og her er reportasjen
http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/har- ... 90519.html
Religion & livssyn ⇒ Man mener å ha funnet den eksakte datoen for Jesu død
Moderator: Asbjørn
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Man mener å ha funnet den eksakte datoen for Jesu død
Antall ord: 13
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
- Man mener å ha funnet den eksakte datoen for Jesu død
Jeg trodde det var satt dato for lenge siden.. Har alltid hørt at han ble 33 år gammel!
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
Ja, de har vel visst hvor gammel han ble, men ikke datoen for henrettelsen.
Antall ord: 14
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Mar 2009 02:04
- 15
- Har takket: 391 ganger
- Blitt takket: 249 ganger
Datoen for Jesus død vet vi ikke ekstakt. Men vi vet at han ble henrettet i tiden Jødene feiret påske:
Kilde: http://snl.no/pesachpesach
jødisk fest som begynner den 15. nisan (mars-april), til minne om israelittenes flukt fra Egypt, under ledelse av Mose
Kilde: http://snl.no/Jesus_KristusHan ble korsfestet i Jerusalem i forbindelse med påskehøytiden ca. år 30.
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Det å lete etter jordskjelv i forbindelse med den Mytologiske biten Jesus har blitt satt inn i er bare helt bortkasta tid.
Alle historier med Sol-helter som "døde på Sol-korset for oss" inneholder at stjerner detter ned, jordskjelv og ild fra himmelen,Sol-formørkelser,Planeter går ut av sine baner og kolliderer osv.
Det med at Jesus liksom ble "korsfestet" rundt 21 mars, som er Jødenes "pass-over", og der Sola krysser over fra Vinter til Vår på Vårjevndøgn, og akuratt like Astro-mytologisk, og det har blitt satt der for en grunn og hensikt.
Ellers ville han ikke blitt "Lammet som tok vekk verdens synder", ved at Sola er i Væren/Lammet, og Jødene ofret Lam til Herren/Sola for å blidgjøre "Herren" det nye Astrologiske året.
Alle historier med Sol-helter som "døde på Sol-korset for oss" inneholder at stjerner detter ned, jordskjelv og ild fra himmelen,Sol-formørkelser,Planeter går ut av sine baner og kolliderer osv.
Det med at Jesus liksom ble "korsfestet" rundt 21 mars, som er Jødenes "pass-over", og der Sola krysser over fra Vinter til Vår på Vårjevndøgn, og akuratt like Astro-mytologisk, og det har blitt satt der for en grunn og hensikt.
Ellers ville han ikke blitt "Lammet som tok vekk verdens synder", ved at Sola er i Væren/Lammet, og Jødene ofret Lam til Herren/Sola for å blidgjøre "Herren" det nye Astrologiske året.
Antall ord: 138
Hide post links |