Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva prøver dere å fjerne egentlig?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Aug 2012 19:34
12
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

Hva prøver dere å fjerne egentlig?

Innlegg av Visenda »

Dere som driver med husrens og lignende. Akkurat hva er det egentlig dere prøver å fjerne? Jeg vet at det handler om f.ek.s spøkelser/ånder o.l. Men er det noe mer håndgriplig som det kan beskrives som?
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
HokusPokusFilliokus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jan 2012 11:13
12
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Hva prøver dere å fjerne egentlig?

Innlegg av HokusPokusFilliokus »

Nå driver ikke jeg med husrens men etter det jeg har sett og lest så tror jeg de vil fjerne rest-energier som kan skape et utrivelig miljø i huset. Det er nok også forskjellige meninger og beskrivelser av fenomenet etter hvilken religion eller tilhørighet "renseren" har :)

Er mange som lurer på hvilke energier det er snakk om. Er det varmeenergi? Er det bevegelsesenergi? :dontknow

Håper noen som driver med dette kan svare deg bedre :)
Antall ord: 76
Nei til pels!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av Visenda »

Grunnen til at jeg spør, er at en som jobbet med å rense et hus, ble angrepet av andre som prøvde på det samme.
Antall ord: 25
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Det kan hende jeg er litt treg i oppfattelsen, men hva hadde det med hva de prøvde å fjerne ?
Antall ord: 19
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av Visenda »

Vel jeg regner med at det var spøkelser eller noe slikt. Men det må være noe mer og, siden de ga seg på henne. Derfor spør jeg om de som renser hus sikter seg inn på noe mer overgripende.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

- - Hva prøver dere å fjerne egentlig?

Innlegg av Asbjørn »

Visenda skrev:Grunnen til at jeg spør, er at en som jobbet med å rense et hus, ble angrepet av andre som prøvde på det samme.
Hvem angrep ? andre "husrensere" eller det som var tilstede ? ( dvs energien som skulle fjernes ? )
Dersom det var andre "husrensere" - vil jeg iallfall ikke anbefale de som angrep til å gjøre tilsvarende jobber, - da de sannsynligvis er mer ute etter å tjene penger, enn å faktisk gjøre en reell innsats.. ( og konkurrenter som kansje klarer å ordne opp , så melkekua blir tom, - de vil man ikke ha...)

Forøvrig , man bør ikke forsøke på å rense vekk energier man ikke vet hva er, - hvis man ikke kan beskytte seg samtidig...

A
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av Visenda »

De andre som var der for å rense huset angrep henne astralt. Hun var ikke der fysisk.
Dette skjedde mer enn en gang.

Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor de skulle gjøre noe slikt, det er derfor jeg spør hva det er meningen at man skal fjerne ved en slik rens. Er det noen mulighet for at de tok feil av henne og noe som skulle vekk?

Og ja, hvis man ikke vet forskjellen bør man nok ikke drive med slikt. Regner med at de som ikke har kontroll på hva ting er, ikke heller klarer å beskytte seg noe særlig godt siden de ikke vet hva de skal beskytte seg mot.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Det kan vel tenkes at hun var uheldig å kom i kryssilden for å si det sånn, men jeg tenker jo at de som renser og fjerner burde ha litt bedre kontroll på hva de jobber mot.
Antall ord: 36
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av Visenda »

Som jeg skjønte det gikk de etter henne, det var ikke kryssild.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 126 ganger
Blitt takket: 68 ganger

Innlegg av tvilerlitt »

Godt spørsmål fra trådstarter, hvem lurer ikke på det egentlig. Du får forskjellig svar teorier av mange forskjellige årsaker... Spørs hvor denne som driver husrens har sin bakrunn fra, medfødte evner, ymse kurs osv.

Den Norske Spirit kirken har sine meninger og "sannheter", lurt å lese seg opp på deres hjemmesider hvor dette er bra forklart, andre igjen har litt andre teorier om det hele.

Samme med andre litt profilerte medium/klarsynte med gode hjemmesider, de forklare gjerne over en side eller to ang ts spørsmål..

Hovedsaklig har du energier som er mer eller mindre stedbundene, dvs som "avtrykk", og så har du "Ånder", dette kan gjerne være basert på at de ikke "gikk over" idet de døde, av forskjellige årsaker. Kreves kunnskap til dette, ellers kan situasjonen gå fra vondt til værre. Det er disse berømte energiene da, som vi får allverdens forklaringer på hvordan føles og hva er....

Den siste forklaringen jeg hørte her om dagen var følgende: Mediumet/Klarsynte må være i stand til å kommunisere med åndene og få budskapet de vil ha frem, når det er gjort, og om ånden er villig til "å gå over" så er det husrenserns hjelpere/guider eller åndeverdenen om du vil som foretar "rensen". Hadde jeg selv ikke vært med på dette diverse ganger, så hadde jeg hatt problemer med å tro at det virkelig er mulig å gjøre en husrens, og at det blir rolig etterpå.

Så har du noen da som sier at det ikke er rens, men dreier seg om å Balansere energiene, kjært barn mange navn.. Det gjelder kansje helst "Avtrykk"

Nå skal det også nevnes at det kansje oftes er åndlig aktivitet i hus og hjem hvor det bor en eller flere som er "åpne" for den åndlige verden.

PS: "Avtrykk", ja det er noe du også kan "dra inn" i ditt eget hus, ved gammelt arvegodts eller gamle ting du er å handler på loppis. Møbler kan ha heftige energier og også sine historier å foretelle om hva som har sjedd der hvor de har vært i en årekke - ikke bare negative ting, gjerne masse hyggelige historier også.

Artighet: La deg styre av åndeverdenen, åpne deg opp og gå inn i en leilighet eller hus som er minst noen tiår gammelt, legg begge håndflatene mot en vegg du lar deg bli dratt mot, slapp av og lukk øynene, og la tankene fare uten å styre noe som helst, vips så ha du som i en Youtube film, fått opp artige hendelser fra liv og leven i rommet fra "før itiden". Så kan du jo selv forsøke å definere hva du fikk inn, det er jo da din sannhet. (Regner selvf med at du på forhånd kan litt om jording/beskyttelse/stenge-ned og de tingene der)

MAO ikke bare hør på alle disse "smartingene" på nettet, men forsk litt på egenhånd - det er mye mye mer gøy :)
Antall ord: 506

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av Visenda »

Jeg har ingen slike evner selv, så i et hus med spøkelser går jeg uvitende rundt.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- - Hva prøver dere å fjerne egentlig?

Innlegg av zind »

Visenda skrev:De andre som var der for å rense huset angrep henne astralt. Hun var ikke der fysisk.
Dette skjedde mer enn en gang.

Jeg kan heller ikke skjønne hvorfor de skulle gjøre noe slikt, det er derfor jeg spør hva det er meningen at man skal fjerne ved en slik rens. Er det noen mulighet for at de tok feil av henne og noe som skulle vekk?

Og ja, hvis man ikke vet forskjellen bør man nok ikke drive med slikt. Regner med at de som ikke har kontroll på hva ting er, ikke heller klarer å beskytte seg noe særlig godt siden de ikke vet hva de skal beskytte seg mot.
De tankene som dukker opp hos meg er hvordan hun kan være sikker på at det var disse husrenserne som angrep henne? Det virker for meg nesten mer vanskelig å spesifisere hvor et angrep kommer fra enn å angripe i seg selv, men mulig jeg tar feil der. En annen ting som slår meg er at man skal være relativt avansert for å angripe noen på den måten, og at det er mye som gir seg ut for å være noe annet enn det er. Hva som skal fjernes spørs på hva som er der, i tillegg til at svaret på det kan variere kraftig ut ifra hvem det er som observerer det også. Selv utrolig dyktige folk som vanligvis ikke har problemer med å få renset ting kan få problemer når man står opp mot uvanlig kraftige saker, da spesielt hvis dette "noe" bevisst fremtrer som noe annet enn det er.

Det det er meningen at man skal fjerne ved en slik rens er jo det som skaper problemer for vedkommende som bor der. Det kan være alt fra gamle avtrykk, ting noen som bor i huset skaper selv til ubudne gjester av forskjellig slag (bevisste entiteter)

Det kan jo hende at hun ubevisst har fått etablert noen "koblinger" til dette huset etter å ha vært der, slik at angrep mot det som befinner seg der indirekte blir et angrep på henne også. I så tilfelle er det en "connection" mellom henne og "det" som hun bør rense. Nok en gang, mulig jeg er på bærtur, men det er for meg personlig det som høres ut som den mest logiske (utrolig nok) forklaringen på hvorfor hun skulle blitt angrepet av de nye husrenserne..
Antall ord: 409
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
12

Innlegg av Visenda »

Ok :) Tror man kan være sikker på det i akkurat dette tilfellet, fordi det fremsto klart hvor angrepet kom fra, og fordi det var av en spesiell art.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links