Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserEr Gud perfekt?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
annix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 26 Feb 2005 22:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Er Gud perfekt?

Innlegg av annix »

Jeg snakket med moren min idag om Gud. Hun er veldig kristen.
Hun mente at Gud var perfekt. Jeg sa til hun at ingen er perfekt. Også sa jeg også at jeg mente at Gud er en ånd/sjel. Men hvis Gud styrer alt kunne han vel gjøre seg selv perfekt. Men han kunne jo ikke ha gjort det? Noen må jo ha "lagd" Gud også. Eller, hva mener dere? Men hvorfor skulle han ville lage seg selv perfekt? Og hva er perfekt? Og hvem bestemmer? hmm
Sist redigert av annix på 02 Mar 2005 12:18, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Jeg tror også Gud er perfekt... Men vi mennesker er desverre langt fra perfekte... På en måte:-)
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 26 Feb 2005 22:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av annix »

Ja, vi er jo langt i fra perfekte.. Men spørsmålet ligger fortsatt der om hvordan Gud kan være perfekt. Og noen må jo ha skapt Gud. Han kunne vel ikke skapt seg selv.. Eller....? Men hva er egentlig perfekt?
Huff, som jeg forvirrer meg selv:P hehe.. Får fortsette å tenke over dette
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Din diskusjon med moren din kan vi si var av det åndelige slaget.
Du kan fortelle moren din det, at alle "spørsmål" har engang vært åndelige.
Åndelighet og religion har alltid vært brukt til å fylle hullene i vitenskapen.

Før i tiden, så sa man at soloppgangen og solnedgangen var styrt av guden Helos og en brennende vogn
Torden og lyn ble jo laget av Thor med hammeren, trodde de gamle vikingene.
Jordskjelv og flodbølger var på grunn av at guden Poseidon var sint.

Vitenskapen har bevist at dette var falske guder.
Snart vil nok alle guder bli avslørt som falske.

Vitenskapen har funnet svar på nesten alle spørsmål som mennesker kan stille seg.
Det er bare noen få spørsmål igjen; Hvor kommer vi fra? Hva er meningen med livet og universet?

Kirken, spesielt den katolske kirken har alltid prøvd å stoppe vitenskapen når de stilte spørsmål som ikke passet inn i religionen.
Det var blandt annet en mann som hette Galileo Galilei (han var en troende katolikk) som hadde den "frekkhet" å hevde at solen, og ikke jorden, var solsystemets sentrum.
Han fikk en streng straff for å antyde at gud hadde plassert mennesket, noe annet sted enn i sentrum av sitt gudommelige universum.

Så desverre, Annix, gud er ikke perfekt, eller kanskje det er menneskene, som er skapt i guds bilde som ikke er perfekt?

Den eneste måten gud kan "overleve på" er at han kan gjøres til ansvarlig for spørsmålene:
Hvor kommer vi fra?
Hva er meningen med livet og universet?

Det var engang en gud som hette "Fjellets gud".
Han var veldig redd for at den siste personen som trodde på ham skulle dø fordi da ville også han dø.
Når ingen trodde på ham lengere så ville han jo være "ikke eksisterende" :?
Antall ord: 314
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Annix:

Ditt spørsmål på om Gud er perfekt kan bare besvares dersom man er enige om hva perfekt er. Din mor mener han er perfekt, og jeg tror jeg må støtte henne i det.

En gud som har vært og vil være evig, som har skapt alt, er allmektig og allvitende, er etter min mening perfekt/fullkommen.

Mange har innvendinger, f.eks. som at en sånn drittsekk* ikke kan være perfekt, og eksemplet viser jo at det/han/hun ikke er perfekt god eller perfekt ond.

*f.eks. 2. kongebok. 2. 23-24
Fra Jeriko drog profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din fleinskalle! Kom deg vekk, din fleinskalle!» Da snudde han seg, så på dem og forbannet dem i Herrens navn. Brått kom det to bjørner ut av skogen, og de rev i hjel førtito av barna
Antall ord: 167

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

ToneG skrev:Jeg tror også Gud er perfekt... Men vi mennesker er desverre langt fra perfekte... På en måte:-)
Hmm..er ikke vi skapt i Guds bilde da??
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

I bibelen står det at Gud har skapt deg på et forunderlig vis...
Jeg tror vi i utgangspunktet er skapt perfekte, men vi har fått utdelt fri vilje å må selv finne tilbake til det perfekte mennesket... Uten fri vilje ville vi vært roboter.

På en måte :-k
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

Hmmer med..
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

"Gud skapte mennesket i sitt bilde, hvorpå mennesket gjengjeldte komplimentet" Den Gud vi har skapt er i virkeligheten bilde av våres ego.
Sist redigert av qinqong på 04 Mar 2005 13:41, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tom_33

Innlegg av Tom_33 »

qinqong skrev:"Gud skapte mennesket i sitt bilde, hvorpå mennesket gjengjeldte komplimentet" Den Gud vi har skapt er i virkeligheten bilde av våres ego.
Vel..ikke dumt... *s*
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

qinqong skrev:"Gud skapte mennesket i sitt bilde, hvorpå mennesket gjengjeldte komplimentet" Den Gud vi har skapt er i virkeligheten bilde av våres ego.
:shock: :lol:
Antall ord: 25
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zima
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 09 Mar 2005 22:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: dark side of the moon

Innlegg av Zima »

Mennesket ble skapt i Guds bilde.
Mennesket er ikke perfekt.
Ergo: Gud er ikke perfekt!

Men dette er hvis du skal se på det helt bokstavelig og på Gud som utenforstående...

Om Gud er perfekt eller ikke, er jo selvfølgelig avhengig av hvordan man definerer Gud.
Antall ord: 48
I wanna know, can you show me?
I wanna know about these strangers like me!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Er jeg den eneste som synes skapelsesberettelsen i bibelen stemmer dårlig overens med hva man lærer på skolen...?

Følgende er sakset fra Det Norske Bibelselskaps vevutgave av bibelen. Den finnes på www.bibelen.no.

Uthevelsene i kursiv og fet stil i sitatene er mine:
Første Mosebok 2:15-17
Så tok Herren Gud mannen og satte ham i Eden til å dyrke og passe hagen. Og Herren Gud gav mannen dette påbud: "Du kan spise av alle trærne i hagen. Men treet som gir kunnskap om godt og ondt, må du ikke spise av; for den dagen du spiser av det, skal du dø."
Her formaner gud Adam at han får spise av alle trærne i hagen untatt ett, for da dør han på dagen. På dagen.
Første Mosebok 2:18
Da sa Herren Gud: "Det er ikke godt for mannen å være alene. Jeg vil gi ham en hjelper som er hans like."
Siden skaper gud Eva av Adams ribben, men det står ingen ting om at Eva ikke får spise av treet. Om forbudet gjaldt henne også burde det stå tydelig og klart i bibelen, men det gjør det ikke. Gud formaner ikke Eva til å holde seg unna kunskapens tre.
Første Mosebok 3:4-5
Da sa slangen til kvinnen: "Dere kommer slett ikke til å dø! Men Gud vet at den dagen dere spiser av frukten, vil deres øyne bli åpnet; dere vil bli som Gud og kjenne godt og ondt."
Slangen sier altså til Eva at det ikke er sant at de kommer til å dø om de spiser av treet. Han sier at øynene deres vil åpne seg og at de vil bli som gud og dele inn ting i godt og ondt.
Første Mosebok 3:22-23
Herren Gud sa: "Nå er mennesket blitt som en av oss og kjenner godt og ondt. Bare det nå ikke strekker hånden ut og tar av livstreet også og spiser og lever evig!" Så viste Herren Gud dem ut av hagen i Eden og satte dem til å dyrke jorden, som de var tatt av.
Slangen løy altså ikke, men det gjorde gud! Adam og Eva døde ikke på dagen da de spiste av frukten. De ble istedet som gudene. Dessuten ble Eva straffet for noe som hun ikke hadde blitt forbudt å gjøre.

Kort sagt, bibelens gud er en løynhals og en drittsekk fra første kapittel, og vi mennesker er guder.

Tenkte bare påpeke dette... :)
Antall ord: 426
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hvis Gud er perfekt, hva er da meningen med oss? :roll:
Antall ord: 10
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Heia skrev:Hvis Gud er perfekt, hva er da meningen med oss? :roll:
Godt svart! :)
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links