Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMine småekle episoder

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
funshine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2012 00:49
12
Lokalisering: Steinkjer
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 9 ganger

Mine småekle episoder

Innlegg av funshine »

Hei!
Har opplevd en del ubehagelige opplevelser hos min mors hus for cirka et års tid siden, og vil gjerne dele dem med dere her på Paranormal. :-D Vil beklage på forhånd da dette blir en litt lang post, håper dere holder ut!

Det hele begynte med at min mor og hennes mann kjøpte et middels gammelt hus(bygd rundt 1960) litt ute på landet. Huset hadde tidligere tilhørt et gammelt par, der kvinnen var handicappet og tilbragte sitt voksne liv i rullestol. Huset var derfor blitt tilrettelagt for kvinnen, og de bodde hovedsaklig i første-etasje. Mamma og stefaren min begynte med å pusse opp hele huset, og jeg fikk da oppgave i å male et skap i andre-etasje der jeg skulle ha rom fremover. Dette er et skap som da er bygd inn i selve veggen og antas og ha vært der siden huset ble bygget.
Jeg begynte da med å male skapet hvitt, og måtte da bruke en del tid på å klare å dekke den gamle fargen siden det var rødt i utgangspunktet. Jeg hadde lagt mitt første strøk, da jeg hører et knepp i lysbryteren ute på gangen(En gammeldags bryter som man må skru på). Jeg tenkte ikke noe mer på dette, men da det begynte å skje tilstrekkelig ofte (type 6-7 ganger iløpet av en time) begynte jeg å lure, siden det ikke var noen reaksjon på lyset.

Så ble det ganske rolig et par måneders tid, sett bort fra at ting som tobakken min kunne forsvinne og dukke opp igjen et par dager etterpå. Jeg pleide å sitte nede i stuend etter at mamma, stefar og lillebror lå i andre-etasje og sov. Det var ikke sjeldent at jeg hørte noen som gikk i gangen over meg, frem og tilbake. Dette pågikk rundt en halvtime, før det ble stille. Jeg avskrev dette som at det bare var lillebror som var urolig i sengen, og at dette kunne lage merkelige lyder.
En kveld begynte disse fottrinnene igjen, og jeg hørte da at noen begynte å gå ned trappen. Klokken var kanskje rundt 2-3 på natten, så jeg regnet med at det var min mor som kom for å klage på høy lyd på TV'n eller noe lignende. Jeg så at det kom en skygge på kjøkkengulvet, akkurat som at det gikk en person der, og plutselig skrudde TV'n seg av. Jeg vet hva mange av dere tenker, at den skrudde seg av via en teknisk feil, men dette er en gammel TV med en trykknapp på fremsiden. Denne ble altså skrudd av via knappen, da jeg hørte lyden + at jeg ikke fikk skrudd den på ved hjelp av fjernkontrollen. Etter litt sutring og 100 røyk senere, fikk jeg mannet meg opp til å gå å legge meg.

Det ble stille en periode etter dette, men det hele toppet seg forrige påske. Jeg og kjæresten sov da på rommet med skapet, og jeg våknet hver natt med en kulde som går igjennom hele kroppen. Det er vanskelig å forklare det, da det ikke er vanlig frysing, men det føltes som om noe eller noen sugde ut all energi av kroppen min. Jeg prøvde å ha på meg mer klær, og lå faktisk den ene natta med superundertøy, ullsokker og en genser uten at dette hjalp.
Jeg satte meg da opp i senga og ropte ut i mørket at "nå fikk det f*en med være nok, og at hvem enn det er som driver ap med meg får slutte. Det er ikke ditt hus lengre, og det må du bare respektere"

Det var akkurat som all luft ble slått ut av meg, før det ble helt rolig. Hele tilværelsen ble en helt annen, og jeg kjente at jeg fikk gradvis tilbake varmen i kroppen. Om dette er paranormalt, eller om det er bare en rekke med ekle tilfeldigheter og illusjoner vet jeg ikke. Jeg velger å tro at det kanskje var "gamlefarn" som ble frustrert fordi vi pusset opp huset HANS uten tillatelse..

Både jeg, min mor og bestemor har bestandig hatt en dårlig følelse ang. det huset frem til "praten" jeg hadde med "gamlefar". Nå er huset blitt til et godt og trygt hjem ihvertfall! :)
Antall ord: 730
Nothing fucks up your Friday like realizing that it's only Tuesday.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Jul 2009 09:03
15
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Mine småekle episoder

Innlegg av Moondancer »

Spennende å lese om sånt :D

Godt han hørte på deg!
Antall ord: 11
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Mine småekle episoder

Innlegg av Arven »

Høres ut som noen ville følge med på hva som ble gjort med huset ja :D . Godt det ble stille uten at dere måtte til med noe mer ! Har du sjekket om det har stått noe på tomten før dette huset ble bygget ?
Antall ord: 47
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
funshine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2012 00:49
12
Lokalisering: Steinkjer
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - Mine småekle episoder

Innlegg av funshine »

Arven skrev:Høres ut som noen ville følge med på hva som ble gjort med huset ja :D . Godt det ble stille uten at dere måtte til med noe mer ! Har du sjekket om det har stått noe på tomten før dette huset ble bygget ?
Tror ikke det nei, da tomta ligger litt oppi skauen. Likevel er det en del spennende historier fra nærmiljøet, da tyskerne brukte Hattfjelldalen(Nordland) som mellombase under krigen, der de blant annet oppgraderte flyplassen, samt bygde en hangar som fremdeles blir brukt i dag!
Er sikkert mye rart som driver å lusker oppi bygda der ja! :D
Antall ord: 106
Nothing fucks up your Friday like realizing that it's only Tuesday.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links