Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSpørsmål om tidligere liv

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Visenda »

Hei. Jeg har noen spørsmål vedr. tidligere liv. Dette fordi det er ting jeg har hørt folk snakke om. Har ingen anelse om evt egne.

Hvor lenge er det sånn ca fra man dør til man kommer tilbake?

Hva betyr det hvis det er veldig lenge mellom livene, typ et par tusen år?

Hva betyr det at man har hatt mange like liv i samme område? Eller aldri blitt gammel?
Antall ord: 76
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Kiara »

Man kan vistnok utfra det som er fortalt av de som har hatt regresjon til tidligere liv, komme tilbake temmelig lynkjapt hvis de finner et ledig foster, og ønsker sterkt å komme seg fort tilbake..

Vet ikke om det går så lenge som et par tusen år, før noen går tilbake, hvis de ønsker å komme tilbake.. Høres usannynlig ut, med mindre de lever et liv i mellomtiden på en annen planet.

At man har hatt mange liv i samme område, vet jeg ikke hva det betyr, men det har vist seg under regresjon at det ofte er sånn, sjeler følger hverandre i flere liv, og er søsken, foreldre, besteforeldre, venner og bekjente, som møtes igjen i flere liv...
At de aldri er blitt gammle i jordelivet, er hvistnok fordi en har bestemt selv, før en ble født, når de skulle avslutte livet her på jorden.. Hvilken livserfaringer de er ute etter!

Jeg husker ikke bevisst tidligere liv, men for meg har dette med tidligere liv alltid vært naturlig, fra jeg lærte å tenke selv.. Har hatt områder og landskap som alltid tiltrekker meg uforklarlig!

Det jeg har besvart deg her, er hva jeg har lest i bøker som er skrevet av regresjons-terapauter, og av mennesker som er klarsynte har beskrevet som de har fått informasjon om, som oftest via ulike hjelpere. Beskrivelsene de kommer med er oftest veldig like.

Så jeg kan ikke påstå at dette er sannheten! Ingen kan være sikker på hva som skjer etter vi dør.. det får vi et sikkert svar på først da! Men du må selv føle på hva du tror på, ut fra ditt eget ståsted, i forhold til erfaringer, og magefølese.. ;)
Antall ord: 303

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- - Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Asbjørn »

Kiara skrev:Man kan vistnok utfra det som er fortalt av de som har hatt regresjon til tidligere liv, komme tilbake temmelig lynkjapt hvis de finner et ledig foster, og ønsker sterkt å komme seg fort tilbake..

Vet ikke om det går så lenge som et par tusen år, før noen går tilbake, hvis de ønsker å komme tilbake.. Høres usannynlig ut, med mindre de lever et liv i mellomtiden på en annen planet.

At man har hatt mange liv i samme område, vet jeg ikke hva det betyr, men det har vist seg under regresjon at det ofte er sånn, sjeler følger hverandre i flere liv, og er søsken, foreldre, besteforeldre, venner og bekjente, som møtes igjen i flere liv...
At de aldri er blitt gammle i jordelivet, er hvistnok fordi en har bestemt selv, før en ble født, når de skulle avslutte livet her på jorden.. Hvilken livserfaringer de er ute etter!
<klippet ned bittelitt... >
Enig i det meste her.
Jeg har lært at vi har noe som kalles sjelegrupper, - dvs en "samling sjeler" som "reiser ilag" - i forskjellige relasjoner, - og samarbeider om de ting man skal lære i det/de aktuelle livene.

Om vi tar f.ex 5 sjeler, - de går begge igjennom "alle" faser av far/mor/søster/bror/onkel/bestemor/ osv...osv

Så i det ene livet er du far til din datter, - i neste er du sønn til din mor, osv...

I den forbindelsen har vi vel også litt av "karma"- forklaringen ;
Om man er tyv i ett liv, blir man politi i neste ( eller omvendt ), - så brannmann, sykepleier, osv...
og om man i ett liv er en voldsutøver, - er man i neste liv offeret, osv...
slik at man får "erfart" alle aspekter av livet...

Noen ganger har man også bestemt at man skal ha en egen erfaring, - som krever mye av et menneske. Dette medfører kansje at man har lignende opplevelser i flere liv, inntil man gjennomfører. (fordi man får det så tøfft at man tar sitt eget liv, istedet for å stå løpet ut..)
Visenda skrev:Hvor lenge er det sånn ca fra man dør til man kommer tilbake?
Etter hva jeg har forstått, - er dette ganske uvesentlig, - fordi tid ikke eksisterer på samme måte der , som her.

Det blir som å forsøke å operere på sparkonge.... ( anse kortet for å være ett atomlag tykt)

Ref ; Bibelen, hvor Gud snakker om tid : "For meg er 1000 år lik en dag, og en dag = tusen år..."

Visenda skrev:Hva betyr det hvis det er veldig lenge mellom livene, typ et par tusen år?
Ingenting.
Fordi man kan være på andre planeter, - man kan være med som hjelper, eller guide for andre, -
og igjen, - dette med tid.... ( det var ikke engang 2 sek på andre sida )

Visenda skrev:Hva betyr det at man har hatt mange like liv i samme område? Eller aldri blitt gammel?
Ref karma... Om det er ting man ikke har gjennomført i ett liv, kommer oppgaven igjen i neste.
og neste, og neste, - til man fullfører.

Normalt vil man ikke huske ting fra tidligere liv, - men fødselmerker, og andre "egenskaper" kan være påvirket av ting fra tidligere liv..
( folk har ved regresjon opplevet å bli skutt, - under 2 verdenskrig, og har idag en føflekk der man ble truffet.... )

Her er en dokumentar som forteller litt om slike ting :

Artikkel
http://topdocumentaryfilms.com/the-boy- ... ed-before/


Video
1RRs7fXjs_w

A
Antall ord: 602

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Visenda »

Takker :)
Antall ord: 1
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Nephandi »

Hvor lenge er det sånn ca fra man dør til man kommer tilbake?
Det varierer med den enkelte sjelen sine behov, noen kommer tilbake nesten øyeblikkelig, som at det finner et nytt liv og bli født samme dag som det gamle døde, noen kan bruke hundrevis av år det er ikke noe bestemt tidsramme på dette. Vanligvis fra de sakene jeg har hørt om virker et til ti år å være det vanligste. Det nyeste tidligere livet jeg kan huske var på 1950 tallet tror jeg, men jeg vet ikke hvor lenge hun har levd etter de tingene jeg husker, eller om jeg kan ha hatt et liv i mellom.
Hva betyr det hvis det er veldig lenge mellom livene, typ et par tusen år?
Vanligvis vil jeg tro at hvis man bare husker liv fra flere tusen år tilbake i tid så har det vert liv imellom som man ikke husker. Jeg har noen indikasjoner på at jeg kan ha levd i gamle Egypt, en klarsynt sa også at jeg hadde levd i middel alderen og en gang på 1700 tallet og så har jeg minner fra 1950 tallet, men det kan godt være liv imellom her som jeg ikke har oppdaget.

Jeg tror derimot at det kan gå veldig lenge mellom inkarnasjoner jeg tror at en sjel kan leve et liv og så eksistere i etterlivet i tusenvis av år og så plutselig bestemme seg for at den trenger et liv til for å utvikle seg, jeg tror også at i etterlivet så har ikke tid samme mening som her, så man kan ha en bonde i gamle Babylon som dør og så bestemmer seg for å bli gjenfødt i 2012 men for den sjelen har det ikke gått lang tid fordi tid slik vi kjenner den ikke eksisterer.

Og som andre har sagt man kan ha vert reinkarnert på en annen planet eller i en annen dimensjon, man kan ha sittet fast et sted som en jordbunden Ånd eller man kan ha vert hjelper for noen eller på andre måter hatt et liv for å si det slik, på det Åndelige planet.
Hva betyr det at man har hatt mange like liv i samme område? Eller aldri blitt gammel?
At man har mange like liv vil vanligvis bety at det er noe man skal lære som man ikke får med seg slik at man må ta klassen om igjen for å si det slik, enten det eller så kan en Ånd ønske å gjennomleve noe av en eller annen grunn. Hvis man aldri er blitt gammel så kan det bety at ens sjel lærer fort og aldri har trengt så lang tid som et fysisk vesen for å lære det som den skal, eller det kan rett og slett bety at man har vert uheldig.

Dette er bare basset på hva jeg tror og mener om saken og på hva jeg har lest så dette er ikke sannheten tm, ingen vet den, men på hva jeg andrar kan være tilfellet.
Antall ord: 513
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av helgemann »

Veldig mange gode og bra svar! =D>

Vil bare føye til et par ting:

En som velger å ta sitt liv, avbryter den veien h*n har valgt å gå på, og må som regel begynne på nytt igjen. Tid finnes ikke. En ånd kan dra hvor den vil på null komma niks. Den kan være her i Bergen, for så i samme sekund være i Taiwan. En ånd som har gått igjennom mange reinkarnasjoner er som regel en gammel ånd. Man vokser i takt med det man lærer. Lik en gammel mester som sitter å lærer sine kunnskaper og erfaringer bort til andre.
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Nephandi »

Jeg vet nå ikke helt jeg, nå tror ikke jeg på noen fastsatt skjebne, men hvis det var noe slikt hvem vet om ikke selvmord er en del av det og kan være en del av det ånden skal lære noe av.
Antall ord: 44
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Asbjørn »

Jeg tror på skjebne / karma, i den forstand at man har planlagt enkelte ting som skal gjennomføres i livet. Dette for å lære om de tinga...

I slike tilfeller, vil da det som skal skje, - skje "av seg selv" - fordi man har planlagt at det skal skje.
( Omtrent som når man planlegger en sydentur, - når tiden kommer, reiser man til syden ).

Men, livet er også dynamisk, og jeg tror og på tilfeldigheter.
Slik at tilfeldigheter kan være rene tilfeldigheter, - så lenge det ikke påvirker de ting man har planlagt å lære....

Noen slike ting kan bli flyttet til neste liv, - andre blir bare utsatt....

Selvmord tror jeg bare medfører at man kommer opp i samme/lignende situasjon i neste liv, - fordi det man skal lære, - da blir tatt igjen... ( som å gå et skoleår opp igjen ).

MEN; det kan finnes unntak, - dersom planen ER å gjøre selvmord i det aktuelle livet.
Men jeg tror da at det ikke er en selv som skal lære noe, men de som blir sittende igjen.
Uansett vil de som sitter igjen få en forferdelig følelse, - "er det jeg som er årsak", "kunne jeg forhindret det på noen måte" og lignende tanker.
Selvmord er slik sett en meget egoistisk ting...


Når det gjelder reinkarnasjon, tror jeg at de planer sjela har valgt, tilpasses i tid, slik at man gjerne kan komme igjen uavhengig av gjeldende liv...
I følge enkelte skjer alt i ett nå, - tid eksisterer ikke....

Så jeg ser ikke vekk fra at noen faktisk har levet i fremtiden, og kommet tilbake for "gjenoppfriskning av kunnskap " . . .

Men - slike tanker medfører og endel tenkning om hva fremtiden er, - er det en enkelt fastlagt fremtid, - er det mange mulige fremtider, osv..

A
Antall ord: 299

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Nephandi »

Når man planlegger en sydentur så kan man ombestemme seg eller det kan skje ting så man ikke får dratt, jeg mener det er det samme når sjelen planlegger noe ting vil gjerne ligge til rette for at disse tingene skal skje, men noe kan komme i veien eller man kan velge å ombestemme seg eller ta en annen vei.

Nå det gjelder selvmord så tror jeg at ja ofte så er det kanskje planlagt for at de som sitter igjen skal lære noe, men jeg tror også sjelen selv kan ønske å lære noe og det den ønsker å lære kan være noe som ikke alltid er åpenlyst for oss levende mennesker som sitter å snakker om slikt. Jeg er enig, selvmord er en egoistisk ting og jeg mener at vi alle, samme hva planen er på det Åndelige har fri vilje til å følge den planen eller ikke.

Jeg tror også at noen kan ha levd i fremtiden og så kommet tilbake for å gjennomfriske ting, eller for andre grunner, og jeg er enig den tankegangen åpner for interessante diskusjoner om hva tid egentlig er.
Antall ord: 189
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ma Baker
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 18 Mai 2012 14:01
11
Kjønn (valgfri): Lady
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Ma Baker »

Tro om man kan komme tilbake til ett nytt liv med akkurat det samme utseendet som man hadde i det forrige??
Antall ord: 21
Memento mori!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Lilja »

Ma Baker skrev:Tro om man kan komme tilbake til ett nytt liv med akkurat det samme utseendet som man hadde i det forrige??
Jeg holder på å lese boken "Jeg var Sophie Scholl" skrevet av Unni Helen Sørnes. Sørnes er regresjonsterapeut, og mener hun var Sophie Scoll, medlem av den tyske motstandsgruppa "Den hvite rose" i sitt forrige liv.

Her er bilde av Scholl til venstre, og Sørnes til høyre, som 16 og 17 år.
ImageImage
Dette beviser selvsagt ingen ting, men personlig syns jeg de er svært like. Samtidig så er det jo ofte sånn at man ser likheter der man ser etter den, så... Bedøm selv ;)
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Arven »

Sjelen vil skinne igjennom slik at personer kan minne veldig om noen man har sett før eller at man kan oppleve å se likheter som egentlig ikke fysisk er tilstede
Antall ord: 30
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Morten.B.F
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 04 Nov 2012 19:08
11
Kjønn (valgfri): Mann
Har takket: 15 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Morten.B.F »

Det at jeg spiller mundspil og er relatift fasinert av det og har det med meg overalt, kan det bety at i et av mine tidligere liv så har jeg drevet med det?

Lurer også på om det at min sjel tidligerehar vert en viking har noe å si på min persjonelighet per i dag?
Antall ord: 54
Verden er bare så god som du gjør den.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av helgemann »

Tja, det kan det. Syntes du at munnspill var det fineste du viste om den gang da, så kan det tenkes at du vil fortsette med det nå i dette livet. Mange ganger tar man med se ting, som er verdt å ta vare på, inn i neste liv.

Har du vært viking, kan det hende at du i dag vil avsky alle de handlingene vikingene gjorde og bedrev. Men, mange som har vært viking, elsker å ikle seg viking ting, som smykker og klær. Slik som meg som var så heldig å få kjøpt ekte vikingsmykker. Men, ja; din ånd er jo den det den er, uansett x antall liv.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Spørsmål om tidligere liv

Innlegg av Isan »

Men hvis alle interesser man har, skal være knyttet til tidligere liv, så kan man jo spørre, hvor blir fornyelsen av da?

Så jeg ville ikke uten videre gå for den forklaringen.
Antall ord: 34
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links