larsrolle skrev:Du skjønner det BA at det gamle testamente er ikke gyldig for rett-troende!? :roll:
Du kan derfor ikke vise til skriftsteder der for å bevise/motbevise noenting. Det gamle testamente er altfor motsigende til det nye testamente. Det er altfor "jødisk".

Personlig synes jeg det gamle testamente er det som er interresant.
Det nye testamente er et oppkok av historier, sladder og legender.
Hehe, nei, det ser jo også ut til at de har glemt Matt 5.17
Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle
:D
Apropo Matteus evangeliet, så har jeg hørt fra katolsk kirkelig hold, at de andre evangeliene er egentlig uinterresante, det er Matteus evangeliet som er rettesnoren for katolikkene. 8) Uten Matteus evangeliet - ingen katolsk kirke... :?
God Påske... :shock:
Antall ord: 140
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

larsrolle skrev:Apropo Matteus evangeliet, så har jeg hørt fra katolsk kirkelig hold, at de andre evangeliene er egentlig uinterresante, det er Matteus evangeliet som er rettesnoren for katolikkene. 8) Uten Matteus evangeliet - ingen katolsk kirke... :?
God Påske... :shock:
Om jeg husker rett, så har det å gjøre med at Matteus har en "snillere" fortellerstil enn de andre.

Litt snodig når en tenker på at Matteus trolig er en videreføring av Markus. :)

God påske til deg oxo.

Eller kanskje vi skal ta tilbake vårfesten, med fargelagte egg som fruktbarhetssymboler? :)
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

BA skrev:
larsrolle skrev:Apropo Matteus evangeliet, så har jeg hørt fra katolsk kirkelig hold, at de andre evangeliene er egentlig uinterresante, det er Matteus evangeliet som er rettesnoren for katolikkene. 8) Uten Matteus evangeliet - ingen katolsk kirke... :?
God Påske... :shock:
Om jeg husker rett, så har det å gjøre med at Matteus har en "snillere" fortellerstil enn de andre.

Litt snodig når en tenker på at Matteus trolig er en videreføring av Markus. :)

God påske til deg oxo.

Eller kanskje vi skal ta tilbake vårfesten, med fargelagte egg som fruktbarhetssymboler? :)
Ja iflg. dette evangeliet er jo faktisk alt lov - du får syndsforlatelse for alt der, bortsettt fra utroskap. Utroskapsbegrepet er sterkt utvidet her.

Ja det er morsomt at Markus egentlig er navnet for det er også navnet på hovedhjelperen min - uten sammligning forøvrig :D

Dersom vi skal ta tilbake vårfesten så vil jeg ha kaninen med også 8)
Det meste av sosiale begivenheter som er tatt til kristendommens bryst er jo basert på hedenske ritualer likevel.
Antall ord: 172
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Biejjie skrev:
apologet skrev:
Biejjie skrev:
apologet skrev: Jesus betalte HELE straffen vi fortjente da Han døde på korset.
Jammen da så, da burde jo alt være i orden da; gud gjorde en bommert, fikset problemet, og vi kan slippe mer mas om straff og fortapelse og greier.
Det var ikke Gud som gjorde en "bommert", men menneskene. Gud gjør ikke feil, men mennesker gjør.
Hvordan har det seg at en sånn ufeilbarlig gud greide å få til en slik elendig skapelse som bare gjør feil, da, mon tro...? :roll:
Gud er jo et bilde av vår skaper, framstilt av mennesker.. Som en ligning av vår opprinnelse, selv om den skjedde for millioner av år siden. At gud skapte oss var en tabbe sett fra Gud. Å skape mennesket og se at mennesket forplanter seg videre med innavl må jo sies å være en tabbe. Sønnen til Noah i arken, Kam, fikk f.eks en sønn med sin mor, Noahs kone. Guds forbannelse i Kam var nå et faktum. Kam hadde også to brødre, så på denne siden ser det lyst ut for evolusjonen.
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

jeg tror gud er ett fragment av en større bevisthet igjen...for som jeg tror har vi fattet minimalt, og greid å fatte/filosofert over hvor stort alt er.....men jeg tror alt som yin og yan, for om d ikke hadde vært ondskap hadde d heller ikke vært noe godt...men jeg tror d er en plan med alt..men om den veien er som en evighet, sirkel.....eller om den fortsetter i retning "fremover" vet jeg ikke..
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Nå leste jeg bare første siden, og fikk et glimt av den tredje..
Så jeg tar det siste først. Er å dø en straff??

Okei.. Så over til det første.
Gud er perfekt, og som sjeler så er vi dømt til perfeksjon for å kunne nå kildens nivå. Dette er to navn på det samme.
Kilden skapte sjeler for at det skal ha noe å kunne kommunisere med. Men er det noe gøy å leke med egenlagde venner? Med dukker du har lagt kunnskap i, som reagerer akkurat sånn du bestemte dem skulle? Nei, derfor fri vilje, og noen planeter å leke på.

Tror dere virkelig vi bare er mennesker? Er vi ikke sjeler med en eller mange menneskelige opplevelser?

Jorda er en barnehage. Hvor vi lærer det grunnleggende for å utvikle vår intellegens.

Dette tar jeg fra flere kilder. Blant annet Keys of Enoch :
"The Keys teach us that the soul is doomed to perfection"
Og www.thiaoouba.com, les dette hvis dere vil ha innsikt i livet:
http://nujournal.net/choice.html
Anbefales så sterkt at det gjør vondt. :wink:

Altså, er det en ting i universet det er virkelig umulig å endre eller ta fra noen, så er det fri vilje. Ganske enkelt for at det ville gjort livet meningsløst. Som sjel så er vi innom jorda for å få kjenne på motsetninger. Altså, man er ikke bevisst, før man har en andre part til å "bekrefte" det. En celle er ikke bevisst før det er en celle til..
Man vet ikke to før man har sett en..
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

danni og alle andre :) ..jeg anbefaler seth bøkene....de er helt utrolig bra, fikk gåsehud å lese de.er bare en bok som er på norsk da, de andre er på engelsk...ganske vanskelig stoff å lese på engelsk, så får håpe de kommer på norsk en dag :D
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Det kommer an på hva man mener med perfekt..
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
shocola.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 231
Startet: 11 Apr 2005 13:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nærøy
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av shocola. »

ikke perfekt....hvorfor dør folk av kreft osv da??
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

shocola skrev:ikke perfekt....hvorfor dør folk av kreft osv da??
Fordi kreft er en sykdom med høy dødelighet. Hvorfor man får kreft, kan jo komme av flere faktorer.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

shocola skrev:ikke perfekt....hvorfor dør folk av kreft osv da??
jeg tror vi er skyldig i våre egene sykdommer..vi lager våres egene sykdommer.akkurat som du kan heale deg selv kan du også gjøre deg selv syk...når du er blitt alvorlig syk som kreft, er d mye som ligger bak..d kan være ting du bærer inni deg, energier som er dårlige..cellene blir påvirket bare du er deprimert..så du kan tenke deg..
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Det vi i alle fall vet er at "innavl" forårsaker alvorlige genetiske defekter. I Saudi-Arabia er jo forhold mellom søskenbarn fortsatt veldig utbredt, selv om også Bibelen har sine eksempler på at det er en mildt sagt dårlig holdning. Gud er isåfall perfekt siden han med god tro førte seg selv videre til mennesket.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4204789.stm
Sist redigert av paraunormal på 07 Jun 2005 20:36, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Gud er perfekt, det er jeg ikke i tvil om... Men det vi mennesker har tillagt Gud av egenskaper og påståtte uttalelser er langt fra perfekt.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links