Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Endret: Endret tittel på tråden, - da dette dreier seg om Seljordsvannet...
Admin
Antall ord: 33
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Jeg tror ikke det er den samme sjøormen fra 1750, men det finnes sikkert masse arter vi ikke har oppdaget enda, så hvorfor ikke sjøormer. Jeg tror ikke på Loch Ness monsteret dog. Kan godt hende at ikke akkurat dette var et sjømonster da, men ser ikke bort ifra at de finnes.
Sist redigert av Jeppski på 27 Jul 2012 21:35, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 55
Jeg ble helt i hundre når jeg så det på nyhetene idag!
Jeg tror ikke at denne er same old fra første observasjonene fra hundre og noe år tilbakel, men en av mange fler av en sky art. Har lest at sjøormer har parringstid i juni-august og at det er derfor det er fler observasjoner om sommeren. Så nå er jeg gira! Håper de forsker mere på det fenomenet! Eneste jeg vet er at jeg ikke tørr å bade der
Jeg tror aldri det har skjedd at noen har blitt spist av sjøorm, så bading går nok bra
(Det er nok større fare for forfrysninger!)
Det er klart at denne er en etterkommer etter den/de som er blitt observert tidligere. Sjøormer er merkelige nok, om ikke det skal vise seg at de lever i mange hundre år også.
Jeg tror det finnes mye vi ikke vet. Nye dyrearter registreres hver dag, så hvorfor ikke en sjøorm
Skilpadder kan bli over 100 år og svamper ( det man regner som alles opphav) kan bli flere hundre år. Det eldste treet i verden er over 3000 år, så kanskje en uoppdaget reptil kan bli 300 ...
Spennende er det ihvertfall og jeg syns dette klippet er det beste og mest overbevisende jeg har sett så langt
Antall ord: 75
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Det ser ut til at det ikke bare er bølger men tydelig noe mørkt og langt som bryter vannflaten.
Det finnes ål,oter og bever i Seljordvannet, men det passer ikke med lengden på det vi ser i opptaket.
Jeg ville ihvertfall ikke badet der hvis disse hadde dukket opp:
Åh, også jeg som kjørte forbi Seljordsvannet både mandags kveld og tirsdag ettermiddag.. hang ut av bilvinduet og kikket etter Selma, men jeg så selvsagt ingenting. Urettferdeig!
Antall ord: 29
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.
Lilja skrev:Jeg tror aldri det har skjedd at noen har blitt spist av sjøorm, så bading går nok bra
(Det er nok større fare for forfrysninger!)
Det er klart at denne er en etterkommer etter den/de som er blitt observert tidligere. Sjøormer er merkelige nok, om ikke det skal vise seg at de lever i mange hundre år også.
Hehe, jeg er ikke redd for å bli spist av sjøorm men det er litt ekkelt å bade i et vann hvor det bor et ukjent vesen der ingen vet noe om adferden og levemønsteret. Man vet ikke om den kan føle seg truet pga feks parringstid eller pga unger, da vil den naturlig nok forsvare seg. Vil jeg tro. Jeg vil i hvertfall ikke sloss i vannflaten med en brunstig Selma!
Jeg syns " spist av sjøorm" ville vært en ganske kul dødsårsak jeg, Hvis man første skulle gå mener jeg
Antall ord: 24